אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

ערביי ארץ ישראל


הנער, איש נצרת

הנער, איש נצרת

בארץ מתחוללת מהומת-נפשות בימים אלה. חטיפת הנערים היא אירוע קשה, תזכורת מרה למתרחש. ראש הממשלה אינו נוסך ביטחון, גרוע מזה, הוא חוזר לשמש בתפקידו בכל דרמה מזדמנת, כגיבור תיאטרון טראגי, איש חלול, המפקד העליון. הוא אינו מחמיץ רגע להוכיח כי הוא פוזייר מלידה, כפי שנהגנו לכנות לפני דורות אחד מסוגו, עושה רוח המייצר פוזות מגוחכות בהליכותיו. כשנשמע קולו המפתיע, כמעט לא יאמן, קול צעיר ורענן של ישראלי צעיר שהוא ערבי בן נצרת, שיצא באמירה ברורה ומגנה את חטיפת שלושת הנערים ואת הטירור הפלשתינאי, לא נמצאו קולות תומכים לחזקו.

פוסטמודרניזם ורציונאליות: המיעוט הערבי והממסד הישראלי

פוסטמודרניזם ורציונאליות: המיעוט הערבי והממסד הישראלי

הגישה הרציונאלית והגישה הפוסט מודרנית הפוכות זו מזו. בכל הנוגע לאונטולוגיה, הגישה הרציונאלית היא אונטולוגיה יסודנית משום שהיא עוסקת בעיקרה במציאות אובייקטיבית מולה ניצבים כמה שחקנים ובתוך מציאות זו עליהם להתנהל ולשאוף להישג שיתאים כמה שיותר לאינטרסים שלהם. הליך קבלת ההחלטות על פי הגישה הרציונאלית הוא הליך ברור המציג דרך נכונה וסכמתית להגיע למטרה. לעומת זאת הגישה הפוסט מודרנית היא אונטולוגיה אנטי יסודנית מובהקת

הערבים הנוצרים בישראל שוקלים מחדש יחסם למדינה

העיתונאית אבלין גורדון:"הערבים הנוצרים בישראל שוקלים מחדש יחסם למדינה" . אבלין מדווחת שאף הוקם בישראל פורום המעודד גיוס לצה"ל, שהוקם ע"י קבוצה של וטרנים של צה"ל מהקהילה הערבית- נוצרית. אומנם, הם מהווים עדיין מיעוט, מכיוון שיש ערבים- נוצרים רבים שעדיין שבויים בחזון הפאן- ערבי ומאמינים שיש להם אינטרסים משותפים עם שאר הערבים. אבל "האביב הערבי" ניפץ את החזון הזה כאשר ערבים- מוסלמים החלו להתנכל לערבים – נוצרים. בהשוואה למצב במדינות ערב- ישראל היא גן עדן.

הגזענות בישראל בירידה

הגזענות בישראל בירידה

אבלין גורדון: "פרופ' סמי סמוכה: הגזענות בישראל בירידה. בניגוד ל"ניו יורק טיימס" ולעיתון "הארץ" הטוענים שהגזענות מתפשטת בישראל כמגיפה, פרופ' סמי סמוכה, סוציולוג בעל שם, טוען בדיוק ההיפך. פרופ' סמוכה הגיע למסקנה שבעוד שבקרב היהודים הסובלנות גוברת, בקרב ערביי ישראל הקיצוניות גוברת. פרופ' סמוכה פרסם, בשיתוף עם ה"מכון הישראלי לדמוקרטיה" את האינדקס השנתי של יחסי יהודים – ערבים בישראל לשנת 2012 .מסקנת המחקר של פרופ' סמוכה:"בניגוד להחמרה בגישות של הערבים, אין שינוי דומה בגישות של היהודים בשנים מאז 2003 , ויש יציבות ואף התמתנות.

בית כנסת בוער 1938

המלחמה נגד היהודים על פי אפרים קארש חלק ב

על ההשוואה בין שואת יהדות אירופה "לשואה" הפלסטינית. אין, כמובן, צל של דמיון בין הטבח "התעשייתי" של היהודים ע"י היטלר ובין יחסה של ישראל לפלסטינים. חומר למחשבה: האם גרמניה הנאצית הירשתה ליהודים להפעיל בתי"ס בארצות הכבושות על ידה באירופה בהם הטיפו והסיתו נגד גרמניה? האם גרמניה איפשרה ליהודים לקיים מחנות קיץ לילדיהם בארצות הכיבוש בהם אימנו ילדים למלחמת גרילה נגד גרמניה? האם גרמניה איפשרה למנהיגות הדתית והחילונית היהודית להקים ערוצי טלוויזיה משלהם בהם נקראו גרמנים "בני קופים" מבלי להענש?

הגליל

היהודים בגליל עד העלייה לארץ במאה ה- 19 חלק א

בגליל שרדה אוכלוסייה יהודית עד התחדשות העלייה לארץ בשלהי המאה ה- 19: חלק א'. הגליל הפך לישראלי בעקבות כיבוש הארץ ע"י השבטים הישראליים שברחו ממצרים במאה ה- 13 לפנה"ס בנצלם את האנרכיה ששררה במצרים בעקבות הכישלון המצרי בקרב על נהר האורונטס נגד ממלכת החיתים. הגליל היה לחלק בלתי ניפרד מממלכת ישראל שהוקמה ע"י דוד המלך במאה ה- 10 לפנה"ס. ממלכת ישראל התפלגה בימי המלך רחבעם, נכדו של דוד המלך בשלהי המאה ה- 10 לפנה"ס והפכה לחלק ממלכת ישראל הצפונית שהוקמה ע"י ירבעם בן נבט.

כנסת ישראל

הבעיות הקשות והבעיות הקלות של מדינת ישראל

ישראלי, יהודי וציוני, הם שלושה מושגים הקשורים בסוגיות הליבה של העם היהודי – זהות האזרחים היהודים במדינת ישראל נובעת מהשיח בין שלושת המושגים, ומהדיאלוג של היהודי עם המיעוט הלא-יהודי במדינה. מדינת ישראל נושמת את המציאות הים-תיכונית ומצויה בנקודת המפגש של העולם המערבי עם האסלאם הקיצוני. בסביבה זו קשה לשמר מורשת היהודית ובד בבד לחזק את יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה. למדינה אין גבולות מוסכמים, אין לה חוקה, ורבים מהאזרחים היהודים במדינה מתקשים להגדיר עצמם.

צפת 1908

עכברה היתה ישוב יהודי

עכברה הייתה עד לא מכבר ( יש שתי גירסאות:1977 או 1982 ) כפר ערבי בגליל העליון המזרחי לא רחוק מצפת, בו חיו כ- 1,000 נפש. היא סופחה לשטח המוניציפלי של צפת וכיום היא שכונה ערבית בתחום המוניציפלי של צפת. אתר הכפר היהודי מצוי על הגדה המזרחית של הנחל. פרופ' בנימין מזר גילה את שמה של עכברה בכתובת של תגלת פלאסר ה- 3 משלהי המאה ה- 8 לפנה"ס. תגלת פלאסר ה- 3 ערך מסעי כיבוש לממלכת ישראל הצפונית. במסעו הראשון , ב- 732 לפנה"ס, הוא כבש את הגליל, הגלעד והעמקים והפך את האזור לפחוות מגידו. עכברה נכבשה ונכללה בפחוות מגידו. כתובת תגלת פלאסר ה- 3 מאשרת, בדיעבד, שעכברה הייתה יישוב ישראלי כבר בתקופת בית ראשון .

השואה על פי ראאד סלאח

לראאד סלאח מחאג´נה, ראש התנועה האסלאמית באום אל פאחם, יש תפיסת עולם מגובשת ביותר כלפי השואה הפלסטינית. השואה הפלסטינית היא כמובן האסון שקרה ב-1948 שהוביל לגירושם כ-700,000 פליטים מארצם וממולדתם, על ידי הכיבוש הציוני.[2] בשנת 2008 הוציאה התנועה האסלאמית בראשותו, פנקס כיס בצבע ירוק שכותרתו באנגלית Returnee Document ובערבית: ות´יקה עאהד [תעודת החוזר].

בני החמולה של חנין זועבי, הגיעו לארץ כמהגרים

חה"כ החדשה, חנין זועבי, חזרה לא מכבר מסיור לדה-לגיטימציה של ישראל בקמפוסים של אוניברסיטאות באוסטרליה. כתבה לי על כך ידידה מאוסטרליה, ולכן החלטתי להקדיש לה מאמר. חנין זועבי, בת טיפוחיו של עזאם בשארה, שנמלט מהארץ כדי להינצל מהעמדה לדין בחשד לריגול, שייכת לחמולת זועבי, שבט הזועבייה.

הנצפים ביותר