אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

השבוע באוסטרליה - בתי הספר הממשלתיים יופרטו


משרד החינוך בוויקטוריה פרסם הודעה לציבור אודות הצטרפותו למגמת ההפרטה בתחום החינוך שהונהגה בעשור האחרון בניו-סאות' וויילס, שכנתה מצפון. במסגרת תוכנית ההפרטה, אותה בוחנת כעת הממשלה, ייבנו ויצוידו מחדש בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים הממשלתיות בידי חברה פרטית המתמחה בכך, ולאחר מכן יוחכרו לממשלת וויקטוריה על בסיס שנתי, לניהול שוטף בידי משרד החינוך. הקריאה להפרטה נבעה ממצבם המחפיר ומעורר הרחמים, לדבריו של דיקן מחלקת החינוך באוניברסיטת מלבורן ולדבריהם של מנהלי בתי הספר עצמם, שאחד מהם טען בראיון לעיתון the age האוסטרלי כי "בעידן זה, הורים השולחים את ילדיהם לבית הספר מצפים לכיתות ממוזגות, מעבדות מחשבים עדכניות, ספריה טובה ונוחה לשימוש ואולמות ספורט או אירועים."

בוויקטוריה, כיום, שולחים כארבעים אחוזים מן ההורים את ילדיהם לבתי ספר פרטיים.

הצהרת משרד החינוך בוויקטוריה בדבר המהפכה בשטחה שוחררה לעיתונות כיומיים לאחר נאום ביקורת חריף אותו נשא ראש ממשלת אוסטרליה, מר ג'ון הווארד, שהציג את המהומות הגזעניות שפרצו טרם תום השנה האזרחית שעברה בסידני, אשר במירב הפעולות האלימות שבמסגרתן לקחו חלק אוסטרלים ממוצא אירופאי דווקא, כתוצאה ישירה של תוכן לימודי ההיסטוריה היסודיים והתיכוניים, אשר לדעתו מהווה כיום אוסף מפוזר של דעות ונושאים רבי תרבויות וגזעים המדגיש ומשבח את היות אוסטרליה מדינה המגוונת בגזעים ובמהגרים. מר הווארד טען בנאומו כי כתוצאה מחוסר זהות אוסטרלית מגובשת זו וכתוצאה מ"ההתמכרות הלאומית לגיוון", למילותיו, פרצו המהומות בסידני בחודש דצמבר, 2005. לדעתו של ראש הממשלה, על חומר הלימוד לכלול קו לאומי "שידגיש את חשיבותה של ההשפעה הבריטית והאירופית על סיפורה הלאומי של אוסטרליה" ולהניח יתר דגש על תאריכים היסטוריים חשובים ושינונם.

ארגוני המורים, במאמרי תגובה שונים, דחו מכל וכל את טענותיו של ראש הממשלה, באומרם כי חומר הלימודים היסודי והתיכוני בתחום היסטוריה הוא חומר מגוון ומעודכן המתחדש מדי שנה, וכי אינם מוצאים כל פסול בתוכנית הלימודים, הנבדקת ומעודכנת על ידי מיטב המומחים הקיימים בנמצא על בסיס רציף ושוטף. ממשלתו של הווארד עצמה, לטענתם, הוציאה ועודנה מוציאה מיליוני דולרים על שיפור ועדכון תוכנית ומשאבי הלימודים מדי שנה בשנה. ספרי לימוד ישנים רבים, לטענתם, מוצאים ממחזור הלימודים מדי שנה בשנה ומוחלפים באחרים, עדכניים יותר, עקב העודף בתאריכים ועקב הצגתם עובדות ורצפי אירועים שנמצאו כבלתי נכונים. "אנשים מדורו [של הווארד] כרוכים לעיתים קרובות אחר תאריכים... " טוענים גורמי חינוך שונים, בינם מורים להיסטוריה מזה שני עשורים, "התאריכים נלמדים, אך אינם העיקר...איננו קנאים בנוגע לתאריכים...הסיבות להתרחשותו והשלכותיו של מאורע כזה או אחר חשובות פי כמה מן התאריך בו התרחש... "

תגיות: 

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת זיו מגן