אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

למה מערכת החינוך שונאת את הידע?


התמונה של אביגיל אגלרוב
למה מערכת החינוך שונאת את הידע?

למה מערכת החינוך שונאת את הידע?

שיפור מיומנויות האמנות בקרב ילדים כרוך בקבוצת כישורים הקשורים זה בזה. ישנן דרכים רבות לשפר את כישורי הקריאה של ילד.

זה נראה מובן מאליו שכל הילדים צריכים ללמוד לקרוא. קריאה חיונית ללמידה. הבעיה היא שחלק מהילדים קוראים כבר בגיל שלוש או ארבע, ואחרים לא מצליחים לקרוא עד גיל עשר. כל ילד לומד לקרוא בזמן ובקצב שלו, ואלה שנאלצים לקרוא לפני שהם מוכנים, נוטים להיות מתוסכלים ולאבד את אהבת הלימוד. חינוך ביתי דוגל בשיטה גמישה מאוד של לימוד.

קיימות דרכים להפוך את הקריאה לקלה ומהנה יותר. אם ילד נהנה מסיפורים על מנת להתחיל בלימוד הקריאה שלו, צריכים המורים וההורים לעודד זאת. קריאה לילדים מאפשרת להם גם ללמוד ברמה המסייעת להם להבין את השפה המילולית. באמצעות הסרת ההיבט המכאני של קריאה, ילדים יכולים לקלוט מידע רק באמצעות שמיעתו.

דבר נוסף שעשוי לשפר את מיומנויות הקריאה, הוא להניח לילד להקשיב לספרי שמע. באמצעות ההתמקדות בתוכן, ודרך אריגת הסיפור, יכול הילד לחוות את העובדה שספרות היא משהו שיכול לעניין אותו, גם אם הוא לא מסוגל עדיין לקרוא.

דבר זה עובד היטב גם עבור תלמידים שאינם לומדים מתוך שמיעה, או שיש להם בעיות דוגמת הפרעת קשב וריכוז. יש להשמיע להם סיפורים, ובאותו זמן לבקש אותם לצייר, לצבוע או לבנות קוביות וכו'. כך הם לומדים לעשות שני דברים בו זמנית.

ללא קשר לגילו של הילד, אפשר להפוך את הקריאה לאירוע משפחתי. כך מבלים הילדים יותר זמן עם המשפחה, ובסופו של דבר, מפתחים את הקריאה ללמידה.

גם תלמידי בית ספר תיכון או אפילו תלמידי אוניברסיטה אינם מבוגרים מידי מכדי להקשיב לספרי אודיו, למרות שהם עשויים להביע התנגדות לעניין. היכולת לעקוב אחר סיפור קולי משמשת אותם גם בבית הספר התיכון והאוניברסיטה, כאשר הם צריכים להיות מסוגלים להקשיב בתשומת לב להרצאות.

אחת מהפעילויות בהן משתמשים מורים על מנת ללמד תלמידים את כוחה של הלמידה והשגת מטרות קטנות וקצרות מאוד, היא להניח לתלמידים לדון בדמיונם אודות ההבדלים בין רצונות ומטרות. הם מתחילים להבין שמטרות כרוכות בהכנת תכנית ספציפית בעלת יעדים ותאריכי יעד למדידה.

המדע והטכנולוגיה משנים את החיים. תרומת הטכנולוגיה למערכת החינוך היא נפלאה. מחשבים הביאו את מערכות החינוך בעולם כולו לרמה אחרת לגמרי. הם משמשים כיום בתחום החינוך בדרכים שונות ושינו את דרך ההוראה במידה רבה.

במחצית השנייה של המאה, מידע הפך להיות משוכלל יותר עם בוא המחשבים. עכשיו אנחנו חיים בעידן של מורכבות. אבל מוסד החינוך לא עשה שום התאמה בחשיבה שלו. מטרתם היחידה של המחנכים היא הנדסה חברתית. זה החזון שלהם, המיץ הממותק הזורם בעורקיהם. הם נמצאים יותר ויותר בעימות עם גל הטכנולוגיה המתקדמת המציף את העולם.

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אביגיל אגלרוב