אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

אליעזר זוננשיין-שלושה ציורים, מיצב ורובה


התמונה של אילנה גרף

"three paintings, one installation, one gun."

התערוכהשל האמן אליעזר זוננשיין, פותחת את חלל התצוגה החדש של גלרייה זומר בתל-אביב.אליעזר זוננשיין, שהציג בשנים האחרונות בביאנלה בונציה, בביאנלה בקובה, במיאמי (statements), בדנמרק (charlottenburg ), ברלין (bethanien haus ), ופריז(natalie ovadia gallery) מציג בתל אביב עבודות חדשות מהשנה האחרונה.

התערוכה מורכבת משני חלקים:

בחלל אחד מציג האמן מיצב של מגדלי קלפים.

מגדלי הקלפיםהם דימוי טוטאלי למה שנראה על פניו שברירי אך הוא למעשה יציב לעילא. העבודה הסיזיפית שבהקמת מגדלי קלפים נדמית לעיתים למשימה בלתי אפשרית, אך היא שרירה אמיתית וקיימת, ומייצגת שורות של היררכיות אותן ממפה זוננשיין כמו בעבודות קודמות שלו על ידי שימוש במשחק.

המיצב הוא מעין עיר של מגדלי קלפים הפוכים, הבנויה על שולחן במרכז החלל הראשי של הגלריה .

זוננשיין יצר כאן עבודה, שבגלל השימוש במגדל קלפים - פונה למכנה משותף רחב. הצופה יכול קודם כל להתפעל מהסבלנות ומהעמל הרב שהושקע.

מיצב – קלפים

אבל, על אחד מקירות החלל תלוי רובה. הרובה הוא מהסוג שזוננשיין יוצר בעשור האחרון - הרובים שלו העשויים דיקט צבוע, בדרך כלל בצבע לבן, ורוד, אדום ושחור, ומשולבים בהם לוגואים של חברות מסחריות שונות. הרובים של זוננשטיין, שהפכו מזוהים אתו, עובדים תמיד על המתח שבין האלימות האצורה בתבניתם הצורנית ובמסרים האנטי-קפיטליסטיים שלהם לבין המראה המשחקי שלהם. הפעם הוא מציג רובה אחד, עליו כתוב "kill god gun", וכן מופיעות המלים "תחייה", "גאולה" ו"לשרוף", הכתובות גם הן באנגלית. על החלק העליון, שאינו גלוי לעין הצופה, כתוב: "oh my god" לצד שלוש גולגולות.

הרובה הזה הופך את העבודה כולה לפחות משעשעת ומקסימה. מעל העיר העשויה קלפים, שמייצגת אורבניזם פגיע, מאוזן כביכול, הומוגני כביכול, מרחף עתה איום. והעבודה נראית לפתע פוליטית, עוסקת באיום.

kill-god-gun110x35cm,2004-מיקסט מדיה

בחלקה השני של התערוכה מוצגת קבוצה קטנה של ציורים. אלה הם ציורים חדשים של האמן. זוננשיין מצייר את עצמו, את רעייתו, את נופי הארץ, לצד דימויים סימבוליים של עולם אחר , פנטסטי. באקריליק על עץ בסגנון ריאליסטי מעורב עם מעין סימבוליזם וסוריאליזם. הציורים, שנראים על פניהם פואטיים ורומנטיים, שונים מאלה שהציג בעבר ואשר התבססו על אסתטיקה של פרסומות ומשחקי מחשב ורובוטריקים, ואשר הצטיינו בתחושה גרפית. בציורים החדשים זוננשיין מגלה את כוחו הציורי. ניכרת בהם השפעה של הציור האירופי מהרנסנס לצד השפעה של ציורי מיניאטורות פרסיים ויצירות שלפרידה קאלו או אפילו הרונימוס בוש. אך הבוטות שמאפיינת את עבודותיו ממשיכה להציץ מבעד לדימויים. זוננשיין מציג ביקורת אלימה ונוקבת, מתוך הדימויים הכמו מיתולוגיים.

kineret by the jordan river-70x50cm,2004

mango tree, 60x40cm, 2005

15.12.05-27.1.05

המידע באדיבות גלריה זומר - שדרות רוטשילד 13 תל-אביב .

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר