אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

ברוכים הבאים לז'אנר החדש של סרטי הסקס


התמונה של אביגיל אגלרוב
Knock Knock

הזדהות היא ההיבט המרכזי בחוויית ז'אנר סרטי הסקס החדשים.

לאחר הצלחת הסרט 'חמישים גוונים של אפור', ועם קהל צופים שהגיע לשיא, ארוטיקה מיושנת נכנסת מחדש לזרם המרכזי בסרטים. מאמר זה מברר מדוע כוכבים כמו ג'ייסון שוורצמן, קיאנו ריבס וג'ק בלאק זורקים את המפתחות שלהם לתוך הקערה.

עולם הקולנוע מאופיין במחזוריות. אבל לשם שינוי, תעשיית הפורנו אינה נחשבת יותר למילת גנאי, ושחקנים מבצעים כיום צעדים מחוץ לאזור הנוחות שלהם. התוצאה יכולה להיות סרטים מסחריים ביותר.

כוכב העד של הוליווד, קיאנו ריבס, נכנס למשחק. אבל הסיבה האמיתית שלו היא שהסרט החדש 'Knock Knock' הוא מעבר לסתם חלטורה, והוא הראשון בשורה ארוכה של נושאי סרטים מיניים המגיעים בעקבות 'חמישים גוונים של אפור'.

עלילת הסרט

הסרט מתאר שתי נשים צעירות, אנה דה ארמס ולורנזה איזו, המופיעות על מפתן ביתו של אדריכל נשוי בשם אוון (קיאנו ריבס), שמשפחתו יצאה לסוף שבוע מחוץ לעיר. הם מתחילים לפלרטט, אבל אוון אינו מעוניין. הפלרטוטים ממשיכים, ולאחר סצנת פיתוי מביכה מאוד, בסגנון 'כסאות מוסיקליים', הנחישות מתחילה לדעוך. זה המקום שבו הסרט הופך מקומדיה לא נוחה לסיפור פלישה אפוקליפטי.

יוצר הסרט, אלי רוט, מסביר שהוא רצה לעשות סרט בסיסי מאוד בביצועים, מבלי לחזור על עצמו. "ככל שאתה מתבגר, דברים שונים קורים. אני מתכוון, אני נשוי עכשיו, ולא רציתי לעשות גרסה מודרנית ל'חיזור גורלי'.

רציתי לעשות סרט שבנות בנות עשרים יצפו בו, יאהבו אותו ובאמת יבינו את מניעי שתי הבנות האלה. רציתי גם לעשות סרט שגברים בשנות הארבעים שלהם יראו, ונשים נשואות יראו ויבינו את העמדה של קיאנו".

מסרים חדשים

ברוח העשייה האופנתית העכשווית, 'Knock Knock' הולך קצת יותר רחוק מ'חיזור גורלי' במערכה השנייה הפרועה שלו. אין באמת מערכה שלילית, רק צלילה לתוך אנרכיה. "העובדה ש'חמישים גוונים של אפור' הפך לתופעה', אומר רוט 'רק מראה כמה חזק הזרם המרכזי החדש, והמיניות חוזרת בגדול.

עכשיו, המין עבר לאינטרנט, ואנשים מקבלים אותו בקלות. הם לא הולכים לראות סרטים בקולנוע כדי להתגרות. הם יכולים לקבל את הסרטים בלחיצת כפתור בטלפונים החכמים שלהם. לכן זהו ז'אנר שזוכה ל'קאם בק' באופן משמעותי".

ואכן, רוט מדבר בהתלהבות על הארוטיקה של שנות השמונים, ומצטט את הסרטים המוקדמים של אדריאן לין ופול ורהובן כנקודת התייחסות. אבל אם Knock Knock יצליח להוכיח שאינו גרסה חדשה של 'חיזור גורלי', בדיוק כמו 'חמישים גוונים של אפור' ו'תשעה וחצי שבועות של שיכרון חושים', מדובר בחזרה לעידן הזהב של סרטים מיניים איכותיים. ז'אנר זה הגיע לשיאו בשנות השבעים, כאשר ה"שיק פורנו" הביא לעולם את 'גרון עמוק', בכיכובן של עמנואל וסילביה קריסטל, הפך לנושא שיחה במסיבות קוקטייל, והניב שבעה סרטי המשך.

הז'אנר החדש

הראשון בז'אנר סרטי הסקס החדשים הוא 'The Overnight', בכיכובם של אדם סקוט וטיילור שילינג, המתאר משפחה בלוס אנג'לס, שיש לה שכנים ידידותיים (ג'ייסון שוורצמן וג'ודית גודריץ'), המטפחים יחסים שהופכים לאורגיה.

זהו סוג של הנהון ל'קאובוי של חצות', סרט הסקס התעודי הראשון שזכה באוסקר. זהו לא רק אחד הסרטים החדשים של השנה, המסנוור מבחינת המיניות שלו, אלא גם אחת הקומדיות החכמות ביותר, הלוקח את כל הסאבטקסט ההומוסקסואלי לקומדיה הוליוודית, ומציב אותו בסטירת מפץ קולנועית מרכזית.

הזדהות היא ההיבט המרכזי בחוויית ז'אנר סרטי הסקס החדשים. בין אם מדובר בשחרור פנטזיות או פחדים, רוט אומר: "אני רוצה שהקהל יהיה מאושר, ואני רוצה לחדור מתחת לעור שלו. התרחיש החלומי מבחינתי הוא שבעוד עשר שנים מהיום, מישהו יגיד 'וואו, הייתי במצב מטורף אמש, חשבתי: אלוהים, זה היה כמו בסרט 'knock knock'. אני רוצה שהקהל יגיד: 'זה יכול לקרות גם לי'..."

תגובות

גם אימה וגם סקס?

קצת יותר מידי בשבילי.
לעטוף סרט פורנוגרפי באיצטלה של סרט אימה משובח כביכול, נראה לי קלוש.

'גרון עמוק', בכיכובן של עמנואל וסילביה קריסטל - עירבבת בין שם

של סרט (גרון), שם של דמות מתוך סידרת סרטים (עמנואל) ושם של שחקנית שגילמה את הדמות הזו ב-4 סרטים. אין שילבת - רק את יודעת... פתחי ויקפדיה. זו לא בושה.

שלא לומר ש'גרון' היה פורנו וסידרת עמנואל היתה ארוטיקה. יש הבדל, וחבל שאין הבחנה בכתבה בין 2 הסוגים, הנבדלים משמעותית.

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב