דון יצחק חי בין השנים 1437-1508, שנים של שינויים תרבותיים, פוליטיים וכלכליים ושל תהפוכות דתיות – אלו השנים שנחשבות לסוף ימי הביניים ושל ניצוצות ראשונים של תחילת העת החדשה באירופה והתעוררות הרוח הביקורתית שהיא הביאה
הספר של מק'קאן כשמו כן הוא – מיועד בעיקר למי שכותב. סביר שלא יעניין את מי שהכתיבה אינה אחד מהעיסוקים שלו; אין כאן עלילה מורכבת או דמויות מעניינות, אין רומנטיקה או מתח. אך גם אין כאן פתרון קסם למי שמעוניין לכתוב.
משך שנים רבות כתבתי למגרה עד שהסופרת עמליה כהנא כרמון שהייתה מנחה לכתיבה יוצרת בבית אריאלה עודדה אותי להוציא קובץ ספורים קצרים. כך נולד הקובץ תחת הכותרת "פלומיקה" ובו ספורים מהווי סלוניקי ותל-אביב הקטנה.
ספרו החדש של מישקה בן דוד (מחברם של: אהבה אסורה בפטרבורג ותחנה סופית אלג'יר) אינו רק ספר מתח של אירועים הרי גורל המתחילים כשבעצם מימוש ההסכם המדיני פורצים אנשי יחידת המנהרות של החמאס בלב ישוב ישראלי ושיירת אדם אדירה יוצאת מגבולות עזה ועולה על אשקלון
בספר שלוש פרספקטיבות, זאת של מרטי, זאת של אלי וזאת של שרה דה ווס יוצרת התמונה. אך לכך נוספת עוד שכבה. גיבורי הסיפור, אלי ומרטי, נפגשים שנים רבות לאחר סיומה של הפרשה
האם מחזהו של שקספיר "הסוחר מוונציה" יכול להיחשב "קומדיה"? סוֹפו המר של הגיבור הראשי, מין "איוב" יהודי-איטלקי בן תקופת הרנסנס שאיבד את שלושת הדברים היקרים לו מכול (את בִּתו היחידה, את ממונו ואת דתו) אינו עולה לכאורה בקנה אחד עם תנאי-הסף של ז'נר הקומדיה
את רציונל ספרה מסבירה ד"ר נעמה כרמי בשאיפה לשלב "בין ההיסטורי לרעיוני" בנקטה גישה עיונית "לנסות להבין מהי משמעות המושג "זכויות אדם", מהו הקשרו ההיסטורי והפילוסופי, כיצד הזכויות מאופיינות, במה מהן מאובחנות מזכויות אחרות וכן הלאה"
הקריאה בספרו של מנדה-לוי היא מעין שוטטות במוזיאון; התבוננות במוצגים מתוך דואליות הנובעת ראשית מן העובדה כי הפריט המוצג היינו חד פעמי והיה שייך למשהו, ושנית, ההכרה כי המוצג אינו זר למתבונן וברשותו פריטים דומים גם אם ערכם שונה מן המוצג המוזיאוני
כמו בשאר ספריו, כך גם כאן, ברומן רכבת הבוקר לפריז, בלונדל מתאר את המוזיקה הקטנה של חיי היומיום, את הפרטים הקטנים, את רגשות האנוש הבסיסיים, הנבחנים במיקרוסקופ. הסופר מלווה את דמויותיו, הדומות לו ולחבריו, ולכל אחד אחר, לא תמיד סימפטיות, במסלולי חייהן, מתאר אותן על רקען החברתי והמקצועי, עורך להן מאזנים וסיכומים
קובץ הסיפורים "סיפורים אינטימיים" נטוע בהוויה ובמציאות הישראלית, העכשווית, ההוויה הקולקטיבית המוכרת כל כך. למרות הפן הקולקטיבי המוכר, הסיפורים נטועים באזור האישי, האינטימי, החד פעמי, אזור המעורר סקרנות ותחושה שאנו, הקוראים, מציצים מבעד לחרכי הזיכרון של המחברת אל אירועים מכוננים של חייה.
מי שספג בילדותו כיסופים לציון משני מקורות אלה, מ"הסידור" היהודי הנושן ומספרות החלוצים הצעירה, איך יכול היה אחר-כך, במשך כל חייו, שלא להישאר נאמן לחזונה של הציונות על כינוסם מחדש של כל היהודים מארצות הגלות בציו
הספר "חילופי דורות בסיפורת הישראלית" מתרכז בהצטרפותה של משמרת הסופרים החמישית, משמרת "הגל הדיסטופי" (סופרי שני העשורים הראשונים של המאה ה-21), אל ארבע המשמרות של "דור המדינה" שכבר פעלו בסיפורת הישראלית משנת ייסוד המדינה ב-1948 ועד סיום המאה הקודמת
ההקלות שניתנו ברוסיה הצארית לסוחרים היהודים מבוכרה סייעו להתפשטות הדעה כי מצב היהודים בממלכה הרוסית טוב יותר ממצבם באמירות הבוכרית. כאשר כבש הצאר את מרכז אסיה בשנים 1884-1864 קידמו היהודים בברכה את בואם של הרוסים ואפילו סייעו להם
בהקדמת הספר כותב בועז ארד (מנהל מרכז איין ראנד ישראל) שבו מציגה איין ראנד, הסופרת והפילוסופית האמריקנית הידועה, יחד עם שלושה כותבים נוספים, תפיסה הפוכה לגישות הרווחות ביחס לקפיטליזם, תפיסה המנתצת רבים מן המיתוסים הקשורים בו.
המותחן הפילוסופי-פסיכולוגי, רווי הסמלים, "משקה האלים" של דורית שרייב-שיבי, הוא ספר מפתיע, קסום ומהפנט שלא יכולתי להניחו מידי, מתחילתו עד סופו, על 350 עמודיו. מלבד עמקו הפילוסופי, יש בו גם ייחוד ומקוריות מבחינת המבנה, העלילה והסגנון
בקובץ הסיפורים רואים לו לכדור-הארץ רואים לכותבתו, גליה אבן-חן, את כשרונה הייחודי באריגת מסכת מסודרת מחוטי מציאות מדויקת ומחוטי דמיון פרוע. גליה אבן-חן היא אישה מטורפת, לפי כותר אחד מקבצי השירה שלה, אך גם שפויה
תרה-סן טוריני היא מושבה מינואית שהתקיימה באלף השלישי לפני הספירה, וחרבה בשואת טבע בבת אחת. ההרצאה תעקוב אחר תולדות המחקר שהחל בשנות ה-70 ונמשך עד היום, אחר אופיו המיוחד של האי, שנוצר בשל נסיבות גאולוגיות ובשל מיקומו בים האגאי.
דורון ארז מודאג מתקופתנו, שבה הורים נדרשים להתמודדות כלכלית לא פשוטה, לשעות עבודה מרובות של שני בני הזוג וזמינות בטלפון הנייד. הראש של ההורים נתקע לפעמים בתוך הטלפון ומנתק אותם מהאהובים עליהם ביותר. איך יקבלו הילדים את תשומת הלב לה הם זקוקים?
אליאנה דוידוב היא אורניתולוגית, החוקרת בעיקר ציפורים המצויות במרחב העירוני. היא גרה לבד בדירה בתל אביב, שאותה היא חולקת עם "משפחת האדרים שלי", מספר פוחלצים שהיא האחראית ליצירתם
מתי יבינו קובעי המדיניוּת שלנו בתחומי התרבות שההוֹוה הוא העבר של העתיד? כֹּל תרבות נבנית נדבך-על-גבי-נדבך, ואלה המנסים לחולל מהפכה של "בִּן-לילה", להשליך את קנייני העבר וליצור מציאוּת חדשה בִּן-לילה, "יש מאין", עלולים לעמוד עד מהרה עירום ועריה אל מול התוהו והרִיק, אף לגרור לשָׁם את כולנו
הספר "חיבוק גדול" הוא הספר הראשון שפורסם תחת השם אמיל אז'אר בשנת 1974, ומבוטאים בו כל חרדותיו: הבדידות, הניכור, האיבוד העצמי ובעיקר הביקורת כנגד החברה הצרפתית ועל יחסה לספריו.
המוזה היא סיפור מתעתע הדן בשאלות רבות הנוגעות לעולם היצירה ולמקומן של נשים בעולם האומנות. אחת השאלות המרכזיות העולות מהטקסט היא עניין שכל יוצר עסוק בו בוודאי – מי מקבל את הקרדיט.
הרומן "לווייתנים שרים בעמק" הוא מותחן דיסטופי, או ליתר דיוק, בעל מרכיבים דיסטופיים, וגם סיפור חווייתי-פילוסופי, מבוסס תחקירים ותצפיות, המעלה תיאוריות, שיטות וסוגיות נושאות מסרים.
"מסביב לשולחן", ספרו התשיעי של עו"ד בני דון-יחיא שיצא עתה לאור, כולל פנינים על חמישים וארבע פרשות השבוע, מעוררי תיאבון ומאתגרי מחשבה. ייחודו של הספר: הוא גדוש רעיונות קולעים, רובם מנוסחים בקצרה, ורבים מהם שנונים ומעלים חיוך.
"עקוב אחר שינויים" הוא ספרו הרביעי של סייד קשוע, עיתונאי, תסריטאי, סופר ופובליציסט ערבי-ישראלי, בעל טור סאטירי במוסף "הארץ", ובעבר בשבועון "העיר". חתן פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים לשנת 2005 ופרס קוגל לספרות בשנת 2011
בקרוב יגיע לבית הקולנוע הסרט Call Me by Your Name. רגע לפני כדאי לקרוא את הספר שכתב Andre Aciman, ואם אפשר, בעותק שבו לא מככבים על העטיפה שני גיבורי הסרט. הסקירה להלן משתדלת להימנע להרוס את חווית הקריאה
פיליפ בסון הוא סופר, תסריטאי, קולנוען ידוע בצרפת ובעולם. ספריו זכו לפרסים רבים ועיבודים לסרטים. ספרו "להחליט להיפרד" תורגם בישראל בשנת 2010 ויצא לאור בהוצאת זמורה ביתן. בשנת 2017 מתפרסם ספרו האחרון "די כבר עם השקרים שלך", ספרו האישי והאוטוביוגרפי.
שלושה סמלים פאליים, שאבו אותי לפיצוח הקוד לכספת הספר המטלטל "סוס אחד נכנס לבר". שלושה סמלים מאגדים את זרע הפורענות הגואה ואת צמיחתו לקראת הקתרזיס, הרוחני והפיזי, כאחד
בשנת 1989 פרסם קן פולט את הספר "עמודי תבל" שסימן את הראשון בטרילוגיית קינסברידג'. השני "עולם ללא קץ" יוצא בסוף 2007, וכמעט שלושים שנה אחרי, 2017, הוא מפרסם את ספרו השלישי המסיים את הטרילוגיה "עמוד האש"