אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

בניית אתרים מותאמי קידום


תאריך פרסום קודם: 
26/05/2007
מחבר: 
מישל רוזנברג

יותר מ 7 שנים חלפו מאז קריסת הבועה, אך כשבאים לבדוק מה מצב שוק בניית אתרים בעולם ובישראל אנו עדים לפריחה מדהימה בשוק זה.
אחת הסיבות המרכזיות לקריסת הבועה בשנת 2000 הייתה לדעתי מהירות התקדמות הטכנולוגיה
אל מול קצב שינוי הרגלי הצריכה של ההמונים.

בזמנו, בניית אתרים מסוגים שונים ומשונים כאשר כל רעיון חצי הזוי חצי רציני היה מצליח למשוך עניין ולהביא לגיוס כסף, אך למרות שגולש ה-אינטרנט הממוצע היה אומנם כבר די בוגר בעל הכירות עם אתרים מסוגים שונים. עדיין לא היה רגיל לקנות ב-אינטרנט.
אתר מסחר באינטרנט היו בין האפליקציות הראשונות שזוהו כבעלות פוטנציאל עסקי באותו סייבר ספייס חדש ומתפתח, אך מנגד, למרות כל החידושים שהציעו אתרי אינטנט אלו ולמרות כל
המאמצים ש-בניית אתרים סופר נוחים וידידותיים, עדין לא הצליחו אתרים אלו לייצר הכנסות.

הסוף כאמור ידוע עם קריסת הבועה בשנת 2000.

אולם ב 2-4 שנים האחרונות אנו עדים לפריחה מדהימה ברשת האינטרנט. קצב בניית אתרים חדשים הוא מדהים, בכל יום נתון נבנים מאות אתרים חדשים.
בניית אתרים שפעם היו מסובכים ויקרים מאוד הפכו לזולים וברי השגה לכל אדם. אולי (או אולי בכלל לא אולי) אתר גוגל מסמל את הפריחה של השנים האחרונות. כולנו מכירים את הסיפור על סרגי ולארי שהגו את הרעיון של חיפוש דירוג מבוסס קישורים, אך כמה מאיתנו באמת מפנימים שעד לפני 4 שנים החברה הזו לא הייתה כמעט רווחית והמוד העסקי שלה לא היה ברור לחלוטין.

חברת גוגל היטיבה (לעת עתה) ליצור לעצמה תדמית צעירה שמחוברת מאוד לקהילת הקוד הפתוח
ולרוח המרדנות והיצרתיות. אומנם גוגל עדיין לא נתפסת כענק תעשייתי שמאיים על חרותנו, אך השאלה היא כמובן לא אם אלא מתי היא תתפס כאחת כזו.

אחת הסיבות לטעמי שיש פריחה מדהימה בפונקציונליות שב-בניית אתרים בימנו היא קהילת הקוד הפתוח שמונעת על ידי רוח השיתופיות, החל מיצירת שפת התכנות הניפלאה PHP עד לכל המתכנתים החובבים והמקצוענים שמשתפים את העולם כולו עם סקריפטים שכתבו עת עסקו ב-בניית אתרים או אתר כל שהוא.

אז מה בדיוק השתנה ב 7 השנים האחרונות? האם אתר מסחרי של אז הינו מתאים לתקופתנו?
התשובה החד משמעית לשאלה זו היא:
לא! לא סתם לא אלא לא גדול ומוחלט!
הסיבה לכך היא שאם לפני 7 שנים אף אחד לא הכיר את המושג קידום אתרים הרי שבימנו מי שאינו מכיר את המושג, הינו בבחינת זן אינטרנטי נכחד.
אם לפני שבע שנים בניית אתרים לא לקחה כלל בחשבון את טכנולוגית מנועי החיפוש כך שמבנה האתר יהיה כל ונוח עד כמה שיותר עבור מנוע החיפוש, הרי שהיום זהו שם המשחק – בניית אתרים מותאמים ל-קידום אתרים.

לא אכנס לנושא רחב זה של בניית אתרים מותאמים ל-קידום אתרים, מאמרים בנושא ניתן למצוא באתר webmasterworld.com שהינו אחד האתרים העשירים במידע שימושי בתחום זה, רק אציין שמנועי חיפוש אוהבים אתרים פשוטים והחוכמה היא לייצר אתר מסובך מבחינה פונקציונלית אך בעל מעטפת קלה ונוחה עבור מנוע החיפוש. מעטפת שמבליטה את הדברים החשובים ומצניעה את הדברים הלא נחוצים – בדיוק כמו שמלת כלולות...

נסיים (איך לא) במספר טיפים למקרה שאת או אתה עומדים לבנות אתר באינטרנט:

שאלו את חברת בניית אתרים:

האם תהיה לנו שליטה על ה כותרות דפי ה-אתר?

האם תהיה לנו שליטה על ה meta description?

האם תהיה לנו אפשרות של כתובת ידידותית למנועי חיפוש

האם יהיו דפים כפולים באתר?

אם התשובות שקיבלתם הן (לפי הסדר) כן,כן,כן,לא זה אומר שקבלתם תשובה
מ-חברת בניית אתרים שמחוברת לתחום קידום אתרים.

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת מישל רוזנברג