אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

תמר שפר: שלא יעוף ברוח


התמונה של ורה פלפול
אוצר התערוכה: 
אירנה גורדון

תמר שפר: שלא יעוף ברוח
תמר שפר, מתוך מיצב הרישום: שלא יעוף ברוח. שולח תמונה: ורה פלפול

תערוכה זו הינה פרק נוסף ביצירתה של תמר שפר העוסקת בנוף האורבני כאספקלריה של החוויה האנושית העכשווית. הנופים בעבודותיה אינם מתארים מקום ממשי אלא פורשים "סביבה מנטאלית" המשקפת במבניות ובארכיטקטורה שלה את המרחב הכאוטי, המרושת, הטכנולוגי, ההיברידי ומוצף הדימויים בו אנחנו חיים.

בתערוכה שלוש עבודות מרכזיות:

המיצב "שלא יעוף ברוח" המשלב רישום ומרכיבים תלת ממדיים. הוא מביא מספר נרטיבים מקוטעים המשולבים זה בזה, מהדהדים זה את זה ופורעים זה את זה בעוד מבט הצופה משוטט בין רישומי בניינים, כבישים, אזורי טבע ומחוזות אסון וחוזר חלילה; עבודת הוידאו  "אקרובטיקה" המציגה מכונה שהיא הכלאה בין אלמנטים אורגנים למכאניים; והפסל "משהו מחובר לזנב הדרקון" המקשר בין קו מרחבי מרוסק עם גוף שהוא הכלאה ביו-מכנית.

הבחירה להתייחס לחוויה האנושית באמצעות הנוף מעשה ידי אדם והנוף ה"טבעי" נשענת על מסורת רבת שנים באמנות  העוסקת בקשר ההדדי והמורכב בין האדם למקום. העבודות מתאפיינות בחומריות ובחושניות שמקומן נפקד מהעולם הטכנולוגי והווירטואלי. הן משקפות את הכמיהה לחוויה חושית משמעותית בעולם היברידי זה ומנכיחות, במציאות של ריבוי אובייקטים, את הסובייקט.

התערוכה תוצג עד 21.3.2015. 

בית האמנים ע"ש זריצקי, אלחריזי 9, תל אביב

Holding On

This exhibition presents another chapter in Tamar Sheaffer’s oeuvre which deals with the urban landscape as a reflection of the contemporary human experience. The landscapes in her works do not describe a real place. They unfold a “mental environment” that reflects in its structure and architecture the chaotic, networking, technological, hybrid and image-flooded space we are living in.

The exhibition includes three central works:

The installation “Holding On” combines drawing and three dimensional elements. It brings about a number of fragmented narratives that intertwine, echo and disrupt one another, while the spectator's gaze wanders between sketches of edifices, roads, nature and disaster areas and back again; The video “Acrobatics” presents a machine that is a crossbreeding between organic and mechanic elements; and the sculpture “Something Connected to the Dragon’s Tail” ties  a broken spatial line with a body which is a bio-mechanic crossbreeding.

The choice to relate to the human experience through a manmade landscape and the “natural” is based on a long tradition in art and reflects the reciprocal and complex relations between man and place. The works are characterized by corporeality and sensuality that are not a part of the technological and virtual world. They reflect the longing for a substantial sensual experience in this hybrid world, and point, in this multiple-object reality, to the existence of the subject.

תגיות נושא: 
גלריה / מוזיאון: 

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת ורה פלפול