אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

יופי נשי ועצמה גברית כסימבולים


תאריך פרסום קודם: 
2004
ונוס ממילו, אלת האהבה והיופי
ונוס ממילו, אלת האהבה והיופי

 

פתיח 

מה מושך אישה לגבר? מה מושך גבר לאישה? או ליתר דיוק, מה באישה מושך את הגבר? ומה בגבר מושך את האישה? על פני השטח – היופי של האישה מושך את הגבר, והקרנת העוצמה בגבר שמושכת את האישה. אך מדוע זה כך? מדוע דווקא המרכיבים הללו משפיעים כך (וכל כך) על המין האחר?

הרבה שאלות. אולי התשובות אינן נמצאות כלל במישורי האופנה, הביולוגיה של המיניות או הנורמות החברתיות - אלא בכלל בתחום  הסמלי-מטפורי. אולי גם היופי וגם הקרנת העוצמה הם כמו שגרירים- שניהם מייצגים עבורנו משהו אחר מאשר עצמם. ושם, בייצוג הזה, ולא בעצמם – מצוי סוד כוחם.

ואכן, גם היופי וגם העוצמה הם נציגים סמליים למשהו אחר, עמוק ונסתר יותר – בפסיכה של עצמם.

וכך, צצה לה שאלה נוספת; כשאנו נמשכים ליופי או לעוצמה - למה בעצם אנו נמשכים?

----------------------------------------------------------------------


1.         יופי הוא איכות של הנפש, כפי שעוצמה ונוכחות היא איכות של התודעה.

2.         יופי הוא של האישה כמו שעוצמה ונוכחות הם של הגבר.

3.         גבר נמשך ליופי, אישה נמשכת להקרנת נוכחות עוצמתית.

4.         יופי הוא קווי המתאר (סמליות) של הנפש. המשיכה ליופי היא משיכה למה שיופי מסמל: נפש זכה ואיכותית.

5.         נוכחות עוצמתית אמורה להוות את הייצוג החיצוני לתודעה לוחמת ועוז רוח תודעתי.

6.         המשיכה של האישה לנוכחות עוצמתית ושל הגבר ליופי הם שרידים ארכיאולוגים למה שהיופי והעוצמתיות ייצגו פעם: תודעה ונפש.

7.         עתה, מששני אלה כבר כמעט ואינם פעילים בבני אדם - כל שנותר הוא הייצוג שלהם, (הופעה נאה ויפה והופעה המקרינה עוצמה וכוח), אבל איבדנו את הזיכרון של מה שהם מייצגים.

8.         לכל אחד מן המינים איכות משלו, המאפיינת את המגדר שאליו הוא שייך.

9.         הגבר אמור להצטיין בתודעתו, האישה בנפשה.

10.       הנפש מובעת ובאה לביטוי בהופעה החיצונית, התודעה בהקרנת האישיות.

11.       הנפש מוקרנת באופן פסיבי, (הופעה ונתונים חיצוניים). התודעה מוקרנת באופן אקטיבי יותר, דרך שפת הגוף, הבעת פנים והקרנת דבר מה פנימי.

12.       בכל אדם שתי נקודות קיטוב: תודעה ונפש.

13.       התודעה מאופיינת בתכונות של אומץ, כושר לחימה ועוז רוח, הנפש מאופיינת ברכות, אפשור,  וביכולות הכלה וקבלה.

14.       אישה מייצגת את הרכות ויכולת ההכלה שהגבר משתוקק להן. הגבר מייצג את האומץ, רוח הלחימה ועוז הרוח שהאישה כמהה להן.

15.       כל מפגש רגיל בין גבר לאישה הוא מפגש בין שני פוטנציאלים. (בין תודעה רדומה לנפש קפואה).

16.       אך באופן פעיל, מפגש רגיל בין גבר לאישה מתרחש בין מוח וכושר ביצוע תכליתי מצד אחד - ובין מיניות ורגשות מן הצד השני.

17.       עד שהאפיונים של כל אחד מן הצדדים לא יעברו שדרוג, יתאכזבו הן הגבר והן האישה בסופו של דבר. היא תישאר עם רגשות לא מסופקים, והוא עם תכליתיות ביצועית שלא קיבלה פרטנר.

18.       הוא רוצה תוצאות והגשמת מטרה, ולזה היא אינה שותפה. היא רוצה חום ושיתוף רגשי מצידו, ולזה הוא אינו שותף.

19.       במפגש לא משודרג, חלק אחד תמיד יצא מקופח. אצלו תהא זו המשימתיות ואצלה יהא זה השיתוף הרגשי.

20.       בכל אדם מיקום התודעה בראש, מיקום הנפש באגן, וביניהם משתרעים חייו.

21.       תודעה היא הצד הרוחני של החשיבה, נפש היא הצד הרוחני של המיניות.

22.       נפש היא הצד הגבוה של המיניות. תודעה היא הצד הגבוה של החשיבה והשכל.

23.       תודעה ונפש הן שכל ומיניות שעברו שדרוג.

24.       עד שהשכל עובר קפיצת מדרגה - התודעה רדומה. ועד שהמיניות משוחררת - הנפש נותרת בכלא. 

25.       מיניות האישה מתופעלת על ידי ראשו של הגבר, וראשו של הגבר מתופעל על ידי מיניות האישה.

26.       הן בגבר והן באישה קיימות תודעה ונפש. אך יכולתו של הגבר להגיע אל נפשו עוברת דרך האישה שאיתו. ויכולתה של האישה להגיע לתודעתה עובר דרך הגבר שאיתה.

27.       הוא משחרר עבורה את תודעתה מן התרדמת (אגדת היפהפייה הנרדמת) והיא מפשירה עבורו את נפשו הקפואה.

28.       כשהיא משתחררת היא הופכת לנסיכה אצילת נפש, כשהוא משתחרר הוא הופך ללוחם עז רוח.

29.       לוחמים עזי רוח מטפחים נסיכות אצילות נפש ונסיכות אצילות נפש מטפחות לוחמים עזי רוח.

30.       לוחמים ונסיכות הם פאראפרזה על מיתוסים עתיקים, אודות בנות מלך שבויות ואבירים משוטטים; משהגיע האביר אל בת המלך - היא יוצאת לחופשי והוא מוצא בית

תגיות: 

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת גבריאל רעם