אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

כמיהה / כפיר גלאטיה-אזולאי


התמונה של ורה פלפול

כמיהה / כפיר גלאטיה-אזולאי
כמיהה / כפיר גלאטיה-אזולאי . שולח תמונה ורה פלפול

צמד אובייקטים עצמאיים, גבוהים וזקופים מיתמרים בחלל הגלריה. במבט ראשון צורתם והפונקציונאליות שלהם, אם בכלל קיימת, יכולות להתפרש כאנגמטיות, חידתיות ומטפוריות; מעין תא, גולם, בעל ארבע רגליים, השניים עומדים זה לצד זה, שואפים לעבר מקור אור עליון. 
האובייקטים תוכננו ע"י כפיר גלאטיה אזולאי במיוחד עבור המקום שבו הוצבו: החלל הפנימי והצר של הגלריה האלטרנטיבית, הממוקמת בקצה "בית האמנים" ההיסטורי של תל אביב.

גלאטיה-אזולאי,  ארכיטקט, מהנדס ואמן בוגר בצלאל, בחר להתייחס לחתך המבנה הייחודי של הגלריה כנקודת המוצא ליצירה, ובעיקר לאלומת האור הטבעי השוטפת אותו דרך "סטריפ" חלונות גבוהים הממוקמים בסמוך לתקרת החלל המשופעת.

שני האובייקטים, שנושאים בראשם מעין כתר המבקש לקבל לתוכו את אלומת האור, מזמינים את המבקרים בגלריה לבחון את האופן שבו היצירה מתמקמת במרחב ומשתלבת בו. אפשר להתייחס אל כל אחד מהם ליחידה בסיסית של בית, וגם "בית בתוך בית" (בית האמנים), המאפשר לבאי הגלריה להתיישב בתוכו, ולקיים מערכת יחסים פרטית וחד-פעמית עם היצירה ועם מקורותיה. במידה מסויימת, מהדהדת בעבודות, יצירותיו של אבשלום, שבנה חללי מגורים, אותם 'תפ' לפי מידותיו ומותאמים לאדם יחיד, לבנים ונזיריים אותם רוקן מכל ממד אישי.

למרות קווי הדמיון ביניהם, שני האובייקטים לעולם יהיו שונים זה מזה, בין אם בדרך המדויקת שבה נופל עליהם האור, הנקודה הספציפית שבה ממוקם כל אחד מהם, או האופן הייחודי שבו יתגלו בזה אחר זה לצופה.

עבור גלאטיה – אזולאי, יש באובייקטים מן המשותף: לאחר שאחרון המבקרים יעזוב את הגלריה, "שניהם ימשיכו לשאוף למעלה, מאוחדים בכישלונם לשנות את סדרי העולם, להכריע במאבק הנצחי בין הרוח לבין החומר", אומר גלאטיה- אזולאי, המעלה סימני שאלה, בעבודות האמנות שלו על החיבור, התפר, שבין עיצוב וארכיטקטורה לבין אומנות עכשווית.

"כל אחד מאתנו נכסף למאווים שונים – כמו אהבה, זוגיות בית, מגע והצלחה – המבטאים את היותו אינדיבידואל", מסביר גלאטיה-אזולאי. "אך בעוד הכמיהה הזו מכוונת למקומות הכי פרטיים וסובייקטיביים, היא שואבת את כוחה ממעיינות בראשיתיים המשותפים לכולנו – פיזיים ורוחניים".

גלאטיה-אזולאי, מתרגם את הכמיהה, שעבורו מייצגת את ה"אני" שאינו מרגיש שלם אלא אם יש לו מקור, בסיס או נקודות התייחסות לאובייקט החיצוני.

כפיר גלאטיה-אזולאי, כמיהה, פיסול-נגרות בעץ טבעי, עבודת טקסטיל 352/92/92 ס"מ (X2)

תגיות נושא: 
גלריה / מוזיאון: 

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת ורה פלפול