אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

עזה


צוק איתן = פירוז עזה

צוק איתן = פירוז עזה

הגיע הזמן לעדכון פרדיגמת תפיסת הביטחון הלאומי הישראלי לאור השינויים המואצים באיזור ובעולם הגלובלי. יש להכיל ישות "עזתית חמאסית", מפורזת מטילים, בפיקוח בינלאומי במנהיגות מצרית. השינויים הגיאופוליטיים הנובעים מסוציולוגיה דתית ופונדמנטליסטית במזרח התיכון הם מהירים, מערבלים, סוחפים ומסחררים וגורמים לשבירת פרדיגמת הבנת המציאות לשם עידכונה ואיתחולה מחדש, באופן פרגמטי.

עזה - השלב הבא

אבל הזירה היותר יצירתית תהיה בעזה שם אין לאף אחד כוונה להתבלבל מהמציאות אלא ליצור מציאות ווירטואלית של ישראלי כובש ואכזר. טוני בלייר הרי לא דרש מראש הממשלה רק להזרים פסטה לילדי עזה אלא לאפשר מעבר חופשי של סחורות, שרותים ואנשים ונראה שיש לו כול הכוונה שאירופה תפעל בכיוון. אכן מדינות הג'י-8, אתמול בטורנטו קנדה, המשיכו להגדיר את המצב בעזה כ"בלתי נסבל". ( למרות שלפחות שליש מאוכלוסיית העולם חיה בתנאים גרועים יותר מהתנאי המחיה בעזה – רוב אפריקה למשל) .

מהסיבות הנכונות

את ההתישבות בעזה לא היה צריך להקים מהרגע הראשון, אם כבר הקימו אותה, משיקולים שנראו נכונים לשעתם, היה צריך לפנות אותה מזמן, בשפע של הזדמנויות בעבר. אם לא פינו את רצועת עזה בעבר צריך לפנות אותה בעתיד כמה שיותר מהר. לא בגלל הטרור צריך לפנות את עזה, צריך לפנות אותה אם אנחנו רוצים להקים כאן מדינה יהודית דמוקרטית למרות הטרור. צריך לפנות אותה אם אנחנו לא רוצים לשלוט בעם אחר על אף הטרור. צריך להסתלק משם אם אנחנו רוצים שמדינתנו לא תיהפך למדינת אפרטהייד דו לאומית, צריך לצאת מעזה מהר.

בשערי עזה

כנראה שערפאת רואה באנרכיה יתרונות במאבק בישראל. אי אפשר כמעט לנצח את האינתיפדה מפני שאין לה הנהגה פוליטית ברורה. רק השתלטות מחודשת על השטחים , נטילת אחריות לשיטור ולחיי היום יום הפלשתינים ונקיטת אמצעים העומדים בסתירה מוחלטת לאופייה היהודי והדמוקרטי של ישראל יכולים לסייע בצמצום האנרכיה הפלשתינית. לסייע אך לא להדביר אותה.

מצרים הטילה סגר על עזה: היכן כל הפלוטילות?

פעילי זכויות האדם אינם דואגים לפלסטינים אלא בעיקר לקידום האג'נדה האנטי- ישראלית שלהם. אין להם ברוב המקרים כלל הצעה שתועיל לפלסטינים. החמאס הודה סוף, סוף שהמצרים ולא הישראלים הם אלה ההופכים את עזה ל"כלא גדול". דברים אלה נאמרו ע"י פקיד בכיר בחמאס, גאזי חאמד. הוא אמר שהמצרים סגרו, כמעט לחלוטין, את מעבר רפיח מאז ה- 30 ביוני. מצרים גם הודיעה שהמעבר יהיה סגור לחלוטין בחג עיד אל- פיטר המתחיל ב- 8 באוגוסט. אבל, מדגיש אבו טועמה, מידע זה לא פורסם בעיתונות המערבית כיוון שמידע זה אינו מסבך את ישראל.

מצרים מענישה את עזה: המוסר הכפול של העולם השותק

אבו טועמה כותב על המוסר הכפול של העולם השותק כאשר מצרים מענישה את עזה. מצרים החליטה לחנוק את רצועת עזה ע"י מניעת כניסת מזון ודלק. ההחלטה התקבלה ערב חודש הרמאדאן. גם מדינות ערביות אחרות מטילות הגבלות על הפלסטינים החיים בשטחם, כנקמה על התערבותם בעניינים הפנימיים של אותן ארצות. אבו טועמה מצביע על המוסר הכפול של העולם:האם התקשורת העולמית דיווחה או תקפה את מצרים על כך, או כל מדינה ערבית אחרת? מה הייתה תגובת התקשורת העולמית וארגוני זכויות האדם לו ישראל הייתה נוקטת בצעד כזה?

סמל החמאס

נצחון החמאס ותחושת ההחמצה הישראלית

למה החמאס ותושבי עזה קוראים ניצחון ומדוע לישראלים יש תחושת החמצה. תוצאות המבצע בעזה: כיצד ניראה ה"ניצחון" של החמאס וארגוני הטרור מעזה: 177 הרוגים. 108 מתוכם הם אנשי חמאס וארגוני טרור. 1,200 פצועים וכ- 55 לא- מעורבים הרוגים, מתוכם הרוב ילדים. תמהני- מה עושים ילדים ברחובות בזמן מלחמה ? הייתה משפחה אחת , כולל ילדים שנפגעה בטעות, וצה"ל הביע צערו. כיצד נהרגו שאר הילדים? הטרור העזתי משתמש בילדים כמגן אנושי.

ישראל ימי הביניים - שפרד

ארץ ישראל: הרכב אתני-דתי במאה ה- 16

ההרכב האתני- דתי של אוכלוסיית הארץ בראשית המאה ה- 16. בתקופה הממלוכית היתה תמורה בולטת ביחס המספרי שבין האוכלוסיה הנוצרית והאוכלוסיה המוסלמית. "הנוצרים הלאטינים גורשו ממנה". הרוב הנוצרי- מזרחי חוסל והארץ הפכה לארץ מוסלמית, עם מיעוט נוצרי קטן. החוקרים מסכימים שבעת הכיבוש הממלוכי היו הנוצרים המזרחיים, עדיין, רוב. המוסלמים היו הקבוצה השנייה בגודלה. היהודים מנו בתחילה לא יותר מכמה אלפים, אם כי הייתה עלייה לארץ שהגדילה את מספר היהודים . גם השומרונים היו מיעוט קטן.

משפחה פלסטינית - ראמללה 1905

מתי וכיצד הומצא העם הפלסטיני - חלק ב

הלאומיות הפלסטינית היא למעשה בן חורג של הלאומיות הערבית. לכאורה יש עם ערבי אחד ומאוחד שרק פשעי הקולוניאליזם האירופאי והריאקציה הערבית פילגו אותו אם כן איך זה שיש לאומיות פלסטינית נפרדת? אולם אם להשתמש בהשאלה בביטוי של פרופסור שלמה זנד לגבי הלאומיות ניתן לומר כי הלאומיות הפלסטינית דומה היא לתינוק שנולד כתוצאה ממקרה אונס בשל אירועי הזמן. המאבק עם היהודים משנות העשרים ואילך הכריחו את ערביי פלסטין המנדטורית להגדיר את עצמם מול הישוב היהודי כהגדרה לאומית. בעיני האוכלוסייה הערבית מאבקם נגד שיבת העם היהודי לארצו היא שליחות דתית-ערבית אוניברסאלית.

המשט הסוער לעזה ואריאל השלווה הם תאומי סיאם

במזרח הפרוע אין חדש. המשט הסוער לעזה ואריאל השלווה הם תאומי סיאם של איוולת ישראלית אחת.

לחלק חכות לרעבים

מהרעות החולות האקוטיות ביותר של רצועת עזה היא שימור מצב הפליטות והשנור של תושביה אשר נעשה ומונצח בחסות ארגון הסעד והתעסוקה לפליטים אונר"א. יתרה מזו, אונר"א הפך ל"סוכנות הסעד והתעסוקה לחמאס" יותר מאשר לתושבי עזה הנצרכים

נתן העזתי: המשיח יצא מעזה

שבתאי

שבתאי צבי. המשיח מאיזמיר. נתן העזתי גרס כי נבלע באורות העליונים, דהיינו הפך לחלק מהאלוהות

הנצפים ביותר