אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

הברברים הנאורים // שוש ישראלי


התמונה של ורה פלפול
אוצר התערוכה: 
ורה פלפול

שוש ישראלי, ללא כותרת, 2016-2017
קרדיט צילום: יאיר חובב. (באדיבות ורה פלפול) שוש ישראלי, ללא כותרת, 2016-2017, טכניקה מערובת על בד, 2.10 עד 2.5 מטר על 1.5 עד 1.7 מטרים

הברברים הנאורים // שוש ישראלי
Enlightened Barbarians // Shosh Israeli 

אוצרת: ורה פלפול 

פתיחה: חמישי, 2/2/2017, בשעה 19:30
בית
האמנים, אלחריזי 9, תל אביב 

העבודות החדשות המוצגות בתערוכת היחיד של שוש ישראלי בבית האמנים,
הן המשך נוקב ובוטה יותר לסידרת העבודות שהוצגו ב 2015 בגלריה "כורש 14" בירושלים, סידרה עליה עבדה ישראלי לפני כשנתיים בברליןעת שהתה בעיר תקופה ממושכת.

בעבודותיה הקודמות קילפה ישראלי יריעות גדולות, של מודעות ופרסומות ברחבי ברלין עליהן דימויים וטקסטים בוטים בשפה הגרמנית. הפער הרגשי והתרבותי הועלה על מצע צבעוני וקולאז'יסטי זה, עליו ציירה ישראלי דמויות דמוניות וגרוטסקיות בצבעוניות חיה. 
עולם הדימויים שלה כבר אז הציף דמויות ויצורים דמיוניים, דגים חשופי שיניים, נשים חזקות, ואווירה נוקמנית,  קודרת ומאיימת תוך שהיא מושפעת מאמני רחוב ושפת הפופ ארט.

נשואי הציור והעולם הציורי של ישראלי בסדרה החדשה, הולידו בה את הצורך לתרגם את הכוח בחומר והכתיבו לה דרך עבודה יחודית. חומרי העבודה בהם השתמשה כאילו נלקחו מציור קיר חשוף; רבדים של דימויים, צלליות אזכורים ארכיטקטוניים לא מזוהים, כל אלה צוירו על גבי בדי קנבס גדולים ולא מתוחים. ישראלי משתמשת בשכבת בטון וחומרים כבדים המשמשים בבנייה כמצע עליו היא מציירת. היא מציירת תוך הפעלת כוח פיזי על המצע וזאת כדי לחזק את הבזוי ואת האלים בתוך העבודה. 

האווירה הכללית המועברת מהציורים גם היא קודרת, אימתנית. מתוארות בה סצנות אלימות ומאיימות בהן דמויות נשים וגברים נמצאות בקונפליקט תמידי, הם מתוארים במצבי קיצון, אחוזי אקדחים, מדממים או פצועים. הדמויות הנוספות המאכלסות את הסצנות המתרחשות תדיר בתוך חללים סגורים ולא מזוהים, הופכות לזאבים חשופי שיניים או דמויות היברידיות, ספק אדם ספק חיה. בעבודות אלו אומרות ישראלי "הרשתי לעצמי להראות את הבזוי והדוחה".

המהלך הציורי הנוכחי הוא המקום שמאפשר לישראלי לשאול את השאלה, מיהו/מהו אדם לאורך ציר היסטורי בו אזכורים מעבר רחוק מוצגים לצד דימויים מההווה. המסקנות שלה הניבטות מהציור הן קשות, אפוקליפטיות ויחד עם זאת מדברות בשפה שנדמה כי כולם מכירים כבר, זו שפה המושפעת מחוברות קומיקס של שנות ה-60 וה-70 שאולי ניבאו את העולם הכוחני שאנחנו חווים עכשיו. "החזק מנצח והחכם הוא הזחל הקטן החמקמק", אומרת ישראלי. 

בעולם המסויט של ישראלי, הנראה יותר ויותר דומה למציאות רווית הדם והקרבות, אין חציצה בין כוחות שווים וחלשים, האישה הופכת לבעלת כוח ושליטה. המרחב, אפרורי, קודר חסר תקווה.

גלריה / מוזיאון: 

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת ורה פלפול