אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

דופק מי שדופק אחרון ?


כרזת הסרט: זר דופק בדלת

זר דופק בדלת , איך הגיעו המפיצים בישראל לשם הנ"ל מהמקור  (Return To Sender) היא שאלה בהחלט מעניינת , יש אומרים שאולי יותר מהסרט עצמו .

לא שהשם המקורי נטול בעיות. השאלה המסקרנת, בסרט המתאר מערכת יחסים הנרקמת בין אנס (בייחוד אם הוא צעיר וסקסי) לקורבן האונס האכזרי (אחות חדר ניתוח יפה וקשוחה) , היא כמובן האם מדובר בסינדרום סטוקהולם (או יותר נכון דפוקהולם) או שפנינו מועדות לחיסול חשבונות תוצרת בית , למיטב מסורת האריניה  המודרנית  . השם המקורי , שלא לדבר על הבחירה ברוזמונד פיק – (GONE GIRL)  מנופפים בגלימה אדומה מול הצופה הממצמץ בניסיון נואש שלא להיות נרמז. מאידך כל חובב סרטי מתח יודע שיש רמזים הנשתלים בכוונה להטעות , ולו בכדי שה"אמת" תוכל לזנק בסוף הסרט על הצופה פעור הפה ולחלוב ממנו בחדווה זעקת הפתעה .

כן זה דורש מעט תחכום אבל אנו הצופים , יצורים אופטימיים מטיבנו . 

מירנדה (רוזמונד פיק) היא אחות חדר ניתוח, פרפקציוניסטית  (שלא לומר אובססיבית) יעילה ונחושה. יש בה משהו קר ועצור ומחושב, שהעוגות המעוצבות להפליא שלה, לא מצליחות להמתיק. למרות שלל הסצנות תפוסות הצוואר, שאמורות לידע אותנו מי היא מירנדה,  עמוסות מחוות החיבה, התחשבות וחיוכים אופטימיים שמירנדה מרעיפה על חברותיה לעבודה ואביה (ניק נולטה , המפליא למלמל ולהסתתר תחת זקן עבות ומי אנחנו שנזכיר לו שלרוע המזל שמו מופיע באותיות קידוש לבנה על כרזת הסרט ) .

כשצעיר לא מוכר (שילו פרנדדז) דופק בדלתה היא משוכנעת שמדובר בדייט שסידרה לה חברתה, ולרגעים נראה שמדובר בהתחלה של משהו נחמד, רמזים נדיבים למתח מיני מתעופפים באוויר, עד שהיא מפנה את הגב ומנפנפת את הבחור הנרגש, בבקשה שיחזור מאוחר יותר בשעה שנקבעה.

כשהדייט האמיתי מגיע עם פרחים, לא נשאר לו אלא להזעיק אמבולנס ומירנדה מבלה בבית חולים לאחר ההתקפה אכזרית.

מירנדה המוכה, מקבלת חשיפה מפורטת לעין המצלמה והאנס הבורח  ? בדילוג קליל של פיל שדרך על רסיס חרסינה, הסרט מנחית אותו מאחורי סורג ובריח.

מירנדה מתחילה להשתקם, אבל פה ושם עדיין רועדות לה הידיים.  הסרט לא ממש מחדש בתחום שיקום קרבנות אונס, מלבד אולי שכיאה לפרפקציוניסטית למירנדה  יש אפס סובלנות לחולשות.  ומעלה את התהייה האם המנטרה "פרקטיס מייק פרקט" היא שמסתתרת תחת נכונותה המוזרה ליצור קשר עם האנס .

גם במונחי הסרט לא נראה שהאנס בילה בכלא יותר מחודשים ספורים, הוא יוצא מהכלא מצויד בכולה תסרוקת חדשה. אמירה מוסתרת (היטב !) על אורך גזר הדין המושתת על אנסים ? או סתם אונס חפוז של התסריט ?

רגעי החסד הבודדים, מנגנים על ספק מתח מיני ספק פחד בין התוקף לקורבנו, והחלק המרגש באמת הוא לראות את השחקנים נאבקים כנגד כל הסיכויים בתסריט ה*** (כן הייתה שם לפחות מילה אחת גסה ).

על  הבימוי חסר ההחלטיות  אחראי פואד מיקטי , במאי פרסומות לבנוני שזהו הפיצ'ר השני שלו, שם המומלץ בחום למי שמטפח באהבה רשימה שחורה. לא הסדרה.

אם יש משהו מצמרר בסוף זה החשש שלמרות כול מה שעברנו (כצופים המתעקשים נחושים לקרוא את כתוביות הסיום ),  התסריטאי היקר עדיין מטפח יומרות לחוש הומור .  המ.. במחשבה שנייה , אולי הוא פשוט ראה את הטרנטינו הלא הנכון ?

 

תגיות נושא: 

תגובות

כדורגל

מתי מסי נולד

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת שמואל הדס