אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

הרבנות המסואבת


שוב נבחרו רבנים ראשיים חרדים, האטומים לרצון הציבור הישראלי. בדרך של נפוטיזם בזוי, האופייני לעדה החרדית, ממש כפי שהיה הדבר בתקופת ימי-הביניים.

התוצאה: כל הרעות החולות של הרבנות ימשיכו לחול עלינו, כבעבר, כאילו היינו חסידיהם השוטים של אותם רבנים מושחתים:

לא תהיה תחבורה ציבורית זולה  בשבת, החיונית כל כך לשכבות המצוקה.

שוב יתענו כמה מאות אלפים מאזרחנו הטובים, בנסיונות כושלים להתגייר,

שוב נשלם בסופרמרקט בצע כסף מיותר, תמורת חותמת ''הכשר'' של אגודה חרדית אנטי ציונית, מירושלים.

נשים עגונות, תמשכנה להתייסר ותהיינה נידונות לחרם חרדי עד סוף ימיהן.

אדון כהן, לא יוכל לשאת לאשה אלמנת צה''ל, כיוון שלפי חוקי התורה, מלפני 3000 שנה, אסור לכוהן (בבית המקדש) לשאת אלמנה. טמטום, ממש!!!

הם משחקים איתנו, כבובה התלוייה על חוט.

בשנה האחרונה נפל דבר בישראל

שליש מחברי הכנסת הוחלפו לאחרונה ובמקומם באו אנשים בני הדור צעיר, בריאים ברוחם וללא רגשי נחיתות. עליהם חלה החובה לשנות את פני הדברים!

לכאורה, הדת המאובנת של החרדים, אינה מאפשרת שינוי כלשהו. אולם לא כך היה בעבר המפואר של תקופת בית שני:

עולה חדש עלה מבבל, בתקופתו של הורדוס, גאון צעיר והלל שמו, זומן, פעם, על ידי הסנהדרין לפתור סוגיה מסויימת שהתייחסה להקרבת קורבן בבית המקדש, בחג הפסח שנפל בשבת.

איש לא מצא לה פתרון, והעיר ירושלים היתה כמרקחה. הצעיר האלמוני  פתר את הסוגיה הסבוכה, תוך דקות אחדות, לשביעות רצון הכל. התדהמה היתה כה גדולה, עד שמנהיגות חכמים של העיר בתירא, שהורדוס הקים סמוך לגולן, קמו בהפגנתיות ופינו לצעיר האלמוני את כיסאם בהנהגת הסנהדרין. (בבלי, פסחים סו ע"א; )

במהלך שירותו כנשיא הסנהדרין, הלל הקים, בעת מצוקה כלכלית, גוף משפטי שעקף, צו של התורה, שהיה בו כדי לחבל בכלכלת המדינה. דבר דומה, לא קרה מעולם בישראל: חכמי המִשְנָה היו רשאים לפרש את צווי התורה, אולם אסור היה לסטות מהם.

וזה הוא סיפור המעשה:

כידוע, אסור לאיש עשיר לנטול ריבית על הלוואה שנתן לאביון. חמור מכך: בשנת שמיטה, המתקיימת אחת לכל שבע שנים, כל החוב נמחק לחלוטין. ולא זו בלבד, אלא שנאסר בתורה על עשיר, להקדים ולגבות את החוב לקראת שנת השמיטה, כדי לא להפסיד את כספו (ראהדברים, א' ט').

הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן-יִהְיֶה דָבָר עִם-לְבָבְךָ בְלִיַּעַל לֵאמֹר: קָרְבָה שְׁנַת-הַשֶּׁבַע שְׁנַת הַשְּׁמִטָּה, וְרָעָה עֵינְךָ בְּאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן, וְלֹא תִתֵּן לוֹ

הוראה סוציאלית חמורה זו תאמה, אולי, את תקופת ישראל במדבר אך לא בשנות השגשוג הכלכלי האדיר של תקופת בית שני; שנות "פרוספריטי", שהעם היהודי לא ידע כמותן בכל ההיסטוריה. זו היתה תקופת הפריחה של המלך הורדוס.

מובן לכל, כי העשירים הפסיקו להלוות כסף לאביונים והדבר והדבר הביא למצוקה כלכלית רצינית של דלת העם.

מה עשה הלל? - בחכמתו הרבה, הקים ''ועדה'' שיעודה היה לרכוש מהמלווה העשיר את החוב, לפני שנת השמיטה. התוצאה: כיוון שהוועדה לא הילוותה כל סכום כסף לעני, אזי החוב לא נמחק בשנת השמיטה וכך התקלה החמורה הוסרה. להוראה זו, התקיפה עד היום, קרא הלל הזקן בשם היווני: ''פרוזבול''.   

הרבנים החרדים האטומים לכל חדשנות, לא יבינו זאת, כיום. אולם, בשיטה דומה, ניתן להציל, היום, מאות נשים עגונות שננטשו על ידי בעליהן או מסורבות גט. במציאות העגומה, אם, חלילה, העגונה תלד בן בתקופת עגינותה, הילד יהיה במעמד בזוי של 'ממזר', הוא וזרעו אחריו עד סוף הדורות ויהיה פסול לנישואים! הוא יוכל להינשא לממזרה כמותו, בלבד. 

אילמלא בזו הרבנים למצוקתו של הזולת, היו משכילים להקים וועדה לפי רוח ''בית הלל'' שתקבל על עצמה, על פי חוק, את סמכויות הבעל הנבל, וכך היה נוצר הפתרון הראוי

הכרזת גרים

מאות אלפי אזרחים ישראליים נאמנים, רבים מהם משרתים בצבא – חשים עצמם דחויים בגלל הקשיים שהרבנות מעמידה בפניהם להתגייר ולהשתלב באוכלוסיה.

יש להוציא את נושא הגיור מידיהם המושחתות של הרבנים. על צעירנו בכנסת ליזום חוק, המגביל את דיוני בית הדין, לקביעת גרות, לתקופה מוגבלת: שלושה חודשים, לדוגמא. והיה ולא ינתן למבקש פסק דין של גרות בתקופה זו, הגרות תכנס לתוקפה. אך, אם תדחה בקשת הגרות, יעבור פסק הדין לערעור בפני פורום חדש שבראשו ישב שופט בית משפט עליון ושני חבריו יהיו, האחד רב מהעדה החרדית והשני, רב מהעדה הרפורמית. פסיקתם תהיה סופית.

כשרות:

יחוקק חוק הקובע כי כל המבקש למכור מוצר שיש עליו חתימת הֶכְשר, יחוייב להעמיד למכירה מוצרים  דומים, שאין עליהם תו הכשר. חוק זה יוזיל לצרכן את כל מחיר מצרכי המזון בעשרה אחוז.

תחבורה ציבורית בשבת

כל רשות מקומית תקבע הסדרים לניהול תחבורה ציבורית בשבת, מבלי שדרכי התחבורה יעברו, סמוך לבתי כנסת, בשעת התפילה.

בתי קולנוע ותיאטראות

מותר יהיה לנהל בתי עינוגים בשבתות בכל רשות מקומית שתרצה בכך.

רבנים רפורמים

יושווה מעמד הרבנים הרפורמים למעמד הרבנים המוכרים על ידי הרבנות הראשית

וזו רק ההתחלה !

-באדיבות רבקה שפק ליסק

תגובות

את מי אתה מאשים בדיוק?

הרבנים הם בבואה של הציבור. הם שואבים את הכוח שלהם מהציבורץ
אתה מלין על הכשרות? הרי אם לא היה שוק לכשרות של הבד"צ - מבית מחפוד, בית יוסף ועד לנדאו - אז המוסדות האלו היו נופלים. מי שמחזיק את המוסד הזה זה ההמונים שמעדיפים לקנות מוצר עם תג כשרות כזה או אחר.
וכמובן משגיחי הכשרות גוזרים את הקופון אבל לא הם יוצרים אותו.
תאשים את עם ישראל בטפשותו שנוהר אחר הרבנים.
תבדוק מה אחוז הישראלים שבוחרים להתחתן על פי הרבנות ותבין שמי שמקיים את מוסד הנישואין כפי שהוא כיום זה אנחנו ורק אנחנו שמבשלים את הדייסה הבאושה שאותה אנו גומעים בשלוקים ארוכים בלי הפסקה של רגע כדי לנשום.

תודה לגדעון ויששכר

בס"ד
תודה לכותב המאמר והמגיב, המחזקים את טענתי שכבר טענתי כאן בכמה פורומים: החרדים ימ"ש שהיטלר לא הספיק לצערנו לשרוף באושויץ, צריכים להיות מגורשים מהארץ (עדיף היה לגמור את מה שהוא התחיל, אבל זה לא דמוקרטי, ויצעקו עלינו בעולם שאנחנו כמו סוריה).
במידה ואי אפשר לעשות זאת לצערנו, אז ניאלץ לסבול את נוכחותם של אותם יצורי ימי הביניים המסואבים, עם רבניהם המושחתים, בתנאי שהדת תופרד מהמדינה.
אנחנו ניקח גויים ונהפוך אותם ליהודים בלי גיור, נאכל אוכל לא כשר, נבטל את הרבנות הראשית, ובכלל לא יהיו רבנים, אפילו רפורמים.
אולי בכלל עדיף לחלן את החרדים המאוסים בכח. )לסגור את הישיבות, להפשיט מנשותיהם את בגדי הצניעות (שתלכנה כמו נשותינו, עם עלה תאנה), להכריח אותם לאכול לא כשר, וכן הלאה. כמו סבא אנטיוכוס ז"ל, שכבר התחיל לעשות את זה עד שכמה כהנים קיצונים שלא התחתנו עם גרושות (איזה פרימיטיבי) הלכו ונלחמו נגדו, והנבלות החרדיות האלה עוד עשו מזה חג!
איך אמר מורינו ורבינו יצחק גרינבוים: "מוות לאורטודוקסיה". ובאמת בנו המשיך את דרכו ואף הגדיל לעשות: הוא היה קאפו במחנה ריכוז ורצח רבנים מושחתים! (עיין בספרו של ק. צטניק: "קראו לו פיפל", אלא ששם הוא מכונה: "פרוכטנבוים").
זה הפתרון הסופי לבעיית היהודים (אופס! החרדים), כמו שנאמר: "דרוס כל דוס, השמד כל חרד"; או בגרמנית: "דער יודן בלוט אופן מעסער שפרוצט" (בתרגום לעברית ציונית: "דם היהודים (סליחה: החרדים) על הסכין יותז") [קטע מהשיר "הורסט ווסל", המננונה של התנועה הנאציונל-חיוליניסטית (סליחה: סוצתיאליסטית]
בברכת: זיג הייל!!! או בתרגום לעברית: לנו הניצחון!

הרבנות מסואבת?

סימון החרדים כאוייב הציבור הוא לא נכון ולא ראוי. הבעייה היא לא תהליך הבחירה בחירת רבנים היא תהליך לא מוכר לחילונים ויתכן שמה שבעיני החילוניים הוא נפוטיזם יתכן ובקרב החרדים הוא תהליך נכון . גישה פטרונליסטית כלפי החרדים היא לא ראוייה ולא חכמה. יש להתמקד בעקרון: במדינות המערב שוררת דמוקרטיה ליברלית שאחד מתנאיה הוא הפרדת דת ומדינה. כל מוסד הרבנות- מנגנון דתי שממומן מכספי המדינה- חייב לעבור מן העולם. אני שבע רצון מתוצאות הבחירות לרבנות על פי הכלל הלניניסטי ככל שיהייה רע יותר יהייה טוב יותר ואם תוצאות הבחירות לרבנות
מקוממות רבים ובכך יקדמו את הדבר המתבקש: הפרדת דת ומדינה אזי נאמר - דיינו

תגובה לגיורא

בס"ד
אני מתפלא עליך, גיורא יקירי, שאתה עוד מגיב בשיא הרצינות לסגנון הגועלי והמעורר שאט נפש של הכותב.
איני מתייחס כרגע לעצם הבחירות לרבנות, שאין בהם כדי לקומם איש, משום שאף אחד לא חפץ במוסד הזה מלבד המימסד.
אני מתייחס לשפת ה"שטירמר" שבה מדבר הכותב אכול השנאה, ועוד אחרי זה באים אלי בטענות למה אני מגיב על כך בחריפות, ושהדברים נאמרים כביקורת לגיטימית.
אני חושב שעליך כאדם מתורבת להוקיע שפה כזו במגזין זה!

תוספת לגיורא

בס"ד
אני גם מתפלא עליך גיורא, שאתה קורא את הטענות הדביליות של הכותב, ולא טורח להזימן, אם אתה כבר מתייחס לדבריו.
מה הקשר בין הכשרות החרדית לרבנות?
האם מישהו הכריח את קוקה קולה, פפסי קולה, תנובה, עלית, אוסם, שטראוס, ועוד המון מפעלים, לקחת כשרות של עדה חרדית אנטי ציונית, שאינה קשורה כלל לרבנות הראשית, ואף מתנגדת אליה?
אני מקווה שהקוראים מספיק חכמים לא לקנות את דברי הבלע והאיולת של הכותב, שמלבד שפתו המטונפת הוא גם מדבר שטויות והבלים, ללא שום ידיעה בנושא!
אני יכול עוד להמשיך ולהזים את דברי הכותב רדוף השנאה אחת לאחת, אבל אני כה נגעל מהתייסות ליצור הפרימיטיבי הבזוי הזה, שאני חורג מהכלל שלי שלא להשמיץ אנשים באופן אישי, ועושה זאת כן!
האם אין בכל קוראי המגזין המכובד הזה אף אחד חוץ ממני שהדברים כה מפריעים לו בגסותם הנוראית? אף אחד אינו רואה צורך למחות על השפה הקלוקלת? אתמהה!

תוספת לתודה

בס"ד
היות ולצערינו גם הספרדים, שכן הצליחו להנצל מהנאצים, הורסים לנו את החיים, צריך לגמור איתם גם כן.
אם אפשר, לגרש אותם לארצות מוצאם, שימשיכו לחיות שם את חייהם הפרימיטיביים, לאכול כשר, לא לבגוד בנשותיהם (איזה טמטום פרימיטיבי), לא לרצוח ולגנוב כמו הרצל אביטן או רחמים גומדי (הרי אנחנו רוצים גנב עברי ורוצח עברי!).
שם יבחרו לפרלמנט העירקי, או המרוקני, או האלג'ירי, או הצרפתי, או הקנדי, או האמריקני, או הפנמי, את ש"ס (הרי שם גרים הרבה יוצאי ארצות האיסלם דתיים פרימיטיבים, ששומרים תורה ומצוות, ושם המקום שלהם! שם הם מתנהגים בצורה כל כך פרימיטיבית! לא רוצחים, לא אונסים, לא סוחרים בסמים! שם אברג'ל ואלפרון שה שם של רופא או עורך דין! ממש נורא! תראו מה שש"ס עשתה פה לספרדים!).
ואז הכל יהיה בסדר בעזרת הצעירים שנבחרו לכנסת!
לא יהיו יותר עיירות פיתוח (כי כל הספרדים משם יסעו לצרפת או קנדה, ויהפכו לבני אדם פרימיטיבים, שמתפרנסים בכבוד, כפי שהיה לפני שהבאנו אותם לארץ לעבוד בזבל, והפכנו אותם לתרבותיים), לא יותר ערים חרדיות. לא תהיה יותר מצוקה! ריקי כהן ובעלה יחיו בחדרה בכייף, בלי שיקראו להם כהן! בקיצור: אחלה מדינה (אוי, זו מילה מזרחית! טעות!).

זוהי תגובה גזענית מכוערת

אני בהלם

תגובה לששון

בס"ד
ששון היקר!
אתה באמת חושב שהתכוונתי למה שכתבתי?
אני כואב את ההתקפה המגעילה של הכותב על החרדים, אשכנזים או ספרדים. אז כתבתי זאת כאילו מצידו של הכותב.
הוא מתייחס בכתבה לחרדים אשכנזים או ספרדים (שמאוגדים במפלגת ש"ס) בצורה נוראית. אני שמח שראית עד כמה הדברים מגעילים.
הדברים נאמרים כמובן בלשון סגי נהור (אני ממוצא אשכנזי, ואשתי ממוצא מזרחי, כך שאין פה שום טענה לומר שאני גזעני).
אני מקווה שעכשיו הבנת מה רציתי בתגובתי.

אני קורא לגדעון רוזנבלום להצטרף לדיון

אנא

תגובה לשמעון

בס"ד
שמעון יקירי!
כבר התכתנו הרבה, אז בא נתכתב ישירות, בלי עזרתו של גדעון רוזנבלום (לדעתי הוירטואלי. מסופקני אם באמת יש כזה אדם).

עו"ד גדעון רוזנבלום קיים. אני מכירה אותו אישית. עורך אימגו יאשר

מר העצני מחליט מי אדם תרבותי ומי לא
מר העצני מחליט מי קיים ומי וירטואלי
מר העצני מתנצל מצד אחד אבל ממשיך באותן האשמות בו- זמנית

תגובה לרבקה

בס"ד
רבקה היקרה!
האם את חושבת שאדם המתבטא בצור כזו על ציבור שלם, הוא אדם תרבותי? אם כך אני חוזר בי, כנראה שמושגי לגבי תרבות הינם שונים ממושגייך. אנא הסבירי לי כיצד אדם בן תרבות מתבטא בביטויים כמו שהתבטא הכותב.
אני רציתי לומר שהוא וירטואלי, כי חשבתי שכתב את זה פרא אדם, ולא עו"ד. לכןל אמרתי שהוא לובש מסכה. עצוב לי לשמוע שאכן קיים אדם כזה.
מר העצני התנצל לפני רבקה, ולא התנצל לפני עו"ד רוזנבלום.
אני חושב שגם רבקה הייתה צריכה להתנצל לפני כל הציבור החרדי שאותו היא אינה שונאת, על סגנון הדיבור שלה, שמשמע ממנו הרבה אמוציות של שנאה ותחיעוב. גם כאן אם אני טועה, אודה לך מאד רבקה, אם תעמידי אותי על טעותי.
אני, כפי שאמרתי, איני מחפש מריבה לא איתך ולא עם אף אחד, וחבל שאחרי התנצלות מפורשת מצידי, את עדיין מדברת כלפי באופן שנראה כעויין. גם כאן אם טעיתי, אנא תקני אותי.

נמאסת.מספיק. ההתנצלות שלך חסרת ערך לאור מה שכתבת בעבר ובהווה

מספיק.

תגובה לשמעון

בס"ד
שמעון היקר!
אתה בעלה של רבקה? אם כך אני מתנצל גם לפניך. סליחה שפגעתי באשתך.
אני רק לא מבין למה התנצלות אינה מתקבלת לאור מה שכתבתי בעבר. הרי אם לא הייתי כותב זאת לא הייתה סיבה להתנצלות.
מאותה סיבה אני לא מבין למה נמאסתי, אבל שיהיה. אז באמת אפסיק להמאס עליך, כפי שביקשת, ולא אגיב יותר לפניותך.
(אני מבין ש"נמאסת" היא כן שפה תרבותית, שבה ניתן להשתמש כלפי אחרים, ובפרט לאחר התנצלות).

צר לי לאכזב את העצני- שמעון אינו בעלי ואינו קרוב משפחה

נמאס ודי

תגובה לרבקה

בס"ד
לרבקה היקרה!
אם כך הוא רצונך הסופי - ניחא!
אני דרך אגב לא מתאכזב. פשוט ראיתי גילויי אבירות כה מופלגים מצד שמעון, שהחלטתי שזה חייב להיות בגלל קירבה משפחתית.

אלה הפרטים על משרד עו"ד גדעון רוזנבלום

http://www.b144.co.il/B144_sip/members/4B1404134470615F4F1C0613.aspx

תגובה לגיורא

בס"ד
גיורא היקר!
ביקשת ממני לכתוב מאמרים על החברה חרדית. בהתחלה לא רציתי, והסברתי לך למה.
לאחר מכן נעתרתי לבקשתך, וכתבתי שני מאמרים.
אני נותן לך לשפוט: האם דיברתי בגסות כלפי מישהו? האם התקפתי אישית או ציבורית מישהו? או שניסיתי לנתח את הדברים בצורה יפה עד כמה שאפשר?
גם כאשר אמרתי ביקורת על ד"ר שפק ליסק, נזהרתי מאד במילותי (כך לדעתי), למרות שסגנון הכתיבה שלה כלפי ציבור שלם (אתה בודאי מכיר את מאמרו של אחד העם על הסטראוטיפ בנוגע לעלילת הדם), היה לדעתי בפירוש לא תרבותי!!!
אולי יש לרבקה טענות, וזו זכותה ואפילו חובתה לפרסמן ברבים. אך אני עדיין חושב שגם אז אדם צריך לברור את מילותיו בקפידה.
ציטטתי ביטויים ממאמריה, והם הרבה יותר מאשר רק ביקורת עניינית. הם מביעים אמוציה שלילית נגד ציבור שלם.
נכון שבתגובותי השתמשתי גם אני בהרבה סרקזם, ואולי חריף, אך רק אחרי שניסיתי להסביר את עצמי בצורה עדינה יותר. (אתה יכול לתקן אותי באם הינך חושב אחרת).
רבקה מצאה לנכון לערב אותך בתקרית שנוצרה, ואיני מתנגד לכך, שכן אחת המידות הנעלות ביותר היא הבאת שלום בין אדם לחבירו.
פניתי מספר פעמים לרבקה, וביקשתי ממנה שנחסל את התקרית, ונוכל להיות ידידים, כשני חברים במגזין המכובד.
לא רק שלא קיבלתי תשובה, אלא לצערי, כאשר כתבתי, שלא כדרכי, ביקורת אישית חריפה מאד על המאמר של עו"ד רוזנבלום, טרחה רבקה שוב להתקיף אותי אישית, אפילו על הטענה שעו"ד רוזנבלום לדעצתי אינו קיים באמת, שכן לא נראה לי שעו"ד מסוגל להוציא מתחת עטו מאמר קלוקל ומזעזע כזה.
אני כותב כל זאת, כי אני חושב שעשיתי מצידי ככל יכולתי לסגור את המקרה בצורה יפה. כך שאם זה לא נעשה, אנא אל תאשים אותי שלא שמעתי לעצתך, עצת ידיד.
אני עדיין תקוה שגם רבקה תושיט יד לשלום, וגם מגינה האביר שמעון (טמפלר?), שטורח להדגיש לי כל הזמן כמה אני לא בסדר ביחסי אליה, יהיה שבע רצון.
ואנא ממך: רשות הביקורת וההשמצה הפומבית, כנראה שמורה רק לאנשים מסוג מסויים, בשעה שלאחרים היא חסומה. אבל הייתי מצפה בכל זאת להערה קצת יותר משמעותית מצידך הן לגבי כתבותיה של רבקה, והן לגבי המאמר של רוזנבלום. או אולי אתה יודע שאם תכתוב לי בצורה חריפה (אתה צריך ללמוד... אתה לא יודע... וכו') אני אגיב ברוח טובה וספורטיבית, וכנראה שאתה מבין שלא כל אחד הוא כזה.

תגובה לע העצני מגיורא

אינני רוצה להדחק למקום ששנוא עלי כלומר להשקיף על אנשים מנקודת ראו שיפוטית מי אני שאשפוט אנשים? קטונתי אני חושב שזה רעיון נכון
שתכתוב על המגזר החרדי. אתה בא ממנו ואתה מיטיב להציג את הצד שלו. זה אינטרס של כולם ליצור הידברות בין המגזרים השונים במדינה זאת
אי הכרת האחר מביאה לשינאת האחר אני מייחל שתמשיךלכתוב וימשיכו להגיב על כתבותיך אבללאבצורה של התנגחות ועימות אלא בצורה של הצגת עמדות כך שהכרת האחר תחלחל לאט לאט ותנמיך בהכרח את הוליום ואתרעשי הרקע. אני יכול רק להציג את עצמי אני אתיאסט אין לי דת אני שוחר ערכים של דמוקרטיה ליברליזם והומניזם ואני גם מממשיך את דרכה של משפחתי שבאה לכאן מאירופה בשנות העשרים של המאה הקודמת לבנותכאן לאום עברי ריבונות של יהודים על עצמם. באותה נשימה אני קשור רגשיתלעבר היהודי ממנו באתי יש לי סנטימנט לדת היהודית . \אבות אבותי - בצילומים ישנים- לבושים כמו חרדים היום. כואב לי לשמוע ביטויים כנגד החרדים אולי במקום להתווכח עם המגיבים אליךתנסה להציג את הצדדים החיוביים שיש בחברה החרדית(קהילתיות מפותחת עזרה לנזקקים גמילות חסדים וכו). אני מכיר קצת את החברה החרדית ואני מבין מצויין טיעונים אידיאולוגיים שלך (ויואל משה ספרו המאוד מיחד של הרב יואל טייטלבוים) וזה לגיטימי לחלוטין אבל הייתי מעדיף שלאתכתוב משהו בסגנון שכתבת באזה שהוא מקום" הלוואי ולא הייתי נולד כאן אלא במקום אחר" אני כפטריוט מורעל של המדינה שלי שלא אחליף אותהלעולם אני הרגשתי פגוע וכך מן הסתם גם אחרים. אני בטוח שלא התכוונת להעליב אלא שלפעמים הטון עושה את המוסיקה...
אני אשמח אם תהייה שגריר של המגזר החרדי ותסייע להפיג קצת את המיסתוריות שבו. חבל חבל שלא מביאים לידיעת הציבור את הצדדים היפים שבחברה החרדית אני יודע אבל כמה יחלונים נחשפו לקיומן של רשתותמזון חרדיות( יד עזרא ברכתהארץ וכו) שמאפשרות גם לעניים
ודלים לקנות מצרכי מזון בכבוד. כמה חילוניים יודעים שקיימת מכללה חרדית במרכז הארץ שמכשירה חרדים בנושאי מחשבים למשל ומסייעת להם להשתלב בשוק העבוד? כמה חילוני מכירים את פועלו הנפלא של אברהם פוס שהקים מכללה מדהימה זאת מכספו הפרטי?
אני מקווה שהצלחתי במשהו להבהיר את עצמי אני חושב שבזה מיציתי אתהנושא מחכה תמיד למאמריך המרתקים בכל נושא אקרא אותםתמיד גם אם במקרים מסויימים אני חולק עליך

תגובה לגיורא

בס"ד
גיורא יקירי!
תודה על הערותיך המחכימות.
אכן אשתדל לפעול לאורן.
רציתי רק להעיר את תשומת לבך לכך, שמבחינתי עשיתי כל מה שיכולתי לפייס את רבקה.
התגובה האחרונה שקיבלתי ממנה הייתה: "נמאס".
אני לא חושב שיש לי מה לעשות יותר.
תודה לך על ניסיון הפיוס בינינו.

"טובל ושרץ בידו" - לך מר העצני איני צריכה להסביר את הפירוש

יש לי יחס חיובי ליהדות. במשפחתי החילונית מברכים את השבת בסעודת יום ששי בערב עם כיפות.
אבל, היהדות שלי איננה היהדות שלך.

זוהי הפעם האחרונה שאני מגיבה.
אתה לא ניסית לפייס אותי כלל. אתה לא חזרת בך מההאשמות כלפי .
אמרת שאתה מתנצל אבל בו זמנית חזרת על ההאשמות שלך נגדי.
פיך ולבך אינם שווים.

אתה אינך מסוגל לשמוע ביקורת - זאת הבעיה שלך.
אתה מוכרח לומר את המילה האחרונה.

אני חוזרת. כל ההתנהלות שלך אינה ניראית בעיני ונמאסה הטחינה החוזרת של הדברים.

לא אענה לך - אל תטרח להגיב.

תגובתו של עו"ד גדעון רוזנבלום לבקשתו, מאחר שתגובתו לא נקלטה

אכן בדקתי ולא מצאתי את תגובתי. כתבתי שוב את הנוסח להלן,

ושוב לא נקלט. מה צריך לעשות?

אלמלא היית, מר העצני, במצב היסטרי שעה שכתבת את תגובתך, היית מסוגל להגיב כהלכה. כיוון שאתה מאמין בסייעתא דשמיא, מי אני שאתווכח עמך. כלום ניתן להסיט קיר ממקומו? כלום ניתן לשכנע מאמין באלוהים?

לא ייעדתי את המאמר לכשכמותך, וכיוון שקרתה לך התאונה ועיינת בו - חרב עליך, ממש, עולמך.

חזור-נא לעולמך האפל, המשך לכתבו פשקווילים בעיירתך הקטנה בפולין או בליטא, והנח לנו.

עו''ד גדעון רוזנבלום

From: ריבקה ליסק [mailto:rsl60@012.net.il]
Sent: Wednesday, August 14, 2013 10:12 PM
To: גדעון רוזנבלום
Subject: Fw: מר העצני החליט שאתה וירטואלי

לא מצאתי כל תגובה שלך

תגובתך חשובה לי מאוד

העצני מנהל נגדי מלחמת השמצות ועלבונות בשל מאמר על הבחירות לרבנות

----- Original Message -----

From: גדעון רוזנבלום

To: 'ריבקה ליסק'

Sent: Wednesday, August 14, 2013 7:55 PM

Subject: RE: מר העצני החליט שאתה וירטואלי

רבקה יקירתי,

השיבותי לי כראוי וכיאות

גדעון

From: ריבקה ליסק [mailto:rsl60@012.net.il]
Sent: Wednesday, August 14, 2013 6:03 PM
To: גדעון רוזנבלום; יעקב עיון
Subject: מר העצני החליט שאתה וירטואלי

הי גדעון

אחד המגיבים למאמר שלך על הרבנות החליט שאתה לא קיים

שגדעון הוא וירטואלי.

אני מציעה שתכנס לאתר ותוכיח שאתה קיים ולא וירטואל

יתכן שהוא מרמז שאני כתבתי את המאמר - אם כי זה לא נאמר במפורש

רבקהי.

No virus found in this message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 2012.0.2242 / Virus Database: 3211/6075 - Release Date: 08/13/13

No virus found in this message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 2012.0.2242 / Virus Database: 3211/6075 - Release Date: 08/13/13

תגובה לגדעון רוזנבלום הממשי

בס"ד
לכבוד עו"ד רוזנבלום!
ניכר שאינך כתב ותיק באימגו, אחרת היית יודע שמוצאי לא מליטא או פולין (איני רואה בכך שום פסול, שכן גיורא ידידי הוא ממצוא פולני, למשל) אלא מהונגריה (לפי שמם משפחתך יש סיכוי גדול שגם אתה משם, או מגרמניה).
גם אם הייתי מקזבלנקה או בגדד לא היה הדבר משנה הרבה, כי שנאתך לכל אדם דתי בולטת מתןך מילותיך.
ועתה לעצם הכתבה:
לא ראיתי צורך להגיב ענינית לדברי הבלע שלך, שהוזמנו כנראה על ידי ידידתך הנאמנה ד"ר רבקה שפק ליסק, שכמובן אינה שונאת חרדים, אלא רק אותי באופן אישי, כי העזתי לזרוק לה את האמת בפרצוף.
אבל, היות ואתה כהכשרתך בתור עו"ד, מעוניין בחומר ערוך בצורה מסודרת, אעבור על טענותיך אחת לאחת:

הכתבה:
שוב נבחרו רבנים ראשיים חרדים, האטומים לרצון הציבור הישראלי. בדרך של נפוטיזם בזוי, האופייני לעדה החרדית, ממש כפי שהיה הדבר בתקופת ימי-הביניים.

התגובה:
"האטומים לרצון הציבור הישראלי". כעו"ד אתה יודע שבחוק, אין התחשבות ברצון הציבור, אלא בחוק ככתבו וכלשונו. אחרי שהמחוקק חקק אתץ החוק בבית המחוקקים, החוק מוחל על כל נתני המדינה, ללא יוצא מן הכלל. כך הוא גם בחוק הדתי. אין זיגזוגים, אלא חוק. אפשר כמובן לבטל את שליטת הרבנות על רישום נישואין במדינת ישראל, ואני אהיה הראשון שאשמח על כך.

"בדרך של נפוטיזם בזוי" אתה מוכן בבקשה לפרט, ולא להשתמש בהכללות? או שאולי אתה באמת חושב שכל קוראי אימגו הינם באמת חסרי אינטליגנציה מינימלית? האם הגוף הבוחר נתון לשליטה של אבותיהם של הרבנים הנ"ל? האם אין זכות לאבותיהם לנסות לקדם את בנם לתפקיד הנ"ל?

"האופייני לעדה החרדית, ממש כפי שהיה הדבר בתקופת ימי-הביניים". אכן, עלילת דם קולקטיבית וגורפת בנוסח החשוך של ימי הביניים, כאשר על עוולה של יהודי אחד האשימו את כל היהודים. (דרך אגב: אולי אתה מוכן להביא דוגמאות הסטוריות מימי הביניים על מקרים כאלה? ולמה החלטת אתה ועוד אנשים פסבדו-מלומדים להדביק כל רעה חולה על ימי הביניים? האם למדת פילוסופיה יהודית ומוסלמית ונוצרית של ימי הביניים? האם השם תומס אקוינס מוכר לך? אבן רושד? ניקולאוס קוזנוס? אוגוסטינוס? אל גזאלי? רוג'ר בייקון?)

הכתבה:
"התוצאה: כל הרעות החולות של הרבנות ימשיכו לחול עלינו, כבעבר, כאילו היינו חסידיהם השוטים של אותם רבנים מושחתים".

התגובה:
אתה קובע מראש בלי משפט, על רבנים אלו, שהם מושחתים. איני בקי בחוק הישראלי, אבל לפי כל כלל הגיוני זו הוצאת דיבה, והשמצה חסרת שחר. אני בטוח שבכל מדינה מתוקנת היו יכולים לתבוע אותך על כך.

הכתבה:
"לא תהיה תחבורה ציבורית זולה בשבת, החיונית כל כך לשכבות המצוקה".

התגובה:
מה הקשר בין הרבנים הראשיים לתחבורה בשבת? האם זה ענין שתלוי בהם, או בחוקי המדינה או העיריות השונות?

הכתבה:
"שוב יתענו כמה מאות אלפים מאזרחנו הטובים, בנסיונות כושלים להתגייר".,

התגובה:
כיצד ייתכן שבמדינת ישראל, שבה קובע חוק השבות, שרק מי שאמו יהודיה נחשב כיהודי [ציטוט מהנוסח: לענין חוק זה, "יהודי" – מי שנולד לאם יהודיה או שנתגייר, והוא אינו בן דת אחרת], יש אזרחים טובים שזקוקים לגיור? ערבים מוסלמים? נוצרים? בהאים? מי?!!!
או אולי הכוונה לאנשים שעלו לארץ באופן בלתי חוקי, ורוצים להפוך פה לאזרחים, וזקוקים לגיור לשם כך? ואתה כעו"ד האמור לשמור על החוק, עוזר לעבריינים?
גיור הוא תהליך יהודי, שלא ניתן לשנות את כלליו. אם אתה מעוניין, הקם לובי למען שינויו של חוק השבות. אני הראשון שאשמח על כך.

הכתבה:
"שוב נשלם בסופרמרקט בצע כסף מיותר, תמורת חותמת ''הכשר'' של אגודה חרדית אנטי ציונית, מירושלים".

התגובה:
מה הקשר בין ה"אגודה החרדית האנטי ציונית" (מי זה?) לבין הרבנות? הרבנות צריכה לספק הכשר בלי תמורה לכל גורם המעונין בכך ועומד בקריטריונים המינימליסטיים שלה. רוב הציבור בארץ יודע שהשגחת הרבנות היא חוכא וטלולא מבחינת כשרות (לא ככלל, אבל בדרך כלל), ולכן דורש הכשרים יותר טובים. איש לא הכריח את חברות המזוםן לקחת הכשר מהדרין. הן עושות זאת מתוך שיקול כלכלי טהור. כך שהניסיון לליצור לינקייג' בין כשרות מהדרין לרבנות הוא שוב זלזול באינטליגנציה של הקוראים באימגו.

הכתבה:
"נשים עגונות, תמשכנה להתייסר ותהיינה נידונות לחרם חרדי עד סוף ימיהן".

התגובה:
ההלכה היהודית אומרת שעד שמותו של הבעל לא הוכח, או שלא נתן גט לאשתו, היא אשת איש. כך גם מקובל באיסלם ובנצרות, וגם ברישום אזרחי של נישואין וגירושין. הרבנות מנסה לעשות ככל שביכולתה להתיר עגונות. יש מצבים שבהם לא ניתן לעשות זאת על פי ההלכה. מה אתה מציע? שתהיה אשת איש ותחיה עם מישהו אחר? בשביל מה היא צריכה את הרבנות? שתעשה את זה אם בא לה. אבל הרבנות לא יכולה לשנות סטאטוס. גם לא משרד נישואין. אתה רוצה למצוא פיתרון לנשים שבעליהם מעגנים אותן ולא נותנים להם גט? יש פתרונות הלכתיים לכך: מכים את הבעל עד מותו, או שיתן גט. ההלכה הולכת לקראת האשה עד שהיא מוכנה להרוג את הבעל הסרבן! זה באמת בנוסח ימי הביניים. שם דאגו באמת לאשה המסכנה מצד בעלה המרושע, ולא שיחקו יפיפות נפש.

הכתבה:
אדון כהן, לא יוכל לשאת לאשה אלמנת צה''ל, כיוון שלפי חוקי התורה, מלפני 3000 שנה, אסור לכוהן (בבית המקדש) לשאת אלמנה. טמטום, ממש!!!

התגובה:
חוסר הידיעה הוא כה בולט, שזה מזעזע. כל ילד שלמד חומש יודע שלכהן מותר לשאת אלמנה. הבעיה היא רק כאשר אין לה ילדים, שאז היא זקוקה לחליצה, ונחשבת כגרושה.
מה אתה רוצה? שיתירו לכהן לשאת גרושה? אני בעד. אני בין וכה לא מחשיב חילוני כיהודי, אז אין בכלל בעיה שיתחתן גם עם גויה. אבל הרבנות לא יכולה לעשות זאת. זה כמו שתדרוש להתיר אכילת חזיר מהרבנות. תאכל בכייף, אבל אל תדרוש להפוך זאת למותר.

הם משחקים איתנו, כבובה התלוייה על חוט.

הכתבה:
בשנה האחרונה נפל דבר בישראל
שליש מחברי הכנסת הוחלפו לאחרונה ובמקומם באו אנשים בני הדור צעיר, בריאים ברוחם וללא רגשי נחיתות. עליהם חלה החובה לשנות את פני הדברים!

התגובה:
אני בעד! תפסיקו כבר לקרוא לעצמכם יהודים! תקראו ישראלים, גויים דוברי עברית, מה שבא לכם! תבטלו כבר את השם המגוחך: "מדינה יהודית דמוקרטית". תקראו סתם: "מדינה ככל הגויים", וכולם יהיו מבסוטים, אתם הגויים, ואנחנו היהודים! אם אתם רוצים דווקא, תקראו לכם יהודים ולנו חרדים! הכל ענין של סמנטיקה. העיקר שכבר תופרד הדת מהמדינה.

הכתבה:
לכאורה, הדת המאובנת של החרדים, אינה מאפשרת שינוי כלשהו. אולם לא כך היה בעבר המפואר של תקופת בית שני:
עולה חדש עלה מבבל, בתקופתו של הורדוס, גאון צעיר והלל שמו, זומן, פעם, על ידי הסנהדרין לפתור סוגיה מסויימת שהתייחסה להקרבת קורבן בבית המקדש, בחג הפסח שנפל בשבת.
איש לא מצא לה פתרון, והעיר ירושלים היתה כמרקחה. הצעיר האלמוני פתר את הסוגיה הסבוכה, תוך דקות אחדות, לשביעות רצון הכל. התדהמה היתה כה גדולה, עד שמנהיגות חכמים של העיר בתירא, שהורדוס הקים סמוך לגולן, קמו בהפגנתיות ופינו לצעיר האלמוני את כיסאם בהנהגת הסנהדרין. (בבלי, פסחים סו ע"א; )

התגובה:
ליודעי בספר שבין קוראי אימגו, הדברים כמובן מגוחכים, כי הם יודעים עד כמה הם הוצאו מהקשרם.
הבה ונביא את לשון הגמרא, וישפטו הציבור בעצמו:
תלמוד בבלי מסכת פסחים דף סו/א:
"תנו רבנן: הלכה זו נתעלמה מבני בתירא.
פעם אחת חל ארבעה עשר להיות בשבת.
שכחו ולא ידעו אם פסח דוחה את השבת אם לאו.
אמרו: כלום יש אדם שיודע אם פסח דוחה את השבת אם לאו?
אמרו להם: אדם אחד יש שעלה מבבל, והלל הבבלי שמו, ששימש שני גדולי הדור שמעיה ואבטליון, ויודע אם פסח דוחה את השבת אם לאו.
שלחו וקראו לו; אמרו לו: כלום אתה יודע אם הפסח דוחה את השבת אם לאו?
אמר להם: וכי פסח אחד יש לנו בשנה שדוחה את השבת? והלא הרבה יותר ממאתים פסחים יש לנו בשנה שדוחין את השבת!
אמרו לו: מנין לך?
אמר להם: נאמר "מועדו" בפסח, ונאמר: "מועדו" בתמיד; מה מועדו האמור בתמיד דוחה את השבת - אף מועדו האמור בפסח דוחה את השבת. ועוד: קל וחומר הוא: ומה תמיד שאין ענוש כרת דוחה את השבת - פסח שענוש כרת אינו דין שדוחה את השבת?
מיד הושיבוהו בראש, ומינוהו נשיא עליהם".
גם מי שאינו בר בי רב, יכול בקלות להבין את דברי הגמרא, שהיה מדובר בשכחה, ולא בפתרון הלכץתי מצוץ מהאצבע.
זה ניצול ציני של תמימות הקוראים, המקבלים את דברי הכותב כ"כזה ראה וקדש". זהו שקר שקוף, וניסיון לרמות את הציבור התמים! (זה כמובן אסור רק לחרדים, ולא לעורכי דין מכובדים, חברים של רבקה שפק ליסק).

הכתבה:
"במהלך שירותו כנשיא הסנהדרין, הלל הקים, בעת מצוקה כלכלית, גוף משפטי שעקף, צו של התורה, שהיה בו כדי לחבל בכלכלת המדינה. דבר דומה, לא קרה מעולם בישראל: חכמי המִשְנָה היו רשאים לפרש את צווי התורה, אולם אסור היה לסטות מהם.
וזה הוא סיפור המעשה:
כידוע, אסור לאיש עשיר לנטול ריבית על הלוואה שנתן לאביון. חמור מכך: בשנת שמיטה, המתקיימת אחת לכל שבע שנים, כל החוב נמחק לחלוטין. ולא זו בלבד, אלא שנאסר בתורה על עשיר, להקדים ולגבות את החוב לקראת שנת השמיטה, כדי לא להפסיד את כספו (ראהדברים, א' ט').
הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן-יִהְיֶה דָבָר עִם-לְבָבְךָ בְלִיַּעַל לֵאמֹר: קָרְבָה שְׁנַת-הַשֶּׁבַע שְׁנַת הַשְּׁמִטָּה, וְרָעָה עֵינְךָ בְּאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן, וְלֹא תִתֵּן לוֹ
הוראה סוציאלית חמורה זו תאמה, אולי, את תקופת ישראל במדבר אך לא בשנות השגשוג הכלכלי האדיר של תקופת בית שני; שנות "פרוספריטי", שהעם היהודי לא ידע כמותן בכל ההיסטוריה. זו היתה תקופת הפריחה של המלך הורדוס.
מובן לכל, כי העשירים הפסיקו להלוות כסף לאביונים והדבר והדבר הביא למצוקה כלכלית רצינית של דלת העם.
מה עשה הלל? - בחכמתו הרבה, הקים ''ועדה'' שיעודה היה לרכוש מהמלווה העשיר את החוב, לפני שנת השמיטה. התוצאה: כיוון שהוועדה לא הילוותה כל סכום כסף לעני, אזי החוב לא נמחק בשנת השמיטה וכך התקלה החמורה הוסרה. להוראה זו, התקיפה עד היום, קרא הלל הזקן בשם היווני: ''פרוזבול''.

התגובה:
שוב ניצול של תמימות הקוראים, ואמונם בכותב. שוב סילוף מכוון. ישפטו הקוראים בעצמם.
תלמוד בבלי מסכת גיטין דף לו/א:
"תנן התם: פרוסבול אינו משמט.
זה אחד מן הדברים שהתקין הלל הזקן, שראה את העם שנמנעו מלהלוות זה את זה, ועברו על מה שכתוב בתורה: "השמר לך פן יהיה דבר עם לבבך בליעל" וגו' - עמד והתקין פרוסבול.
וזה הוא גופו של פרוסבול: "מוסרני לכם פלוני דיינין שבמקום פלוני, שכל חוב שיש לי אצל פלוני שאגבנו כל זמן שארצה; והדיינים חותמים למטה או העדים".
ומי איכא מידי דמדאורייתא משמטא שביעית והתקין הלל דלא משמטא? [איך יש דבר שהתורה משמטת, והלל מתקין שלא תשמט?]
אמר אביי: בשביעית בזמן הזה; ורבי היא; דתניא: רבי אומר: "וזה דבר השמיטה, שמוט"; בשתי שמיטות הכתוב מדבר: אחת שמיטת קרקע, ואחת שמיטת כספים. בזמן שאתה משמט קרקע - אתה משמט כספים. בזמן שאי אתה משמט קרקע - אי אתה משמט כספים". ותקינו רבנן דתשמט, זכר לשביעית. ראה הלל שנמנעו העם מלהלוות זה את זה - עמד והתקין פרוסבול".
זאת אומרת: מדין תורה כבר לא הייתה שמיטת כספים! רק חכמים תקנו זאת, וכדי לא לבטל את תקנתם, תיקן הלל תקנה לתקנה!

הכתבה:
הרבנים החרדים האטומים לכל חדשנות, לא יבינו זאת, כיום. אולם, בשיטה דומה, ניתן להציל, היום, מאות נשים עגונות שננטשו על ידי בעליהן או מסורבות גט. במציאות העגומה, אם, חלילה, העגונה תלד בן בתקופת עגינותה, הילד יהיה במעמד בזוי של 'ממזר', הוא וזרעו אחריו עד סוף הדורות ויהיה פסול לנישואים! הוא יוכל להינשא לממזרה כמותו, בלבד.

תגובה:
איך בדיוק? מה לעשות? למה חלילה? מה הבעיה שהוא ממזר? לי, כיהודי, יש בעיה עם זה, כי אני, כמאמין באלקים (כך כתבת!) חייב בקיום מצוותיו. מה הבעיה שלך? לך ובגוד באשתך עם הידועה בציבור שלך, גם אם היא אשת איש, ותוליד כמה ילדים שאתה רוצה! אתה הרי לא מאמין באלוקים, ולא בתורה שלו. למה בכלל אתה מתחתן? תשנה את חוקי המדינה, תנהיג נישואין אזרחיים, ותעשה חיים סבבה כמו גואל רצון! מי בכלל אוסר ביגמיה? איזה רב חשוך או כומר חשוך מימי הביניים?

הכתבה:
"אילמלא בזו הרבנים למצוקתו של הזולת, היו משכילים להקים וועדה לפי רוח ''בית הלל'' שתקבל על עצמה, על פי חוק, את סמכויות הבעל הנבל, וכך היה נוצר הפתרון הראוי".
הרבנים אכן בזים למצוקת הזולת. לא בסדר! בא ונקים ועדה, שתקבל את סמכויות הבעל הנבל... ומה? מה היא בדיוק תעשה? תתן גט במקומו? [יש לכך דרך אגב פתרונות הלכתיים. אבל הרבנות כאן מנועה מלעשותם, בגלל החוקים הנאורים במדינת ישראל, המונעיעם מהרבנים להפעלים נגד סרבני גיטין. אחד מהם כבר הוצע לעיל בתגובתי. ישנם עוד, לא לפורום זה. אם אכן תופרד הדת מהמדינה ניתן יהיה להפעילם. (איני נכנס לנושא, כי הוא מקצועי מדי לאנשים שאינם אמונים על ההלכה היהודית. כל טוען רבני או עו"ד המייצג ברבנות יודע זאת).

הכתבה:
הכרזת גרים:
מאות אלפי אזרחים ישראליים נאמנים, רבים מהם משרתים בצבא – חשים עצמם דחויים בגלל הקשיים שהרבנות מעמידה בפניהם להתגייר ולהשתלב באוכלוסיה.
יש להוציא את נושא הגיור מידיהם המושחתות של הרבנים. על צעירנו בכנסת ליזום חוק, המגביל את דיוני בית הדין, לקביעת גרות, לתקופה מוגבלת: שלושה חודשים, לדוגמא. והיה ולא ינתן למבקש פסק דין של גרות בתקופה זו, הגרות תכנס לתוקפה. אך, אם תדחה בקשת הגרות, יעבור פסק הדין לערעור בפני פורום חדש שבראשו ישב שופט בית משפט עליון ושני חבריו יהיו, האחד רב מהעדה החרדית והשני, רב מהעדה הרפורמית. פסיקתם תהיה סופית.

התגובה:
בשביל מה? שיוכלו להתחתן עם יהודים? הרי על פי ההלכה הם אינם נחשבים כיהודים. אז שיתחתנו מחוץ להלכה, על ידי הנהגת נישואים אזרחיים בארץ, ואז ברוך ה' תוך דור אחד יאסרו כל החילונים לחיתון, והיהודים יוכלו ברוך ה' לחיות בשקט, בלי לאכול את הלב על אחיהם החילונים המסכנים.
דרך אגב: מעניין אותי לראות מי הרב החרדי שייתן ידו למהלך שמציע הכותב.

כשרות:
יחוקק חוק הקובע כי כל המבקש למכור מוצר שיש עליו חתימת הֶכְשר, יחוייב להעמיד למכירה מוצרים דומים, שאין עליהם תו הכשר. חוק זה יוזיל לצרכן את כל מחיר מצרכי המזון בעשרה אחוז.

תגובה:
אני בעד. מי מתחיל לייצר ראשון מוצרים בלי הכשר? מי קונה אותם? יאללה חבר'ה! קדימה! מה? כל הסחורה נשארה במדפים? מי המנוול שדפק את החנות שלי, והכריח אותי לקנות סחורנה שאיש לא קונה? אה, סליחה, זה רק חלום! הרי אף אחד לא מעוניין בסחורה שכזו! הרי החרדים מהוים כח קנייה כה גדול, ולא רק הם. יש הרבה אנשים פרימיטיבים שמחפשים רק עם הכשר! איזה באסה!

הכתבה:
תחבורה ציבורית בשבת:כל רשות מקומית תקבע הסדרים לניהול תחבורה ציבורית בשבת, מבלי שדרכי התחבורה יעברו, סמוך לבתי כנסת, בשעת התפילה.

התגובה:
למה? שיעברו כן! אני הרי מחנך את ילדי שמי שנוסע בשבת הוא לא יהודי! טוב מאד!

הכתבה:
בתי קולנוע ותיאטראות:
מותר יהיה לנהל בתי עינוגים בשבתות בכל רשות מקומית שתרצה בכך.

תגובה:
בהחלט! וגם להפוך את הזנות לחוקית! אז באמת החרדים המטומטמים יבינו סוף סוף שצריך אחת ולתמיד להתנתק מהחילונים.

הכתבה:
רבנים רפורמים:
יושווה מעמד הרבנים הרפורמים למעמד הרבנים המוכרים על ידי הרבנות הראשית

התגובה:
בשביל מה צריך עדיין רבנים? מה עוד נשאר להם לעשות? לקבל הלאה תקציב שחיתות מקופת המדינה?

הכתבה:
וזו רק ההתחלה !

תגובה:
מה עוד נשאר? כבר סידרנו הכל!
אה, שכחתי! נכריח את החרדים גם להיות חילונים! אז העסק יהיה מושלם!

[לכל התמימים שבין הקוראים, אני מדגיש שאני בטוח שאף אדם המכבד את עצמו שלא מקבל את הטמטום של העו"ד חבר של רבקה, ומבין שמה שכתבתי הוא סרקזם צרוף]

אז אמשיך להאמין! (אני לא מאמין אלא יודע) באלקים, ואכתוב פשקווילים על דבריו של העו"ד, אבל היות ואיני גר בליטא ולא בפולין, אז לא אוכל למלא לגמרי את רצון העו"ד, וגם לא אוכל לחזור לעולמי האפל, כי אני חי באותו עולם כמו העו"ד, אלא שפשוט החכמה שלי לא קיבלה גושפנקה רשמית משום מוסד אקדמי, בשעה שטמטומו כן קיבל זאת!
אז חזור אתה, עו"ד יקר, חבר של רבקה, שקוראת לך דחוף לעזרה, כי העצני העליב אותה כשאמר לה את האמת בפרצוף (שהיא שונאת חרדים), לעולם האקדמיה המרובע והלא חושב שלכם, ואני אחזור לעולמי שלי, עולם של קאנט, אריסטו, אפלטון, סוקרטס, דקארט, פרנץ רוזנצווייג והרמן כהן, שמואל הוגו ברגמן ונתן רוטנשטרייך, הרמב"ם, שאר הראשונים, הגמרא, המשנה, התורה, ועוד שאר דברים אפלים מסוג זה (שכחתי את ברטראנט ראסל וקרל פופר, ואולי עוד כמה, אבל גם כך הרשימה מספיק ארוכה).
ד"ש לרבקה, ותן לה מטפחת לנגב את דמעות התנין שלה.

תגובה זו היא הוכחה שההתנצלות של נעצני היא שקרית

אין בדעתי להתייחס למר העצני. בעיני הוא לא קיים.

תגובה לרבקה

בס"ד
רבקה היקרה!
היות ואני רואה שאת מאלה שלים לכעוס וקשים לרצות, (ואולי גם קצת קשי הבנה) - אני חוזר ואומר: איני מתנצל על מה שאמרתי, כי אני עדיין חושב שאת שונאת חרדים. עוד לא שכנעת אותי אחרת. אני מתנצל על צורת ההתבטאות כלפייך.
אני ב"ה חי וקיים, גם אם את לא רוצה להכיר בכך, ובנוסף לכך נושך ובועט באנשים שחושבים שרשות ההשמצה שמורה רק להם. אז כפי שאמרתי: תרדי מהצלב שלך, תתנצלי מול כולם על המילים הדוחות שדיברת על הציבור החרדי, כנראה ללא פחד מתגובה. וכאשר ראית שהעצני האיום והנורא נמצא בשטח, גייסת את ידידך העו"ד, שישתמש הוא באותו נושא בשפתו הקלוקלת ובורותו המדהימה.
אני מכיר אנשים מסוגך, שנתקפים חלחלה כאשר הם רואים חרדי בשטח, שחושבים שכל החרדים הינם יצורים פרימטיביים שלא יודעים כלום מימינם ומשמאלם. שלא מהססים להשתמש במילים צורמניות כמו: "שכל החרדים יכנסו לגטאות שלהם" (זה מזכיר משהו למישהו? או אולי רק לי בתור חוקר שואה?).
אני ב"ה איש ימי הביניים! כן! אני לומד פילוסופיה של ימי הביניים! אומנות גוטית! מוזיקה פוליפונית! וכמובן את דברי תורתם של חכמי ישראל מימי הביניים!
אני בז לקידמה המתנשאת של אנשיעם מסוגך, שחושבים שאם הוציאו תואר באוניברסיטה הם כבר יכולים לדבר בחופשיות על אחרים ככל העולה כל רוחם!
אני מכבד כל אדם באשר הוא! את גיורא המגדיר עצמו אתאיסט, את עזיזה הנוצריה-ערביה, וגם את רבקה שפק ליסק, כשהיא כותבת כתבות יפות, ואני מגיב עליהן.
אני מתעב כל אדם המנאץ את זולתו, ובפרט ציבור שלם, ולא מוכן להודות על כך, אלא מסתתר מאחורי שקרים ומבקש מאחרים שיבואו להגן עליו, כאשר להם אין את אומץ הלב הציבורי לומר: "סליחה, אבל ככה לא מדברים"!
גם המשפט המטומטם של חבירך העו"ד, שאחזור לעיירה הקטנה בליטא או פולין, הוא משפט גזעני, פרימיטיבי, מתנשא.
העיירות הקטנות בליטא ופולין הניבו רבנים דגולים, מדענים דגולים, מנהיגי ציבור דגולים, וגם סתם אנשים טובים. מי שמדבר בשפה כזו, הוא אדם שפל ובזוי.
אני קורא ליוצאי ליטא ופולין שבין הקוראים, לקום ולמחות נמרצות נגד מילים אלו.
אז אני מודיע לך, רבקה היקרה: כל פעם שתשמיצי את הציבור החרדי במילים בוטות כמדקרת חרב (או כל ציבור אחר בצורה הכללית ומבזה) - דעי לך: העצני בשטח! זהירות!

הבהרה לרבקה

בס"ד
רבקה היקרה!
לפני שאת מזעיקה שוב את אבירייך על הסוסים הלבנים, שיגנו עלייך מפני הטרוריסט ע. העצני, אני חוזר ואומר: אין לי שום דבר אישי נגדך, ולהיפך: אני מעריך את כתבותייך. יש לי נגד סגנון דיבור בוטה ופוגע בציבורים שלמים, ובפרט בציבור שעד היום כנראה לא היה באימגו מי שיגן עליו מפני התקפות.
אז אני חוזר ומודיע: אני בהחלט שומר לעצמי את זכות התגובה על כתבות ארסיות, השמצות זולות, וביטויים גזעניים.
מי שיש לו את האומץ לכתוב בצורה כזו - שיהיה לו גם את האומץ לקבל ביקורת חריפה בחזרה.

המאמר של רבקה דן בעובדות- לא בהשמצות וכלל לא היה בוטה.אתה כן

רבקה לא הזעיקה אבירים אלא נענתה לבקשת אחד הקוראים שאני אגיב.

אני חוזר: אתה מסרב לקחת ברצינות ותוך חשבון נפש את העובדות ואתה מעדיף להתנפל על הכותבת .

אצלכם חרמות, גידופים ופשקווילים זה אורח חיים.

מתנפלים על חיילים, על נשים - משטר ארור למי שאינו מתיישר לפי הקו. טוטליטריות חרדית

העצני אחוז היסטריה של תגובות. שיסתכל בראי ויגלה אדם אכול שנאה

עד מתי תכבד אותנו בהיסטריה הזאת?

תגובה לשוש

בס"ד
שוש היקרה!
אם תגובותי מאד מפריעות לך, אני מציע לך פשוט לא לקרוא אותן!
זכותי להגיב מה שאני רוצה, כמה שאני רוצה, ואיך שאני רוצה!
לא זכור לי שיש לי איזה עסק איתך (אה, אולי שכנות מחיפה), כך שבבקשה ממך התעסקי עם עצמך, ואל תתחבי את אפך אנין הריח לעסקי אחרים, וכך גם לא תאלצי להתכבד בהסטריות שלי!
סליחה על הגסות, אבל לצערי היא הדדית!

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת גדעון רוזנבלום