אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

תערוכת שידרוג דרכים - חשיפה כפולה


התמונה של אביגיל אגלרוב

תערוכת מרים ג. ששון
האם 'הטבע' מפריע לנו? אנו מארגנים אותו בלי הרף, משנים פני-קרקע בת-עידנים – מפוצצים, כותשים, הופכים עקוב למישור, פולשים לבתי-המחייה של בעלי-חיים וצמחים. לא חדלים מלבנות למען עצמנו, והופכים לשם כך סדרי-בראשית?

בתערוכת יחיד זו שלה, מתחבטת מרים ג. ששון בשאלה האוניברסאלית: האם 'הטבע' מפריע לנו? אנו מארגנים אותו בלי הרף, משנים פני-קרקע בת-עידנים – מפוצצים, כותשים, הופכים עקוב למישור, פולשים לבתי-המחייה של בעלי-חיים וצמחים. לא חדלים מלבנות למען עצמנו, והופכים לשם כך סדרי-בראשית?

הטכניקה שלה תיעודית כמעט:  ג. ששון מעדיפה לצלם ב'חשיפה כפולה' – שני צילומים במסגרת אחת. מודוס שלטעמה מוסיף מימד של עומק לצילום, וכך כשמדובר בנופים ובעצמים שאין להם 'דיבור', היא מְצרֶפת לאובייקט המצולם אלמנטים כדי שההתרשמות תישאר נאמנה ורלוונטית למקום המסוים.

 

מדברי מרים:

"לעיתים קרובות הצל שלי מתערב באובייקט המצטלם, ואני נדמית לעצמי כעוקבת אחר מראות ואוספת ממצאים, שחלקם מתגלה כאן, כעדות לתהפוכות שיוצרים פרויקטים גדולים של פיתוח, המכוונים לכאורה לטובתנו. הצילום נעשה בחשיפה כפולה ובזירה עצמה. כך אמנם נוצר ערפול-מה, אך כמו בלש אני סובבת בחצר האחורית של המסר ודווקא זוכה לבהירות, והצילום – לעוד ממד.

השכלתה האמנותית של מרים מגוונת: למדה רישום אצל הציירת רות שלוס, ציור בצבע אצל הציירת רות במברגר, והשתתפה בקורסים לתלמידי-חוץ ב"בצלאל' אצל יוסי שטרן בשנות ה- 60, השתתפה בחוגי-פיסול במוזיאון ישראל [ענת אשד] ובמוזיאון תל-אביב אצל צביקה לחמן, ואצל יהודה בקון וג'ון בייל בשנות ה- 70.

מצלמת באינטנסיביות ב- 15 השנים האחרונות, בעיקר בזיקה לאג'נדה סביבתית.הציגה בשתי תערוכות-צילום קבוצתיות ב'בית-האמנות, במבשרת-ציון ובתערוכת-יחיד בתיאטרון ירושלים.

שעות ביקור בתערוכה : ג' , ד' 11:00-13:00

ב' ה' 11:00-13:00 17:00-19:00

יום שישי : 10:30-13:00

מייל האמנית: 46miri@gmail.com

נעילה:

18.11.2015

תגיות נושא: 
גלריה / מוזיאון: 

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב