פלורנטין 45 חלל לאמנות עכשווית
FLORENTIN 45 CONTEMPORARY ART SPACE / Florentin 45 St. , TLV
Opening hours: Mon-Sat 11:00-13:00 / Mon-Thurs 16:00-18:00
T: +972-502-763249 / F: +972-3-6868231
פלורנטין 45 חלל לאמנות עכשווית
FLORENTIN 45 CONTEMPORARY ART SPACE / Florentin 45 St. , TLV
Opening hours: Mon-Sat 11:00-13:00 / Mon-Thurs 16:00-18:00
T: +972-502-763249 / F: +972-3-6868231
בתערוכה הקבוצתית שתפתח השבוע בפלורנטין 45, מציגות 7 אמניות אינסטליישן המורכב מגוף עבודות בחללים מוגדרים בגלריה. כל תצוגה היא מעין חלון המהווה צוהר לתהליכי העבודה בסטודיו של כל אחת מהן. האמניות שנבחרו עוסקות בעיקר בציור על גבי מצעים מגוונים ולא שגרתיים.
במובן הקלאסי פטישיזם הוא אמונה המייחסת תכונות על טבעיות לחפצים טבעיים
או אלו הנעשים ע״י האדם. ממחצית המאה ה-18 נוצרה הרחבה של המשמעות המקורית של המושג פטיש (fetish), המתייחס לחפצי מאגיה וכישוף ממערב אפריקה. לאותם חפצים הוצמדה במהלך הדורות משמעות מאגית ורוחנית, מעבר לערכם החומרי הבסיסי. לפטיש מטבעו איכויות של מעין דימוי סטטי, קטוע. והוא לדעתנו
בעקבות האור', תערוכת צילום תיפתח ביום חמישי 4.12.2014, בפלורנטין 45, חלל לאמנות עכשווית. זוהי תערוכת היחיד הראשונה של חיה שפס-אבטליון, בה תציג סדרת צילומים מופשטים אשר רובם בשחור לבן. פתיחה: חמישי 4.12.2014, התערוכה תוצג עד לתאריך: 16.12.2014
אפידרמיס, שכבת מגן עליונה המגנה על האורגניזם החי מהסביבה. זוהי שכבה חיה, דינאמית המתכלה ומתחדשת באופן תמידי. ייצוגו של דימוי מגונן זה בתערוכה, נחקר, מפורק ומורכב מחדש, באופן המזכיר את קיומו במציאות. בחלק מהעבודות נוכח אזכור או עקבה למקור, העובר טרנספורמציה ומייצר פני שטח חדשים המייצגים את לב היצירה. עבודות אחרות, מבטאות סוג של מרחב אוטונומי, רב שכבתי ופרגמנטרי.
באפריקה מצא דורי כספי את הטבע הבראשיתי, הפשטות האנושית והשלווה הפנימית אותם הוא תר בחיי היום יום, ואלה הפגישו אותו עם האמן שבו. מזה שנים הוא שב, פעם אחר פעם, אל בני שבטים קדמוניים המצויים על סף הכחדה כחברות מסורתיות, והקשר האישי שהוא יוצר עמם מוליד צילומים רגשיים, רוויי תשוקה, בעלי אסטטיות חודרת.
שמעון פינטו, אמן החי ויוצר בירושלים, מציג בתערוכת היחיד שלו "אין מקום רחוק", ציורי שמן מן השנתיים האחרונות. פינטו מצייר בעיקר על פורמטים גדולים של בד ומשתמש בשפה ציורית בה הנאיבי והסימבולי, דרים לצד מינימליזם ומקטעים פיגורטיביים ומופשטים.