אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

ענת גרינברג: קליפה


אוצר התערוכה: 
אריה ברקוביץ'

קליפה, ענת גרינברג, צילום: דורון כורש
קליפה, ענת גרינברג, צילום: דורון כורש

ענת גרינברג: "קליפה"- תערוכת ציורים - Anat Greenberg, "peel" - Paintings, גלריית מכללת לוינסקי לאמנות עכשווית

פתיחה: יום ב',15.5.17, בשעה 16:00.

אוצר: אריה ברקוביץ'

תערוכתה של ענת גרינברג "קליפה", שתוצג בגלריה לאמנות של מכללת לוינסקי, אוצר אריה ברקוביץ', תיפתח, ביום ב', 15.5.17, בשעה 16:00. בתערוכה מציגה גרינברג מקבץ עבודות העוסקות בנשיות על היבטיה השונים.

גרינברג בודקת וחוקרת את מעמדה של האישה, כמונח מגדרי מיני, פמיניסטי, תוך מעקב אחרי מעמדה החברתי, כמייצגת זהות נשית. כיצד היא נתפסת בתודעה החברתית- פילוסופית, ביחס לתיאוריות של פמיניזם קווירי, או כיצד היא בונה את זהותה המגדרית העצמאית. "ענת גרינברג יוצרת בכוחה הציורי אמירה אמנותית על יחסי מגדר ובלות".

בתערוכתה בוחרת גרינברג לחקור היבטים אלו באמצעות הציור, תוך שימוש באלגוריה וסמליות מרומזת. ענת גרינברג מציירת בצבעי אקריל דלילים על בד, דימויים על גבול הריאליזם, שיש בהם רמזים מיניים, אבל הם רחוקים ממיניות.

גרינברג עושה שימוש בדימוי הבננה, או בקליפת הפרי הריקה, כדי להעביר תחושה של בליה, ריקבון וחידלון. היא מדמה את האישה לקליפה ריקה שאין בה חפץ, לאחר השימוש.  נעלי העקב הדק, אותן היא מציירת בחן רב, מסמלות לדידה, נשיות, פיתוי וסקס, דימוי שחוק אומנם בחברה המערבית להגדרת זהותה הפתיינית של האישה, כמו גם הצבע האדום הלוהט, בו היא עושה שימוש, אך באמצעותם, כמו גם באמצעות ציור הברך החשופה, השפתיים החשוקות והרגלים היחפות, היא מנסה להעביר לצופה את תחושותיה לעניין מעמדה ומקומה של האישה כפרסונה חברתית תרבותית.

"ענת גרינברג יוצרת מראה ממוקדת של הסקסיזם החברתי המעודן לכאורה. כמו בפופ ארט בזמנו שהציב מראה ממוקדת ומגדילה של העדריות החברתית והיחס לבנאלי, היא מגדילה במכוון את הדימוי של קליפות הבננה הרפויות שמקבלות אפיון נשי כנוע, או הצבת ספוט שמאיר נקודות מציצניות בחלקי לבוש וגוף נשיים, חושפת את פני החברה הבורגנית המתחסדת" . כותב ברקוביץ', במאמרו לתערוכה.

יחד עם זה מציגה גרינברג רובד נוסף ואנושי בציוריה, 'הבלות וההזדקנות'.

בסדרת ציורי קליפות הבננה מתארת גרינברג את מצבו של הגוף ללא התוכן . הקליפה לא יכולה להחזיק מעמד ללא הפנים שלה. וכשהיא קורסת יש לה עדיין את העדינות והיופי החדשים שיש להעריך ולכבד, כמו בכל גוף אורגני מזדקן ומתכלה. מסכם ברקוביץ' את מאמרו .

תערוכתה של ענת גרינברג "קליפה", תוצג בגלריה של מכללת לוינסקי לאמנות עכשווית, מכללת לוינסקי, קריית החינוך, רח' שושנה פרסיץ 15, תל אביב.

טל': 03-6901690,  בין התאריכים: 15.5.17-7.6.17.

שעות הביקור בתערוכה: ימים א'-ה' 8:00-21:00, יום ו' 8:00-13:00.

ענת גרינברג, ילידת תל אביב, (נשואה+3), כיום תושבת הוד השרון, דור שני לניצולי שואה, שירתה בצה"ל. אחרי שרותה הצבאי, עסקה בעיצוב אופנה, במשך 6 שנים (1984-1990) ובמקביל, החלה לומדת ציור במסגרת פרטית, אצל הציירים: אלחנן הלפרין ואהרון אלקלעי. בשנת 2007 החלה ללמוד אמנות בצורה מסודרת במדרשה לאמנות, בית ברל, במשך 4 שנים, עד 2011. תערוכת היחיד שלה 'גיבורי על' הוצגה, באפריל 2014, בבית האמנים, תל אביב.

שיח גלריה בהשתתפות האוצר והאמנית, יתקיים ביום ב', 15.5.17, בשעה 16:30.

סנדלים אדומים, מתוך התערוכה, צילום: דורון כורש

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת קריסטל שמשון