מגזין אימגו

היסטוריה

פילוסופיה

תרבות וספרות

מדע וטבע

אקטואליה

ביקורת חברתית

עולמי

צבא, בטחון וגיאופוליטיקה

אמנות

מיתוסים ופולקלור

פמיניזם

מד"ב, פנטזיה ומ"ת

הגות

פרקים מתוך ספרים

פרוזה וסיפורת

יהדות

אומנות פלסטית

מאמרים באנגלית

שונות

 

מתחלפים

 

שוקולד - מתנת האלים  א. גרף

מסרים בסרטי דיסני  מ. רון

פיראטים בנמל חיפה א. קציר

אוגוסטינוס מול אקווינס א. גוטמן

הבניינים הגבוהים בישראל  ע. נהרי

תחליף לי!  ז. מגן

הטרדה מינית  ט. חרותי סובר

לעבוד על העולם כולו א. אשד

פורנוגרפיה ודמוקרטיה א. גוטמן

מדינת הרווחה ד' א. קליין

אלימות וגוש אמונים א. גוטמן

על הפיתוי והפתי ג. רעם

כוכבי שביט והורמונים מ. קציר

אדריכלות: החיפוש  ע. נהרי

גויה  נ. שמיר

קלינט איסטווד א. קציר

אהבה, פרוזאק ש. רון

רישומי פחם ט. שיר

לרקוד עם מלאכים  ז. מגן

פורים - קרניבל ההתרסה מ. שרון

ליקויי למידה ד"ר י. וינקלר

תרבות - ספרות  א. חבר

אירופה הלבנה? מ. שמואלוף

מאה שנים לפרץ גאונות נ. שמיר

בשני קולות - תיאטרון גשר ש. רון

ריק רייט - פינק פלויד א. אהרון

מעבדות לחירות ט. ח. סובר

הגברת באדום עודד רוט

ההטרדה המינית  ט. חרותי סובר

 

 

 

יהדות

 

מלחמה בדרכי שלום

מאת נסים ישעיהו (יוני 2005)

 

ביקורת על "מושחתים" ואהבת ישראל

נסים ישעיהו (יוני 2005)

 

גלי השחיתות המאיימים להטביענו

נסים ישעיהו (מאי 2005)

 

שעירים לעזאזל של חינוך תעשייתי

נסים ישעיהו (מאי 2005)

 

חוגגים עצמאות? של מדינה יהודית?!

נסים ישעיהו (מאי 2005)

 

חירות אמיתית, יש דבר כזה?

נסים ישעיהו (מאי 2005)

 

במעלה או במורד?

נסים ישעיהו (אפריל 2005)

 

אחרי מות - גאולה שלמה

נסים ישעיהו (אפריל 2005)

 

לא בכוח מרפאים מחלות

נסים ישעיהו (אפריל 2005)

 

וביום השמיני ימול בשר ערלתו

נסים ישעיהו (אפריל 2005)

 

זאת החיה אשר תאכלו

נסים ישעיהו (אפריל 2005)

 

כטוב לב המלך ביין

נסים ישעיהו (מרץ 2005)

 

אשר נשיא יחטא

נסים ישעיהו (מרץ 2005)

 

כל העובר על הפקודים

נסים ישעיהו (מרץ 2005)

 

אלה הדברים

נסים ישעיהו (מרץ 2005)

 

וישמע יהושע את קול העם

ניסים ישעיהו (פברואר 2005)

 

ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם

נסים ישעיהו (פברואר 2005)

 

המשפטים אשר תשים לפניהם

נסים ישעיהו (פברואר 2005)

 

אלוהי כסף ואלוהי זהב

נסים ישעיהו (ינואר 2005)

 

הטרם תדע כי אבדה מצרים?

נסים ישעיהו (ינואר 2005)

 

ויהי חושך אפילה

נסים ישעיהו (ינואר 2005)

 

ולקחתי אתכם לי לעם

נסים ישעיהו (ינואר 2005)

 

והם לא יאמינו לי ולא ישמעו בקולי

ניסים ישעיהו (ינואר 2005)

 

ואני נתתי לך שכם אחד על אחיך

נסים ישעיהו (דצמבר 2004)

 

העדר אור, או ממש חושך?

ניסים ישעיהו (דצמבר 2004)

 

סתומים וחתומים הדברים עד אין קץ

ניסים ישעיהו (דצמבר 2004)

 

אין מלך בישראל

נסים ישעיהו (דצמבר 2004)

 

ויירא יעקב מאד וייצר לו

נסים ישעיהו (נובמבר 2004)

 

הארץ אשר אתה שוכב עליה

נסים ישעיהו (נובמבר 2004)

 

כלך מלשון הרע הזה

נסים ישעיהו (נובמבר 2004)

 

לתקן שלחתיך ולא לקלקל

נסים ישעיהו (נובמבר 2004)

 

מילה (או שלוש) על שמחת תורה

הרב אורי תמל (אוקטובר 2004)

 

זעקת סדום ועמורה כי רבה

נסים ישעיהו (אוקטובר 2004)

 

אל נא תהי מריבה ביני ובינך

נסים ישעיהו (אוקטובר 2004)

 

אחרי המבול או אחרי - המבול

נסים ישעיהו (אוקטובר 2004)

 

בראשית: והייתם כאלוקים

נסים ישעיהו (אוקטובר 2004)

 

סוכות: כל האזרח בישראל יישבו

נסים ישעיהו (אוקטובר 2004)

 

יום כיפור- להשתחרר מכבלי השעבוד לחומר

נסים ישעיהו (ספטמבר 2004)

 

ראש השנה

נסים ישעיהו (ספטמבר 2004)

 

אני לדודי ודודי לי

ניסים ישעיהו (ספטמבר 2004)

 

והיה אם שמוע תשמע

נסים ישעיהו (ספטמבר 2004)

 

כי תבנה בית חדש

נסים ישעיהו (אוגוסט 2004)

 

שפטים ושטרים תתן לך בכל שעריך

נסים ישעיהו (אוגוסט 2004)

 

בנים אתם לה'

נסים ישעיהו (אוגוסט 2004)

 

אנשים חכמים ונבונים וידועים

נסים ישעיהו (יולי 2004)

 

זאת הארץ

נסים ישעיהו (יולי 2004)

 

בריתי שלום

נסים ישעיהו (יולי 2004)

 

טוב בעיני ה'

 נסים ישעיהו (יולי 2004)

 

לא תביאו את הקהל

נסים ישעיהו (יוני 2004)

 

כל העדה קדושים

נסים ישעיהו (יוני 2004)

 

ארץ כנען

 נסים ישעיהו (יוני 2004)

 

על פי ה' יחנו

 נסים ישעיהו (יוני 2004)

 

המעשה והכוונה

נסים ישעיהו (יוני 2004)

 

שיחות הראב"ע עם הצדוקים

ד"ר אברהם בן עזרא (מאי 2004)

 

שבועות: חמדה גנוזה

 נסים ישעיהו (מאי 2004)

 

אחדות למרות המחנאות

נסים ישעיהו (מאי 2004)

 

חוקי יסוד וחוקים רגילים

 נסים ישעיהו (מאי 2004)

 

הקרב והמערכה

 נסים ישעיהו (מאי 2004)

 

הצפנים בתורה

ד"ר אברהם בן עזרא (אפריל 2004)

 

כל הזכויות שמורות © E-MAGO 2003

האתר מומלץ לצפייה ברזולוציה של 800X600 ב-IE6

פורומים

 

פורום תרבות

פורום אקטואליה

 

 
www e-Mago!
Google

 

 

ציטוט:

 

"מימיי לא ראיתי את הנוחות והאושר כמטרות בפני עצמן - אני מכנה את נקודת המוצא הבוחנת הזו מטרה נשגבת של דיר חזירים. המטרות הנשגבות שהאירו את דרכי והעניקו לי, פעם אחר פעם, את האומץ המחודש להתייצב בפני החיים בעליזות, היו טוב-הלב, היופי והאמת."

אלברט איינשטיין - "העולם כפי שאני רואה אותו"

 

האידיאליסטים גורסים, שהאולמות המשושים הם התורה ההכרחית של החלל האבסולוטי, או לפחות של האופן שבו אנו תופשים את החלל. הם טוענים שלא ניתן להעלות על הדעת אולם משולש או מחומש. המיסטיקנים לעומתם מספרים, שחווית האקסטאזה מגלה להם אולם עגול, ובו ספר עגול ענק בעל כריכה מתמשכת המקיף את כל הקירות; אבל עדותם מעוררת חשד ומילותיהם אפלות.  

ח. ל. בורחס - תר' ל. קורי

 

כשאני מביט על החיים העשירים, המשתנים באופן בלתי פוסק והמבדרים בתכלית האלה, אני מגלה שמסירותי לרעיונות מסוימים מעולם לא התערערה. דגלתי, באופן נאמן ובלתי מתפשר, בחקירה העצמית, ההתפתחות והיוזמה כתרופות הנגד לבגרות הסופנית." 

טימותי לירי

 

סערות ההתלהבות והרגש, המראות והמחשבה והאידיאליזם, התיאוריות, השאיפות, האשליות, הנסיונות בשדה האמנות של התקופה - כל הגילויים האלה, הנראים לפעמים סותרים ומנוגדים עד אין שיעור, אינם אלא השתברויות של אור גדול אחד, הרומנטיקה. זה היה הלך הרוח שמילא את הלבבות, שרומם את כוחות הנפש של האדם ועיצב סגנון מובהק ומיוחד, המבדיל כל כך את התקופה הזאת מן התקופות שלפניה ואחריה.

"רומנטיקה ומרי" - יעקב טלמון

 

אין דבר המפחיד יותר את האדם, מאשר מגעו של הזר, של הבלתי נודע. האדם חפץ לראות מהו הדבר המשתלח לעברו, הולך וקרב אליו, ולהיות מסוגל לזהותו, או לפחות לסווגו. תמיד נוטה אדם ומשתדל להימנע ממגע גופני עם משהו זר, לא מוכר. אם שרוי הוא באפילה, עלול הפחד מפני מגע בלתי צפוי להגיע עד כדי תבהלה. אפילו בגדיו אינם מעניקים ביטחון מספיק: קל מאוד לקרוא אותם מעליו, ולחדור ולהגיע בעדם אל בשרו העירום, החלק, חסר הישע של הקורבן.

'ההמון'   אליאס קנטי

 

מעולם לא זרחה השמש על מטרה בעלת ערך נעלה  מזה. אין זה עניין של עיר, של מחוז, של חבל, או של ממלכה; אלא של יבשת... אין זה עסק ליום, לשנה, לדור; הדורות הבאים מעורבים ממש במאבק ומהלכו בהווה יתן בהם אותותיו עד אחרית הימים. בקיע קטן עתה יהא כשם שנחרט בחודה של סיכה בקליפה הרכה של עץ אלון; הפצע יגדל עם העץ והדורות הבאים יקראו בו אותיות גדולות עד למאד.

"השכל הישר"  תומס פיין