אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

אין דבר / עדינה בר-און - מופע


אין דבר / עדינה בר-און
צילום סטילס: עודד מרום. שולח תמונה מלי דור

No _MATTER – ""אין דבר

מופע מקורי מאת עדינה בר-און

ביצירת החדשה ממחישה בר-און

את ההתמוססות שבין התודעה הביוגרפית הפרטית לזו המקומית לאומית

"אין דבר" מופע חדש ומקורי מאת היוצרת ואמנית המופע עדינה בר-און, המתקיים בסטודיו הלבן המשמש את 'מנוע חיפוש' ואת הכוריאוגרפית יסמין גודר במרכז תרבות מנדל ביפו.

מופעי בכורה יתקיימו בחודשים אפריל (25/4 + 24/4 ) – מאי (9/5 + 8/5 )  2013 .

בר-און, בתהליך המופע המיועד ל-40 איש בלבד, יוצרת התרחשות חיה תוך הצבת אלמנטים מעטים בחלל הסטודיו; (שתי שמיכות פרחוניות, עץ מלאכותי דמוי פיקוס שקצהו עטוף מלבושים, קטעי שיר) ודרך הנעת הקהל בשפתה הגופנית והקולית הייחודיים. היא משלבת ומרכיבה אותם לכדי מיצג (פרפורמנס), אשר קם וקורס מספר פעמים לאורך המופע.

התרחשות חד פעמית הכורכת את תגובתו של הקהל, הנוצרת בכל פעם מחדש, באופן מוקפד ובמעשה אמנות של האמנית הפורעת באבחת יד וממוטטת את המבנה.

בדרכה, היא יוצרת נופים בהם היחיד בקהל חווה את היותו פרט והיותו חלק מהקבוצה כקוליידסקופ  של מצבי תודעה משתנים. ביצירת ממחישה לנו בר-און את ההתמוססות שבין התודעה הביוגרפית הפרטית לזו המקומית לאומית.

המופע "אין דבר" הוא המשך לחקירתה הפורייה של בר-און באסתטיקה של אנשים ומקום  ועירוב של פיזי ואנושי, כך שמתכנסים: המקום, החפצים, האנשים והאמנית באופן שקשה להפריד את מראה ה"דבר" מהאנשים שבתוכו.

מופע זה מצטרף לעשייה המתמשכת של בר-און בזירה הישראלית והבינלאומית.

זוהי הזדמנות  להכיר מחדש את האמנית ואת עבודתה.

עדינה בר-און " תהליך העבודה אינו מתממש בהכרח בצמוד למדיום כזה או אחר, בעבודה ממשית עם הגוף או הקול, אלא בריכוז שאין לא דווקא ביטוי חיצוני בתהליכי ההכנה.

תהליך העבודה מתממש בקווי התפר שביני – גופי, קולי – לבין הקונטקסט שבו אני חיה ויוצרת. מכאן שהבינתחומיות עבורי הוא מצב נפשי יותר מכל דבר אחר, המשקף באופן הצלול ביותר את השקפתי ואת אופן החשיבה שלי. לכן, באופן פרדוקסלי, אני יכולה להעיד שהגוף, אינו המדיום שלי, במובן הפורמאליסטי של המילה, אלא הצינור דרכו אני מעבירה לכם את אישיותי."

ומוסיפה " אני מקווה, שתרגום הפנטזיה, החשיבה והתפישה לשפת המופע, יישאר כמעט הכי בלתי אמצעי שאפשר. הכי תקשורתי ופתוח ומבלי להניח שישנה אמירה חד משמעית, שעבורי, אגב, אינה קיימת.".

עדינה בר-און פועלת כאמנית מופע 40 שנה. מאז ומתמיד היא חתרה במופעיה הרבים שהוצגו בארץ ובעולם, והן שלא בין כותלי הממסד האמנותי, להבליט את עמדותיה החברתיות והאסתטיות ביחס לאמנות כשפה של תקשורת בין אישית.

בין מופעיה: "עקידה" (1991); "נוף" (1997); "באה מנוחה לייגע" (1999);

"התמצאות" (2001-2009); "על האהבה" (2004); "מבוא לתקשורת חזותית" (2005); "לא!" (2007) , ופרויקט "אסתטיקה ודעות קדומות" יוזמה שהחלה משנת 2008 בארץ וקושרת קשר עם אמנים וסטודנטים לאמנות ברחבי העולם .

בשנת 2001 זכתה בר-און בפרס קרן התרבות של אמריקה ישראל על תרומתה לאמנות הישראלית. באותה שנה ראה אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד ומוזיאון הרצליה לאמנות,

ספר ביוגרפיה , “עדינה בר-און, אמנית מופע", מאת  עידית פורת.

במקביל מלמדת בר-און במהלך שנים רבות בבתי ספר גבוהים לאמנות: תלמידי אמנות פלסטית, מחול, מדיה דיגיטלית, משחק ותיאטרון.

'מנוע חיפוש' גאה להעניק בית ובמה לאמנית עדינה בר-און. זוהי הזדמנות מצוינת להכיר מחדש את האמנית ואת יצירתה. מופעים קודמים של מנוע חיפוש: "הוקי פוקי" מאת אייל וייזר, "אנשים לדוגמא" ו"מתרחק והולך" מאת נאוה פרנקל, "דרכה של המורה סיגלית" בימוי איציק גולי בביצוע מירב גרובר.

צילום סטילס:  עודד מרום. שולח תמונה מלי דור

' אין דבר '

תאריכים:  אפריל (25/4 + 24/4 ) – מאי (9/5 + 8/5 )  2013 .

כל ההופעות בשעה:  20:30

מקום: "מרכז תרבות מנדל" – "סטודיו יסמין גודר" – התקומה 1 יפו

מחיר כרטיס: 50 ₪ |  רכישת כרטיסים טל:  050-6944747.

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת מלי דור