אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

אזרחות


אזרחות וזהות לאומית / יורגן הברמס

אזרחות ולאומיות בספר קטן ומקיף

עם כל החשיבות לנאום הנשיא, חשיבות הספר מעוגנת במאמרו של הברמס. הוגה דעות שהמושגים "מרחב ציבורי" ו"פטריוטיזם חוקתי" מזוהים עמו, הינו הוגה מאתגר פוליטית כל מי שעוסק במחשבה מדינית ומשטרית של לישראל, באשר ישראל הינה אנומלית הן כמדינת לאום והן כדמוקרטיה ליברלית.

אזרחות על תנאי, על אזרחות וחקיקה פוגענית, עורכים: שרה אוסצקי לזר, ויוסף ג'בארין, הוצאת פרדס , 2016, 512 עמ'

הנגזרות האימננטיות של ישראל כ(אי)-מדינת לאום דמוקרטית

עורכי הספר מקדימים ומציינים שמסוף שנת 2012 ולאורך שנת 2013 פעלה במכון ון ליר בירושלים קבוצת דיון ומחקר בין תחומית בשיתוף פעולה עם המרכז היהודי ערבי באוניברסיטת חיפה ועם דיראסאת, מרכז ערבי למשפט ולמדיניות, ששמה לעצמה למטרה לבחון את ההשלכות והתהליכים של הצעות החוק וחקיקה ביחס למערכת המשפט ולארגוני החברה האזרחית, שנתפסו כפוגעת במיוחד בציבור האזרחי הערבי בישראל.

כנסת ישראל

הבעיות הקשות והבעיות הקלות של מדינת ישראל

ישראלי, יהודי וציוני, הם שלושה מושגים הקשורים בסוגיות הליבה של העם היהודי – זהות האזרחים היהודים במדינת ישראל נובעת מהשיח בין שלושת המושגים, ומהדיאלוג של היהודי עם המיעוט הלא-יהודי במדינה. מדינת ישראל נושמת את המציאות הים-תיכונית ומצויה בנקודת המפגש של העולם המערבי עם האסלאם הקיצוני. בסביבה זו קשה לשמר מורשת היהודית ובד בבד לחזק את יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה. למדינה אין גבולות מוסכמים, אין לה חוקה, ורבים מהאזרחים היהודים במדינה מתקשים להגדיר עצמם.

פוליטיקה תקשורתית בת זמננו: אזרחות מקוונת / אורית גלילי-צוקר

על הספר פוליטיקה תקשורתית בת זמננו: אזרחות מקוונת  עידן של מדיה On-Line מאת ד"ר אורית גלילי-צוקר

דמוקרטיה וביקורת: מתווה חדש לתוכנית להוראת האזרחות

האם חשוב לחנך לדמוקרטיה במדינת ישראל? שאלה זו עמדה במרכזו של מחקר מקיף שבדק את יחסן לדמוקרטיה של שתי קבוצות – בני נוער ומבוגרים צעירים. המחקר נערך בשנת 2004. תוצאות המחקר גילו כי 67 אחוז מהנחקרים סבורים שמנהיג חזק עדיף על כל החוקים הדמוקרטיים. 33 אחוזים סבורים שיש צורך להגביל את הדמוקרטיה באופן משמעותי גם במקרה של איום קל על ביטחון המדינה

אזרחות מגן הילדים

אזרחות ודמוקרטיה כחלק מ'לימודי חברה' חייבים להתחיל בישראל בגן חובה. זה המקום שבו על הגננות להקנות לתלמידים את עיקרי ההתנהגות הדמוקרטית ובהם עקרונות היסוד: חירות ושוויון

הנצפים ביותר