אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

עופרה עמית - מאיירת ישראלית


התמונה של אילנה גרף

עפרה עמית היא מאיירת עצמאית היוצרת בארץ ובחו"ל. עבודתה מגוונת וכוללת בין השאר ספרי ילדים, איורים למגזינים ועיתונות, פוסטרים ואריזות, וכן פרוייקטים עצמאיים בתחום הקומיקס האלטרנטיבי. עד כה יצאו לאור 5 ספרי ילדים בארץ ו-2 ספרים באנגליה. הספר האחרון "התרנגולים והשועל" מאתח.נ. ביאליק יצא בארץ במקביל לשבוע הספר בהוצאת ציבלין ובו איורים בעלי אופי מודרני העומדים בניגודלטקסט הכתוב בשפה ישנה.

איוריה זכו בפרסים בינלאומיים. באפריל 2005 זכתה העבודה � ? but he has nothing on at all� בתחרות אנדרסן של יריד ספרי הילדים בבולוניה לשנת 2005. מדי שנה מתקיים בבולוניה, איטליה, יריד ספרי ילדים בינלאומי הגדול והנחשב מסוגו בעולם. באפריל השנה, נערכה במסגרת היריד תחרות איורים לרגל 200 שנה להולדתו של אנדרסן. בתחרות השתתפו כ-1400 מתחרים (מכ-60 מדינות), ומתוכם זכו 25 מאיירים. העבודות בתערוכה הוצגו בחלל של ארמון עתיק בכיכר המרכזית של בולוניה. יחד עם עבודות אלה הוצגו גם מספר ספרים חדשים שאוירו לאגדות אנדרסן ויצאו לאור באירופה לאחרונה.

? but he has nothing on at all

להלן קטעים מראיון שנערך עימה לעיתון העיצובdpi בטייוואן לאחר הזכייה :

איך התחלת כמאיירת?

להיות מאיירת היה תהליך מאוד הדרגתי עבורי. למעשה אני מרגישה שהשלמתי מעין מעגל בחיי. החל מציור על נייר עם צבעי פסטל בילדות, ועד לימודי הארכיטקטורה (אותם עזבתי לאחר שנה), ואז הימים המרתקים והמלהיבים של בית הספר לעיצוב, ולאחר מכן העבודה באנימציה בתחום המולטימדיה, ולבסוף להיותי מאיירת עצמאית, כלומר, בחזרה לבסיס, לטכניקה המסורתית הישנה והטובה של נייר, צבעים, מכחולים וכו'. אני מרגישה באיזשהו אופן שהמפגש הפשוט הזה עם הנייר והצבעים מתקשר בחזרה לילדות.

מהם האתגרים בעבודתך? איך התגברת עליהם?

האתגר הכי גדול וקשה הוא למצוא את הסגנון היחודי לי. האתגר השני הוא לעבוד מול לקוח ועדיין לשמור על הרוח והיצירתיות שלי בעבודה, כלומר לעשות מה שנראה לי טוב, יותר מאשר מה שנראה ללקוח כ"מוכר" . האתגר השלישי הוא לא להפוך לאסירה של הסגנון שלך. אני לא חושבת שהתגברתי לגמרי על האתגרים האלה. אני חושבת שזה תמיד יהיה מאבק מתמשך.

האם את יכולה לתאר את תהליך העבודה שלך? איך את מוצאת השראה?

בהתחלה אני קוראת או מתבוננת על צילומים וכל מה שיכול לעזור "להיכנס" לזה. באופן כללי, אני חושבת שהתבוננות בעבודות של אחרים היא המעוררת השראה ביותר. החלק הקשה הוא להתחיל עם סקיצות. בד"כ אני לא אוהבת את הסקיצות הראשונות.

איזה סיפור בחרת לתחרות אנדרסן? למה?

בחרתי בבגדי המלך החדשים. אני מאוד אוהבת את הסיפור הזה כי הוא עוסק בנושא מאוד חשוב, האינדיבידואליות של כל אחד מאיתנו והמחויבות שלנו לעצמי האמיתי שלנו. היכולת לעמוד לצד האמת ולא ללכת עם הזרם

איך את מספרת את הסיפור באיור שלך? הדמויות באיור מצויירות בזוויות מאוד מעניינות. האם תוכלי לספר לנו איך יצרת את האיור הזה (מחשבות, תהליך, מחקר וכו')?

אני רואה את ההמון כמשהו מאוד עוצמתי ומפחיד בפוטנציה, ולכן השתמשתי בזויות מאיימות משהו. רציתי ליצור קהל שמצד אחד מפנה את הדרך למלך ומריע לו בשמחה, אבל מצד שני בעל איכויות מאוד קלסטרופוביות. המאפיינים הימי-ביניימים כאן גם כן ממחישים את הבורות. לבועת הדיבור של הילד, חיפשתי את הביטוי המדויק באנגלית ל"אבל המלך הוא עירום", אבל בסופו של דבר רואים חלק קטן מהמשפט הזה בתוך הבועה. זה ממחיש עד כמה מילותיו של הילד הן גדולות, משמעותיות וחשובות.

יש לך עבודות קומיקס, ספרי ילדים, אנימציות ואיורים. האם את עובדת בסגנון שונה עבור תחומים שונים? כיצד?

הסגנונות השונים שאולי ניכרים בעבודותי הם תוצאה של החיפוש שלי אחר סגנון יחודי משלי, ולא כתוצאה מהחלטה שלי כלשהי. השאיפה שלי היא שיהיה לי סגנון מוכר אחד שיתפתח עם השנים.

מה את שואפת להעביר לאנשים באמצעות ציורייך?

אני רוצה שאנשים יגיבו לעבודות שלי, כל תגובה שהיא, עדיפה מאדישות.

אחרי כל כך הרבה עבודות נהדרות שעשית, מהי העבודה האהובה עליך? מדוע?

העבודה האהובה עלי היא כרזה בהשראת האופרה "פאליאצ'י" מאת רוג'רו לאונקבאלו. אני גם אוהבת במיוחד את סידרת כיפה אדומה ואת סידרת המחווה לאלמודובר. בד"כ העבודות האהובות עלי הן אלו שאני עושה כפרוייקט אישי ולא עבור לקוח. אני חושבת שאני מבטאת את עצמי ביתר חופשיות בפרוייקטים כאלה, ולכן אני קשורה אליהם יותר.

של מגזין העיצוב האמריקאי award of excellence סידרת העבודות "כיפה אדומה" הזוכה ב-

מה היית אומרת לאנשים שרוצים להיות מאיירים?

"תמונה אחת שווה אלף מילים" � הקלישאה הזו ממש עובדת בשבילי. אני חושבת שלהתבונן בעבודות של אמנים, החל מציירים ועד פסלים, צלמים ומאיירים, זה תהליך מאוד חשוב. אני חושבת שאפשר ללמוד המון גם באופן לא מודע. נכון שיש גם את העניין של פרקטיקה וכישרון ציור. יש לי מחברת סקיצות שאני לוקחת איתי לכל מקום, אבל אני לא משתמשת בה מספיק כמו שהייתי רוצה. לפחות זה נותן לי הרגשה טובה שזה איתי בכל מקום.

זכית בפרסים רבים במדינות שונות. מה השאיפה שלך עכשיו?

טוב, לא זכיתי בכל כך הרבה פרסים ויש לי עדיין דרך ארוכה. השאיפה שלי היא להתגבר על האתגרים שתיארתי למעלה.

3 עבודות נבחרות בתחרות השנתית של society of illustrators בניו יורק

פרסום ופרסים נוספים :

דצמבר 2005 � 3 עבודות נבחרות בתחרות השנתית של society of illustrators בניו יורק. העבודות יופיעו בספר השנתי של אגודת המאיירים האמריקאית היוצא לאור מדי שנה.

נובמבר 05 � 3 עבודות נבחרות בתחרות השנתית של society of illustrators west ,לוס אנג'לס

נובמבר 05 � העבודה "קיקה" מתוך סידרת האיורים "מחווה לאלמודובר" זוכה לפירסום במגזין graphis.

יוני 05 � העבודה "בת הים הקטנה" זוכה בתחרות אנדרסן בונציה של associazione culturlale teatrio

אוגוסט 04 � סידרת העבודות "כיפה אדומה" זוכה ב-award of excellence של מגזין העיצוב הקנדי

applied arts magazineומופיעה ב-illustration annual של המגזין לשנת 2004.

יולי 04 � סידרת העבודות "כיפה אדומה" זוכה ב-award of excellence של מגזין העיצוב האמריקאיcommunication arts ומופיעה ב- illustration annual של המגזין לשנת 2004.

מאי 03 � עבודה בנושא "קולנוע" נבחרת בתחרות איורים �torino, citta di cultura�.

לאתר האישי: ofra-amit.com

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת אילנה גרף