|
|
הבטחה והגשמה – מאה הימים הראשונים של ברק אובמה
ישראל בר-ניר, 30/04/2009
|
|

עם
סיום "תקופת החסד" של מאה הימים הראשונים לנשיאותו של אובאמה, אפשר להתחיל לבחון את
ביצועיו. מעמדו של אובאמה בדעת הקהל עדיין טוב מאוד אם כי חלה ירידה משמעותית לעומת
מה שהיה מיד אחרי הבחירות. ירידה כזאת היתה מנת חלקם של כל הנשיאים שקדמו לו מאז
תום מלחמת העולם השניה. ה"רייטינג" הכללי של אובאמה עומד כעת על 62%, וזה כמעט זהה
לזה של קודמו בתפקיד, הנשיא בוש (63%). מה שקצת חריג היא העובדה שיש פער משמעותי
בין הרייטינג האישי של אובאמה (69%) לבין התמיכה במדיניותו. הירידה ברייטינג של
אובאמה קצת מפתיעה לאור הכיסוי האוהד לו הוא זוכה בתקשורת המובילה שהוא חסר תקדים.
במהלך 100 הימים הראשונים, אובאמה "כוסה" ע"י רשתות הטלוויזיה 28 שעות – זה יותר
מזמן השידור שהוענק לבוש ולקלינטון ביחד. אף נשיא, אפילו לא אייזנהאואר, שהיה עטור
בהילת המנצח במלחמת העולם השניה, לא נהנה מכיסוי כל כך אוהד. אמצעי התקשורת מגמדים
כל פאשלה ו/או חריקה של אובאמה, אם הם בכלל מדווחים עליהן, ובמקביל מנפחים כל
"הישג" שלו מעבר לכל פרופורציה. שמונה ימים עברו עד שהסיפור על ההשתחוות למלך
סעודיה הוזכר בתקשורת, וגם זה נעשה בטון מאוד מינורי. נכון לעכשיו, התקשורת המובילה
ממשיכה לראות באובאמה את המלך המשיח.
למעט
שתי הערות, במאמר הנוכחי אצטמצם לתחומי מדיניות החוץ והביטחון, כולל המלחמה בטרור.
במאמר נפרד אעסוק בתחומי הבריאות, האנרגיה והחינוך, וכמובן בהשפעתם על הכלכלה. דעתי
על אובאמה ו[אי] התאמתו לתפקיד איננה בגדר סוד. למי שמצפה לנייטרליות וכן לכל מי
שרואה בבחירתו של אובאמה לנשיאות בארה"ב את התגלות השכינה, אני מציע ללכת למקום
אחר.

ההערה
הראשונה קשורה לצד הכלכלי של יוזמותיו של אובאמה. תקציב הבנוי על הוצאות בהיקף של
למעלה משלושה וחצי טריליון דולר אושר בהינף יד בשני בתי הקונגרס בלא שהתקיים כל
דיון. על מנת "לקצץ" מהתקציב הזה מאה מיליון דולר (בקושי 0.3 מיליוניות האחוז!) כל
הקבינט (15 שרים), הנשיא, וכל צוות היועצים הכלכליים שלו ישבו ודנו למעלה משש שעות,
וזה לא נגמר כי הישיבה הסתיימה בכך שעל כל אחד מחברי הקבינט הוטל לעשות "שיעורי
בית" ולהכין פרוט של "חלקו" בקיצוץ, אותו עליו להביא לישיבה הבאה שעדיין לא נקבע לה
מועד. את ה"הישג" הזה אובאמה הביא כראיה לכך שהוא עומד בהבטחת הבחירות שלו ל"צמצם
את הוצאות הממשלה הפדרלית". הוא אמר את זה בפנים רציניות, והשפתיים לא רעדו לו.
מעניין היה לדעת אם אובאמה שמע על פרקינסון.
ההערה
השניה מתייחסת ל"החזרת עטרת המדע" לקדמותה ע"י אובאמה בכך שהוא ביטל את המגבלות
ש"מנעו" מהמדע לתפקד בתקופתו של בוש. שורה של מייבינים הכותבים כאן בקרו בחריפות את
מה שכתבתי במאמרים קודמים על ימיו הראשונים של אובאמה, כשהמכנה המשותף העיקרי לכולם
היה הביטול של אובאמה של "האיסור הגורף" שהנשיא בוש הטיל כביכול על מחקר תאי גזע.
כמובן שלא היה כל איסור כזה, ועל אחת כמה וכמה לא היה "איסור גורף" (למעלה ממאה
חברות ומעבדות מחקר עסקו במחקרים כאלה במלוא הקצב בתקופת בוש), הנשיא בוש הטיל
איסור (חלקי בלבד) על השימוש בתקציבים פדרליים למטרה הזאת. את האיסור הזה אובאמה
ביטל בהינף חתימה מול מצלמות הטלוויזיה, ועשו מזה "צימא'ס" שלם בתקשורת. בימים אלה
התפרסמו ההנחיות של ה NIH (הגוף דרכו מוזרמים כספים פדרליים למחקרים ברפואה) בתחום
מחקר תאי הגזע, וראה זה פלא – ההנחיות כמעט זהות לאלו שהיו בתקופתו של בוש. יש מספר
שינויים מינוריים אבל מרבית האיסורים שהוטלו ע"י הנשיא בוש נשארו בתוקף. נשיא חדש,
עידן חדש, אבל במדע אין כל כך הרבה חדש. העיקר להגיד מה שהוא נוסף בגנות
האדמיניסטרציה הקודמת.
את 100
הימים הראשונים של אובאמה אפשר לסכם במשפט קצר אחד - "אסון
מעשה ידי אדם" (A man made disaster) ביטוי אותו טבעה השרה לביטחון פנים של
אובאמה כתחליף לפיגוע טרור. בהבל פה אובאמה הצליח להביא לסיום המלחמה בטרור. אין
יותר חיה כזאת. ארה"ב של אובאמה מתמודדת עם "מצבי
חרום מעבר לים" (Overseas contingencies). מלחמה? טרור? זאת מורשת אומללה
מעידן בוש/צ'ייני שנועדה לשלהב את האספסוף, זו המורשת של בוש/צ'ייני שבגללה כל
העולם שונא אותנו. אצלנו הדברים מתנהלים בצורה שונה. אנחנו לא זורעים פאניקה
והיסטריה בציבור. אחרי ככלות הכל
רק אחד מבין כל המעורבים
בארועי ה 11 בספטמבר הועמד לדין והורשע (את זה מלמדים היום בשיעורי אזרחות
בבתי ספר תיכוניים ובקורסים למדעי המדינה באוניברסיטאות!). זה לא מצדיק "פגיעה
בזכויות האזרח", המגמה שאפיינה את משטר בוש/צ'ייני.
ה"טבילה" הראשונה של אובאמה בתחום יחסי החוץ היתה פגישת ה G20 באנגליה, אליה נוספו
ביקורים במספר ארצות נוספות. קדמו לזה מספר ביקורים של מנהיגים זרים בבית הלבן, אבל
זה לא נחשב. לאחר מכן אובאמה נטל חלק בפגישת פסגה של מנהיגי ארצות יבשת אמריקה. לא
היה בהיסטוריה מסע התרפסות כזה של מנהיג אמריקאי - אני מתקשה למצוא גם דוגמא של
מנהיג של איזו שהיא מדינה אחרת שנהג בצורה דומה. התנהגותו של אובאמה דומה יותר לזו
של "פעיל קהילתי"
(Community organizer – ה"ניסיון הביצועי" בו הוא התהדר בעת מסע הבחירות) מאשר לזו
של מנהיג מעצמה. קריאת עיתונים כמו הניו יורק טיימס ועיתונים ליבראליים אחרים, ו/או
הצפייה ברשתות הטלוויזיה המרכזיות (Main Stream Media - MSM) יוצרת את הרושם שבעולם
שוררת תמימות דעים באשר לתדמיתו של אובאמה ושכולם רואים בו כוכב עליון. מנהיגי
וגדולי עולם מתפלשים בעפר רגליו ועומדים בתור למלא את כל משאלותיו. זו התמונה
המוצגת בתקשורת. המציאות קצת פחות וורודה. העיתונות האירופית לא הגיבה באותה מידה
של התלהבות כמו זו האמריקאית על רעיונותיו והצעותיו של אובאמה (זה בלשון המעטה).
ההתנצלות שלו על "שחצנותה"
(Arrogance) של ארה"ב ועל "חטאי
העבר" האחרים שלה, התקבלה בזרועות פתוחות לעומת זאת. זה שיקף מידה לא מעטה
של שמחה לאיד. בפומבי לא חסרו מחמאות ומחוות (האירופאים יודעים להתנהג בנימוס), אבל
כשזה הגיע לתכל'ס, הם לא הסתירו את מה שהם חושבים באמת. הקנצלרית של גרמניה שפכה
קיתון של צוננים על ההתבטאות אודות "ניו דיל גלובלי" (global new deal) באומרה "אף
אחד לא יכתיב לי לבזבז עוד כספים" (I will not let anyone tell me that we
must spend more money) – לא ראיתי את המקור בגרמנית אבל אני בטוח שזה לא נשמע יותר
מנומס. שר האוצר הספרדי, גם הוא לא הראה התלהבות מהרעיון. "בנסיבות
הקיימות, לדעתי ולדעת הקולגות שלי מהקהיליה האירופית, אין מקום לתמרוץ כספי נוסף"
(In these conditions I and the rest of my colleagues from the eurozone believe
there is no room for new fiscal stimulus plans) -
http://www.timesonline.co.uk/
סרקוזי,
נשיא צרפת, לא הסתיר בשיחה חופשית עם חברי מפלגתו את דעתו על אובאמה "אובאמה
הוא בחור אינטליגנטי ומבריק עם הרבה כריזמה. הוא נבחר לתפקיד לפני פחות מחודשיים
בלא שמלא אי פעם תפקיד ניהולי. יש שורה של נושאים בהם אין לו כל עמדה. . . . הוא לא
תמיד מתעלה לרמה הנדרשת לקבלת החלטות בצורה יעילה"
(Obama
est un esprit subtil, très intelligent et très charismatique. Mais il est élu
depuis deux mois et n’a jamais géré un ministère de sa vie. Il y a un certain
nombre de choses sur lesquelles il n’a pas de position . . . il n’est pas
toujours au niveau de décision et d’efficience–http://www.liberation.fr).
הדברים
האלה כמעט ולא זכו לכיסוי בתקשורת האמריקאית. לעומת זאת
הציבור האמריקאי זכה לכיסוי מלא של הופעה של אובאמה ב"אסיפת בחירות" מבוימת
ומתוקשרת היטב בפני כמה מאות סטודנטים בשטרסבורג שקבלו אותו בתשואות. בצד המעשי,
ה"טיול" הזה באירופה היה לא יותר מאשר מסע יחסי ציבור. הוא לא הביא לשום הישג ממשי
– לא בצד הכלכלי ולא בצד הבטחוני (הצפיות שהיו לו שבעלות בריתה של ארה"ב באירופה
תסכמנה ליטול עליהן חלק מהנטל באפגניסטאן היו קצת מוקדמות). אף אחת מבעלות בריתה של
ארה"ב גם לא הציעה לאובאמה ללכת לקראתו בנושא העצורים בגואנטאמו אתם הוא תקוע.
 |
|
רוקסנה סברי
|
נסיונות "הושטת היד"
(Outreach) לאיראן ולעולם המוסלמי גם הם לא היו בדיוק סיפור הצלחה. כדי שלא תהיה
כל אי הבנה "מאיזה צד הדג
משתין", עיתונאית אמריקאית ממוצא איראני, רוקסנה סברי (Roxana Saberi),
יושבת עכשיו בבית סוהר באיראן. בתגובה להצהרתו ש"הוא
היה רוצה לראות את טורקיה מצטרפת לאיחוד האירופי", עיתונים באירופה הציעו
לאובאמה לדאוג לאיחוד של מכסיקו עם ארה"ב לפני שהוא מתערב בענייני הקהיליה
האירופית. בהופעותיו בטורקיה אובאמה עשה מאמץ על במסגרת מה שמכונה כאן "התכופפות
לאחור" (Bending over backwards) להתלקק לעולם המוסלמי. "ארה"ב
איננה במלחמה
עם האיסלאם" (America
is not at war with Islam) הוא ציטט
מדברי
קודמו, הנשיא ג'ורג' בוש, ולזה הוא הוסיף "מוסלמים
העשירו את החברה האמריקאית" (The United States has been enriched by Muslim
Americans). הבעיה עם ההתבטאות הראשונה היא שגם לפני אירועי ה 11 בספטמבר ארה"ב לא
היתה במלחמה עם האיסלאם, האיסלאם הוא שהיה במלחמה עם ארה"ב. חילופי האישים בבית
הלבן לא שינו את המציאות הזאת.
באשר
להתבטאות השניה, העולם האקדמי בארה"ב, עולם בו כל מילה שפיו של אובאמה מפיק היא על
תקן של דברי אלוהים חיים, שקוע מאז שהדברים נאמרו במאמץ מחקרי מקיף לאתר כמה מבין
החותמים על מגילת העצמאות של ארה"ב היו ממוצא מוסלמי, כמה מוסלמים היו מעורבים
במלחמת האזרחים לביטול העבדות, וכמה מוסלמים היו מעורבים במאבקים לשיווין הזכויות
בשנות ה 60 וה 70 של המאה הקודמת. בשעה ששורות אלו נכתבות הם הצליחו לאתר 18 שמות,
ללא יוצא מן הכלל, כולם "תרומות" של האיסלאם במאה ה 21, ללא יוצא מן הכלל כולם
נושאים את אותו תאריך - 11 בספטמבר 2001. רובם ככולם לא היו בעלי אזרחות אמריקאית
אבל כולם היו מוסלמים.
הופעותיו של
אובאמה בטורקיה שודרו בשידור חי באל ג'זירה. עד עכשיו קשה לראות שהם הביאו לשינוי
כל שהוא ביחס לארה"ב בעולם המוסלמי, גם לא במדינות שנהוג לראותן כידידותיות.
תחום
פעילות נוסף של אובאמה בזירה הבינלאומית הוא טיפולו באיום הנשקף מ"מדינות
פרא" (Rogue States) העומדות על סף התחמשות בנשק גרעיני וטילים בין-יבשתיים.
במישור הרטורי הוא קצר הישגים מרשימים ביותר (כך לפחות זה נראה דרך משקפי התקשורת
הממוסדת כאן). כפי שהיה צפוי מראש, הרטוריקה התגלתה כאמצעי לא כל כך יעיל לבלימת
טילים בין יבשתיים. במועצת הביטחון של האו"ם התקשו למצוא ניסוח הולם לתגובה על
שיגור הטיל הקוריאני, והיתה מוכנות לעבור לסדר היום. בסופו של דבר, אחרי מספר ימי
דיונים מייגעים, נמצא נוסח מוסכם לגינוי השיגור ואובאמה יכול היה לרשום הצלחה נוספת
של מדיניותו. בנושא ההתגרענות של איראן, למרות ההסכמה שאיראן "לא בסדר", לא הצליחו
עד כה להגיע אפילו לנוסח כל שהוא של גינוי. על סנקציות כבר שכחו מזמן. כדאי לציין
שבתגובה לשיגור הטיל ע"י קוריאה, שר ההגנה האמריקאי אמר ש"לא
היה צורך לנקוט בפעולה כל שהיא, כי הטיל לא איים על אף מטרה אמריקאית".
מעניין לדעת מה חושבים ביפן ובדרום קוריאה, בעלות בריתה של ארה"ב, על ההתבטאות
הזאת. זה לא רחוק מהתרחיש שתיארתי במאמר "משענת
קנה רצוץ" מה 2 בספטמבר , 2008,.

בשעה
שהשורות האלו נכתבות, נפתחת חזית חדשה – פקיסטאן בסכנת נפילה לידי הטליבאן, התפתחות
שהיא כמעט בחזקת וודאות אם לא תהיה מעורבות צבאית ישירה של ארה"ב שם. טליבאניזציה
של פקיסטאן, אם תקרה, תותיר את חיל המשלוח האמריקאי באפגניסטאן תקוע ללא דרכי אספקה
– מצב הרבה יותר גרוע ממה שהיה בוייטנאם או ממצבם של הרוסים בניסיונם הכושל לכבוש את
אפגניסטאן. לארגון אל קעידה וגם לאיראן החומייניסטית תהיה גישה לנשק גרעיני זמין.
פגישתו
של אובאמה עם מנהיגי אמריקה הלטינית גם היא לא היתה סיפור הצלחה מי יודע מה. החבר'ה
האלה פחות נימוסיים מהאירופים, והוא נחשף לשורה של התבטאויות שבאירופה נאמרו רק
מאחורי גבו. הרבה אי נעימות נחסכה לו בזכות אי שליטתו בספרדית. שידורי הטלוויזיה
בדרום אמריקה, גם הם לא הציגו אותו באור חיובי במיוחד. הדיקטטור של וונצואלה, הוגו
שבז, העניק לו כמתנה ספר בשם "הוורידים
הפתוחים של אמריקה הלטינית" (Open Veins of Latin America -
Las venas abiertas de América Latina
במקור הספרדי), ספר שנכתב ע"י סופר אורוגוואי מרקסיסטי בשם אדוארדו גליאנו (Eduardo
Galeano). האמור לתאר את "חמש
מאות שנות שוד היבשת" (Five Centuries of the Pillage of a Continent) בידי
המעצמות האירופאיות ובעיקר בידי ארה"ב. הספר הזה זכה בקרב חוגים המאמינים במדיניות
שוק חופשי ביבשת דרום אמריקה לכינוי ה"תנ"ך
של האידיוטים" (the diot's bible). שליט ניקרגואה, דניאל אורטגה, העדיף לאמר
את הדברים במקום לסמוך על כך שאובאמה יקרא אותם בספר. אובאמה נאלץ להאזין לנאום מלא
גינויים וטרוניות על התנהגותה של ארה"ב, שנמשך קרוב לשעה.
מדיניותו של אובאמה המתבססת על הושטת יד (Outreach) למשטרים עויינים ואויבים באה
בהרבה מקרים לידי ביטוי על חשבון האינטרסים של משטרים ידידותיים. את המשטרים
העויינים זה לא יקרב, אבל מספר הידידים יפחת. במובן מסויים יש כאן חזרה למדיניות
החוץ של ארה"ב בשנות ה 50 וה 60 של המאה הקודמת, מדיניות בה ארה"ב נשענה על שיתוף
פעולה ובריתות עם משטרים דיקטטוריים חשוכים בחלקי העולם השונים. השוני הוא שבניגוד
לעבר, בו שיתוף הפעולה היה עם משטרים ימניים, עכשיו שיתוף הפעולה וה"הבנות" הם עם
משטרים שמאלניים או כאלה שנתמכים ע"י השמאל (קצת קשה להגדיר את המשטר באיראן
כ"שמאלי").
במשך
שבע וחצי השנים שחלפו מאז הפיגוע של ה 11 בספטמבר, לא היה אף פיגוע דומה על אדמת
ארה"ב. זאת המורשת העיקרית שאובאמה קבל מקודמו בתפקיד, וזה האתגר האמיתי העומד
בפניו – להבטיח שככה זה ימשיך. בסיס התמיכה של אובאמה בשמאל קורא תגר על הרקורד הזה
ומנסה לפגוע באמינותו בכל אמצעים שאפשר להעלות על הדעת. מה שמקל עליהם את המלאכה
היא העובדה שאי אפשר להוכיח נגטיב. אם דבר מסוים לא קרה לא תצליח בחיים שלך לשכנע
את מי שלא רוצה להאמין בכך שהדבר יכול היה לקרות. תארו לכם את התרחיש הבא: בבוקרו
של ה 11 בספטמבר, 2001, הנשיא בוש מקבל מידע מהימן שהושג באמצעות עינויים או בדרך
לא חוקית אחרת, על העומד להתרחש, על סמך המידע הזה הוא נותן הוראה לחיל האוויר
להפיל את המטוסים החטופים על נוסעיהם, מגדלי התאומים היו עומדים היום על תלם,
הפנטגון היה נותר ללא פגע, ו 3,000 אזרחים אמריקאים (פחות 400 או 500 הנוסעים שהיו
במטוסים) היו היום בחיים. מי שהוא מוכן להסתכן בניחוש מה היה עולה בגורלו של בוש
במקרה כזה? גם ככה יש בקרב האקדמיה פרופסורים המלמדים שאירועי ה 11 בספטמבר היו
קונספירציה של בוש/צ'ייני שנועדה להנהיג משטר פשיסטי בארה"ב, ובמהלך וועידת המפלגה
הרפובליקנית בקיץ 2008, קבוצות של צעירי המפלגה הדמוקרטית ארגנו הפגנות בהן נשאו
כרזות שבהן נאמר 9/11 was an
inside job (פיגוע ה 11 בספטמבר היה תרגיל הונאה). זאת התשתית המנטלית עליה
נשען דפוס החשיבה של אינטלקטואל ליבראלי טיפוסי בימינו.
|
|
|
אני לא בטוח שאתה צודק בקשר לניתוח שלך בק
|
1 |
|
עידו לם ( 2009-04-30 22:03:35 ) בתגובה לemago |
|
|
אבל בהחלט יכול להיות שהחזון הליברלי שלו כמו של רבים לפניו יתגלה
כחזון עוועים נאיבי רק העתיד ישפוט. יש לי שאלה אליך בר ניר: למה אתה
כול כך נהנה לראות את המציאות טופחת על פניהם של השמאלנים? הרי בסופו
של דבר הרעיונות שלהם הם חיוביים גם אם הם צדקנים וחלקם מאוסים.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
ישראל בר-ניר ( 2009-04-30 23:41:55 ) בתגובה לעידו לם, ( 1 ) |
|
|
המושג "חזון ליברלי" הוא רחב מדי, ואי אפשר לראות בו מקשה אחת. בתחומי
הכלכלה והחברה ישנם בו הרבה אלמנטים שמקובלים עלי, אם אינני כי בטוח
שהדרכים המוצעות ליישום הן הנכונות - אתייחס לזה בהרחבה במאמר הבא שיעסוק
בצדדים האלה של מדיניות אובאמה.
בתחומי הבטחון והטרור, והדרכים לטפל בהם, השקפת העולם הליבראלית משקפת
דפוסי חשיבה שהיו אולי במקום בעולם שלפני ה 11 בספטמבר, אבל מקומם לא
יכירם בעולם בו ה"טיל האנושי" - המחבל המתאבד הפך להיות נורמה. ה"חזון
הליבראלי" דומה לאותם גנרלים שתמיד מוכנים למילחמה הקודמת.
"נהנה" זה לא בדיוק המונח שהייתי משתמש בו, אם כי לא אכחיש שיש פה מידה
מסויימת של שמחה לאיד. איינשטיין הגדיר "טרוף" כ"חזרה על אותו הנסיון
פעם אחר פעם, תוך צפיה שהתוצאה תהיה שונה". על משקל "תורתו אומנותו",
האנשים בשמאל הפכו את הקריאה הלא נכונה של המציאות למקצוע.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
Re: בוא נפריד את הדברים
|
4 |
|
*אייל* ( 2009-04-30 23:47:46 ) בתגובה לישראל בר-ניר, ( 3 ) |
|
|
אז תאר לעצמך את השמחה לאיד של השמאלנים, כאשר ממשלות הימין,
בראשות בגין ושרון, ביצעו בדיוק את שהשמאלנים הציעו במשך שנים...
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
The War on Terror is a Hoax
|
2 |
|
עלאם עאקל ( 2009-04-30 22:33:43 ) בתגובה לemago |
|
|
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=16648842
War on Terror hoax
http://www.informationclearinghouse.info/article21906.htm
The War on Terror is a Hoax
באשר לפקיסטן,אתה משלם כעת את המחיר על התמיכה של ארה"ב בעבר בקיצונים
,הטליבנים ודומיהם.
The chickens are coming home to roost
סעודיה נתנה את הכסף ובנתה את המדרסות שבהם התחנכו אותם הקיצונים,וארה"ב
נתנה את הנשק ,האימונים והסיוע המודיעיני לקיצונים,כדי שיוציאו את
הקומוניסטים מאפע´ניסטן.
כעת הגולם קם על יוצרו.
באשר לפקיסטן.
http://www.e-mago.co.il/phorum/read-5-28742-28731.htm
אייל,אם לא תוקפים עד סוף נובמבר,אדע שרובי
מחבר: עלאם עאקל
תאריך: 29/08/08 16:51
בוזגלו לא עמד במבחן בוזגלו.
"בוזגלו" הבטיח שנתעורר לבוקר חדש,בו נדע שהתחילה ההתקפה על
אירן.בנתיים,רובי ודומיו בעולם למדו, שנשאר רק הפחד ,ככוח היכול
לאגד את מסות ההמונים לעניין שהם מעוניינים בו.
http://www.youtube.com/watch?v=gFYc3V_CakQ&feature=related
The POWER of NIGHTMARES The Rise Of Political Fear Part 1
בוזגלו דואג מהפצצה העתידית של אירן.אני דואג ומפוחד מהפצצה
העכשווית של פקיסטן.השלטון בפקיסטן עלול ליפול לידי
הקיצונים.אנא,מר בוזגלו,התחל בהתקפה על פקיסטן,ולאחר מיכן תקוף את
אירן.
http://www.e-mago.co.il/phorum/read-5-31407-31399.htm
אם אכן כך...
מחבר: עלאם עאקל
תאריך: 02/12/08 22:45
יש להפציץ את בסיס האם שממנו יצאו המחבלים.
את פקיסטן.
בעבר הצעתי לך לתקוף את פקיסטן.מדוע לא עשית זאת ?
http://www.e-mago.co.il/phorum/read-5-28742-28731.htm
http://www.e-mago.co.il/phorum/read-5-31408-31399.htm
אייל,המילה לך ,ועשית,מכוונת לבוזגלו.
מחבר: עלאם עאקל
תאריך: 02/12/08 22:50
בעוד בוזגלו מתעסק עם אירן,פקיסטן הגרעינית משתוללת .אני חושב
שמין הראוי שבוזגלו יציע למקורות שלו להפציץ את פקיסטן תחילה.
http://www.e-mago.co.il/phorum/read-5-28057-28050.htm
"בפקיסטן יש כבר נשק גרעיני,ויש חשש שהוא יפול לידי המוסלמים הקיצונים.
אולי נתקוף גם את פקיסטן?
http://www.inss.org.il/heb/publications.php?cat=76&incat=&read=883
ציטוט:"לסיכום, חשיבותה של פקיסטן למלחמה באסלאם הקיצוני רבה ביותר,
שכן החלפתו של המשטר הנוכחי ע"י כוחות אסלאמיסטיות תעניק לגורמי הטרור
הקיצוניים גישה לנשק גרעיני ותפגע קשות ביכולתה של ארה"ב להלחם באל-
קעאדה. מבחינת ישראל, המשמעות עלולה להיות חלחול מואץ של טכנולוגיה
גרעינית למשטרים ולארגונים עוינים וחיזוק יכולותיהם של אל-קעאדה
וארגונים קיצוניים אחרים.
יש לתקוף את פקיסטן.עכשיו.לפני שהאיסלמיסטים הקיצונים ישתלטו על הנשק
הגרעיני.
איפה בוזגלו,הלורד עזאזל ,ושאר האסטרטגים כאשר צריכים אותם? האם הם
הכינו תוכנית לתקיפת פקיסטן ?
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
לרפובלקנים לא נשארו מצביעים
|
5 |
|
סטודנט להיסטוריה ( 2009-05-01 00:27:42 ) בתגובה לemago |
|
|
כולם נטשו את הרפובלקנים: הכושים, ההיספנים, האסייאתים, ההומואים,
הסטודנטים, היהודים הרפורמים והקונסרבטיבים שהם רוב הקהילה.
יש איזה צדק היסטורי מסויים: ניקסון חשב בתרגילים מלוכלכים להשאר עם
בסיס הכוח של הרפובלקנים בצפון ובמערב, ולקחת מהדמוקרטים את הדרומים
הלבנים והגזענים אחרי שהנשיא הדמוקרטי ג´ונסון העניק שויון זכויות
לשחורים.
היום הרפובלקנים נשארו רק עם הפומנדלסטים הלבנים שמרוכזים במיוחד
בדרום. עוד כמה שנים עם ההגירה ההיספנית לטקסס, ואפילו טקסס תהפוך
לדמוקרטית.
אובמה עושה בסך הכל את מה שעשה ממשל ניקסון-קיסנג´ר שהכיר בזמנו בבסין
העממית כנסיון לייצב את המערכת הבינלאומית כנגד הציר של ברה"מ-ויטנאם.
ברק אובמה מתפייס עם ונצואלה וקובה חסרות החשיבות ודגי רקק במונחים
בינלאומים על מנת להחליש את אירן וצפון קוריאה.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
כמו תמיד, מידת התמצאותך בחיים הפוליטיים של ארה"ב
|
6 |
|
ישראל בר-ניר ( 2009-05-01 01:10:15 ) בתגובה לסטודנט להיסטוריה, ( 5 ) |
|
|
היא פנומנלית.
להתראות ב 2010
[%sig%]
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
רון מיברג חושב הפוך ממך
|
7 |
|
אנגלי בניו יורק ( 2009-05-01 01:39:43 ) בתגובה לemago |
|
|
ורון מיברג הוא עיתונאי רציני וחכם
המלך אובמה
במאה ימים עשה אובמה יותר מאשר עשה קודמו, הקאובוי בשמונה שנים. עכשיו
יש גם רפובליקנים שמבינים זאת
רון מיברג | 30/4/2009 5:36 מבחן מאה הימים הראשונים של הנשיא
האמריקאי מעוגן במסורת היסטורית ותיקה. ככל שהוא מופרך ומקומם, למדו
לחיות איתו. כאשר הוא מביך, מעורר תוגה וכעס, הוא מעכיר את האווירה
הלאומית. כאשר הוא מנצנץ באור יקרות, אפוף תבונה, אנושיות וגיבושה של
אומה מפוררת כמו זה של ברק אובמה, הוא התקווה באמצע המנהרה.
במאה ימיו הראשונים עשה אובמה יותר מאשר עשה קודמו, אותו בוקר מאותגר
אינטקטואלית מטקסס, בשמונה שנים. יתירה מזו, חצי מהזמן עמל אובמה על
תיקון הנזק שהמיט צמד הנוכלים בוש-צ´ייני על אמריקה: מההחלטה על סגירת
גוואנטנמו, חשיפת מדיניות העינויים, התמודדות חזיתית עם הממסד הכלכלי
ושינוי מוחשי באווירת המיתון, עד התחלה אידיאולוגית של סגירת הפערים
בין שחורים ולבנים באמריקה.
מבחינת התמיכה בו, כ-70%, אובמה אינו נשיא. הוא מלך. בפעם הראשונה זה
זמן רב מאמינה אמריקה כי אחרי שיהיה עוד קצת רע - יהיה טוב. בתזמון
שיילמד בפקולטות להיסטוריה, הוכיחה המציאות השבוע כי מלאכתם של צדיקים
נעשית בידי אחרים. ביום ה-99 לכהונת הנשיא הודיע הסנטור הרפובליקני -
וצריך לומר גם היהודי - ארלן ספקטר מפנסילבניה, על עריקתו הדרמטית
ממפלגת ה"לאו" שהייתה ביתו, לדמוקרטים.
עבור מפלגה המתרוצצת כבר מאה ימים כתרנגול ללא ראש ומקרקרת דברי הבל
ברעם יניקת מנועי הסילון של אובמה - עם ראש לימבו, שדר הרדיו חסר
המעצורים והאתיקה, שאיבד עשתונותיו לחלוטין כמנהיגה הפומבי - עריקת
ספקטר הנחשב אל מפלט פוליטי בבית הלבן, ויהיו סיבותיו אופורטוניסטיות
או עקרוניות, היא המתנה היפה והמרגשת ביותר שיכול היה אובמה לקבל.
בא ויוצא מסוריה כאישיות רצויה
למרות ניסיונות פתטיים של רפובליקנים סמוקים מזעם להשמיץ אותו, עם רקע
של 30 שנה בסנאט, ספקטר אינו מישהו שאת עריקתו ניתן לפטור בברוך
שפטרנו. עריקתו של הסנאטור ארלן ספקטור מעידה על הירושה המדממת שהשאיר
בוש למפלגתו, מעצימה את תדהמת תבוסתה בבחירות ומחדדת את שתי המלחמות
המיותרות שבהן סיבכה את אמריקה ואת ירושת הקריסה הכלכלית. לא רק שהדלת
שפתח ספקטר בגופו היא בבחינת פרצה הקוראת לפוליטיקאי הבא.
כאשר ייצא אל פרנקן, קומיקאי שרץ מטעם הדמוקרטים, אחרי חצי שנת התכתשות
מבזה עם יריבו נורם קולמן על משרת הסנטור ממינסוטה, מנצח בכמה מאות
קולות ועם חותמת כשרות משפטית, יהיה לדמוקרטים בסנאט רוב חוסם
פיליבסטרים.
המשמעות היא שהיחידים שיוכלו לבלום את יוזמות הנשיא ברק אובמה יהיו מי
שייבחרו להצביע נגדן עם הרפובליקנים. בכל תסריט אחר יפליגו הצעות החוק
של אובמה בסנאט כמו סירות לבנות מפרש בים שטוח.
ארלן ספקטר בא ויוצא מסוריה ומהנשיא אסד כאישיות רצויה. הוא מבין כי
פתרון הסכסוך במזרח התיכון הוא המפתח לפתרון הגלובלי כולו. יהדותו,
ייבהל אביגדור ליברמן לגלות, אינה מכתיבה את תפיסת עולמו בקשר לפתרונות
העומדים על הפרק. עדיין מוקדם לדבר על זה, אבל חבירתו של ספקטר לשרת
החוץ הילארי קלינטון, בגיחותיה לאזור מוכה האסון, מחזקת את התחושה
שהממשל של אובמה נחוש להביא לסוף המטרד העולמי הזה, כך או אחרת.
מקור:
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/884/374.html?hp=1&loc=30&tmp=3255
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
"רון מיברג הוא עיתונאי רציני וחכם"
|
8 |
|
ישראל בר-ניר ( 2009-05-01 03:17:27 ) בתגובה לאנגלי בניו יורק, ( 7 ) |
|
|
יש לך עוד בדיחות מהסוג הזה?
גם אני קראתי את מה שמירברג כתב ב"מעריב". עורך המדור "דעות" שם
הוא אדם מאוד סובלני, כך הוא הסביר לי בתשובה לשאלה שלי מדוע הוא
מאפשר פרסומים ברמה הזאת, גם למופרעים מגיעה זכות להתבטא לדבריו.
[%sig%]
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
ישראל בר-ניר ( 2009-05-01 03:20:34 ) בתגובה לישראל בר-ניר, ( 8 ) |
|
|
למעשה יש מה שהוא בדבריו של מירברג: הגרעון התקציבי אותו אובאמה
הצליח לבנות במאה הימים הראשונים עולה שבעה מונים על זה שבוש גרם
לו במשך שמונה שנים. אכן הישג שיש להתפאר בו. וסיפור הגרעון עוד
לא נגמר.
[%sig%]
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
דוד סיון ( 2009-05-04 06:35:30 ) בתגובה לישראל בר-ניר, ( 9 ) |
|
|
יש לך שגיאה מהותית בהשוואה שאתה עושה בעניין הגירעון בין 100 הימים של אובאמה ל-8 השנים של
בוש.
למה דומה הדבר?
להשוואה בין שתי תקופות בחיי המכונית שלך. ראשית באה תקופה ממושכת בה לא טיפלת במכונית כפי
שראוי ולכן סך עלות הטיפולים, במוסך א´, היה נמוך מאד, נגיד x. שנית, מגיעה התקופה קצרה אחר כך
של התמודדות עם עלות הנזקים המצטברים כולל תאונה, שבחרת לטפל בהם במוסך ב´. סך העלות הגיע
לכדי y. אתה עורך השוואה בין שתי התקופות ומגלה ש
8x = y
אם וכאשר יבוא מישהו מבלי לבדוק את הנסיבות והסיבות ויטען שהמוסכניק הראשון פעל יותר טוב. איך
תגיב? אתה ודאי תצחק על דבריו ותסביר לו שבעצם המוסכניק הראשון אחראי לעיקר ההוצאה ששילמת
למוסכניק השני...
כאשר לא מתייחסים לסיבות זה נראה, כפי שודאי רצית, משהו "מאד רציני" נגד תיפקודו של אובאמה.
כאשר מתייחסים לסיבות מסתבר שההוצאה הגדולה, כ-800 מיליארד דולר, שאובמה אירגן היא בעצם
חלק מתיקון של נזקי עבר שקשורים במדיניות הכלכלית (גם של בוש וגם של גרינספאן) במשך התקופה
הקודמת.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
סורנטו ( 2009-05-01 04:42:26 ) בתגובה לemago |
|
|
אל תיתן לעובדות לבלבל אותך. אז מה אם 70% מהאמריקאים מרוצים? מי סופר
אותם? מה הם יודעים?
הרי ביננו זה לא משנה מבחינתך מה אובאמה יעשה, גם אם הוא ייצור שלום
עולמי, יפתור את המשבר הכלכלי ויעצור את ההתחממות הגלובלית אתה תמצא
סיבות לבקר אותו. הרי אתה שונא אותו מסיבות עלומות (לפחות לי) ללא קשר
לעובדות כבר זמן רב לפני הבחירות.
בוא תן לי סצנריו של מה אובאמה צריך לעשות שיהיה מקובל עליך. אתה אני
ושאר הקוראים יודעים שאין מצב כזה.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
אומנם נאמר "אל תענה לטיפש כאיוולתו,
|
11 |
|
ישראל בר-ניר ( 2009-05-01 05:00:37 ) בתגובה לסורנטו, ( 10 ) |
|
|
פן תחשב כמוהו", אחרוג ממנהגי ואשיב לך הפעם.
אובאמה האיש דווקא מאוד מוצא חן בעיני, הוא שרמנטי, יודע להתבטא
(כשהטלפרומפטר לא בורח לו), יש לו אג´נדה ברורה שהוא אף פעם לא
הסתיר אותה, והוא חותר ליישם אותה במידה לא מעטה של הצלחה.
האג´נדה שלו, לעומת זאת, לא כל כך נראית לי. מעבר לכך שאני חושב
שהכיוון אליו הוא מנסה להוביל את ארה"ב איננו בריא, יש כאן מקרה
ברור של "תפסת מרובה, לא תפסת", וזה יהיה בעוכריו.
אתה חי בעולם בו המושגים "חילוקי דעות" ו/או "אי הסכמה" מתורגמים
באופן אוטומטי ל"שנאה". השמאל מלא באידיוטים כמוך, אתם פשוט
ראויים לרחמים.
[%sig%]
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
סורנטו ( 2009-05-01 12:55:03 ) בתגובה לישראל בר-ניר, ( 11 ) |
|
|
אתה מסווג כל מי שלא מסכים איתך כאידיוט, טיפש, אוויל וכמובן שמאלני,
שכחתי משהו? אני מבין שהיינו ביחד בקלפי וראית מה הצבעתי? כי אני לא זוכר
ששמתי פתק "שמאלני".
אכן תרבות ויכוח הולמת. תגיד לי לא למדת כלום בארה"ב?
בנאדם כותב באובססיביות עשרות מאמרים רדודים ומשעממים, מוכן להתערב בשצף
קצף על תחזיותיו הפוליטיות ולמרות שמפסיד פעם אחר פעם לא מוכן להודות
בטעויות שלו, משמיץ ומשמיץ ללא הרף ולזה אתה קורא רק : "חילוקי דעות"
ו/או "אי הסכמה" ??
אמרתי לך, כשאני והקוראים נשמע ממך מה היה אובאמה יכול לעשות על מנת לקבל
תשבוחות מירום-הודו ולא רק השמצות אוטומטיות על כל צעד ושעל אז אולי זה
יהיה "חילוקי דעות" ו/או "אי הסכמה", בנתיים זו שנאה משונה לשמה.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
יש ללך כנראה בעיות בהבנת הנקרא
|
17 |
|
ישראל בר-ניר ( 2009-05-01 17:15:00 ) בתגובה לסורנטו, ( 14 ) |
|
|
"לכל מי שרואה בבחירתו של אובאמה לנשיאות בארה"ב את התגלות
השכינה, אני מציע ללכת למקום אחר"
המשפט הזה הופיע בחלקו הראשון של המאמר, והוא נועד לאנשים כמוך.
אתה זקוק לפרשנות?
לך קרא את מירברג ב"מעריב", זה אולי יביא אותך לאורגזמה נפשית.
יש בך כנראה מידה לא מעטה של מזוכיזם אם אתה כל כך נהנה מקריאת
מאמרים רדודים ומשעממים. אתה מקדיש לזה הרבה זמן.
ואם אתה כבר טורח לצטט אותי כדאי שתדייק. אמרתי ש"השמאל מלא
באידיוטים" כמוך, שכל עולמם מתמצה ב"שנאה" של מי שחולק על דעתם.
אתה, לדבריך, אינך שמאל (כי לא הצבעת שמאל) אבל למרות זאת אינך
מסוגל לחשוב אחרת.
[%sig%]
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
בר ניר ממשיך להפחיד.כאילו אובמה יצר את
|
12 |
|
עלאם עאקל ( 2009-05-01 07:10:31 ) בתגובה לemago |
|
|
המשברים שאובמה מתמודד איתם.
ושלא יחשדו בי כאוהד של אובמה.לא בחרתי בו,ולא אבחר בו בעתיד.אבל אי אפשר
להפיל על אובמה את כל המשברים שהניאו-שמרנים יצרו.את המלחמה בעירק.את
המשבר הכלכלי והחברתי.
תגובה מהעבר לבר ניר:
http://www.e-mago.co.il/phorum/read-5-20800-20702.htm
אתה והניאו שמרנים נמצאים בעמדת מיעוט.
מחבר: עלאם עאקל
תאריך: 27/08/07 11:58
זמנכם עבר.
רק הרס חברתי כלכלי פוליטי הבאתם לארה"ב.
עימנואל סיוון,שאיני מאוהדיו כלל וכלל,מתייחס להשלטת הפחד של הפוליטיקאים
על ציבור הנתינים.
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1082282.html
עמנואל סיוון | בין פקיסטאן לטליבאן.
שלושת הטיעונים האלה הם מה שהייתי כותב במכתב, האמור להבהיר את
המברק-הראיון של שר החוץ. מהם עולה בפשטות, כי דברי שר החוץ הם להד"ם -
לא היו דברים מעולם. לכן אחת משתיים: או ששר החוץ מקבל מידע לא אמין מאגף
המודיעין במשרדו,
או שאין הוא יודע על מה הוא מדבר ורק נוטל בכל פעם מכל הבא ליד, גבב של
חצאי אמיתות או מעין עובדות, כדי לזרוע פחד בציבור.
לשם כך מייצר הוא אויבים חדשים לבקרים בנוסף לאלה הידועים לנו משכבר.
כלום לא די לנו באיראן, החיזבאללה והחמאס?
אבל.... לא נראה לי שיפסיקו להפחיד את הנתינים.הפחד הוא מכשיר שליטה
נפלא.במיוחד בידי השמרנים והניאו-שמרנים היודעים לסחוט את הפחד עד תום
למען המטרות שלהם.
http://www.e-mago.co.il/phorum/read-5-22508-22310.htm
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
זה בהחלט נכון שאובמה לא יצר את המשברים
|
18 |
|
ישראל בר-ניר ( 2009-05-01 17:18:29 ) בתגובה לעלאם עאקל, ( 12 ) |
|
|
אתם עליו להתמודד. אבל גם בוש לא יצר אותם.
בוש קבל אותם ללא הכנה מוקדמת, אובאמה ידע למה הוא נכנס. בוש
הגיב - אולי לא בצורה הכי חכמה, אבל הגיב לעניין. אובאמה מתעלם
ונוהג כאילו המשברים אינם קיימים.
[%sig%]
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
נפילתה של אמריקה הגדולה- נפילת המערב
|
13 |
|
מר קג´טי נגהי ( 2009-05-01 12:46:51 ) בתגובה לemago |
|
|
בסיום מלחמת העולם השנייה, ארה"ב תחת ממשל דמוקרטי הייתה מוכנה לקחת על עצמה את הנהגת
העולם המערבי החופשי ולפתוח במלחמת בלימה מול הגוש המרקסיסטי דיקטטורי והחשוך בהנהגת
הסטליניזם. הייתה זו שעתה היפה של אמריקה ושל המערב כולו בדוקטרינת טרומן, בהקמת נאט"ו. אני
קראתי את דבריו של הפילוסוף הפוליטי מהגדולים שידעה המאה 20 - ג´וג´ קינן והתענגתי עליהם. קינן
קורא לארה"ב לצאת במדינות בלימה וככך לקחת עליה את התפקיד של מנהיגת העולם החופשי.
עם מה נותרנו היום? עם אמריקה שאיבדה את האמון בעצמה ובדרכה, אימפריה בהתמוטטות , בקריסה
שמגיעה לא מבחוץ כי מבחוץ מדובר על הצבא החזק בעולם- אלא על התפוררות שמגיעה מבפנים.
מדניות ההתרפסות של אובמה כלפי כל מה שאמריקה הגדולה מסמלת משולה בעיני להתנהגות
המחפירה של בריטניה הגדולה בשנות ה 30 - התנהגות פוליטית שסתמה את הגולל על בריטניה הגדולה
והמחיר היה בריטניה הקטנה אחרי מלחמת העולם השנייה.
כואב לי, אבל אולי אלו הם טבעם של דברים. זאת היא התנועה ההיסטורית הגדולה, ההרקליטנית, השמש
שוקעת מעל ארה"ב וזמנה של האחרונה עבר מהעולם. כך דברים מתנהלים. כל אימפריה גדולה נידונה
ליפול בקול תרועה חלשה- פתטטית. איבן חלדון צדק, ויקו צדק. ולנו לא נותר לעשות כלום בנידון.
אלו הם דברי הספד כי אחרי אובמה (והעידן של הנמושה יסתיים בסופו של דבר) לא ישאר כלום חוץ
מהתענגות היסטורית על הפאקס אמריקנה.
ואיפה זה מותיר אותנו, היהודים?
אנחנו חייבים להתכונן לעולם שונה, לעולם של ואקום שנשאבים אליו מדינות כמו איראן גרעינת,
פאטקיסטן טאליבנית ופונדמנטליזם משתולל במצרים, סעודיה. עולם הרבה פחות בטוח ממה שהורגלנו
אליו אפילו בשיאה של המלחמה הקרה ובסכסוך הערבי-ישראלי.
בעיקר אנו צריכים להתכונן לעולם בו השמאל הליבראלי, החזון של פיוס בין עמים ושאיפות השלום העולמי
קורסות מול עיננו במפץ אדיר של אורניום מבלי שאי שם בוושנגטון יהיה אח גדול שיוכל לעזור לנו
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
*אייל* ( 2009-05-01 13:59:17 ) בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 13 ) |
|
|
אז עכשיו אולי תבין את משמעות המשפט: "איזהו החכם - הרואה את הנולד"...
ותפסיק ליילל כמו ילד בגן הילדים שגנבו לו צעצוע?
הרי לזה התכוון בדיוק מר עאקל, כשהזהיר כאן, אותך, ואת האחרים,
ש "לא לעולם חוסן", ושרצוי מאוד שתורידו קצת את האף השחצן שלכם,
ושתתחברו למציאות ולהיגיון.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
אייל היקר,תודה.ואוסיף.....
|
16 |
|
עלאם עאקל. ( 2009-05-01 16:02:06 ) בתגובה ל*אייל*, ( 15 ) |
|
|
http://www.e-mago.co.il/phorum/read-5-22399-22310.htm
ציטוט מתוך התגובה לנגהי.
"אז אם לפי דבריך אירופה נידונה ליפול לידי המוסלמים( הלובר יהפוך
לאורוות סוסים ,וסיפריות למסגדים,)ורואים שארה"ב נחלשת,וסין עולה,אז
איפה תהייה אתה בעוד 30 40 שנה,ללא אירופה (אירופה כבר תהייה
מוסלמית.עם האורוות והמסגדים) מאחוריך,ועם ארה"ב חלשה?הלא
סין,רוסיה,הודו,ודרום אמריקה אינן מחוייבות לך.אין להן את ההשקפה
היודו-נוצרית .ומה תעשה אז? תעמוד לבד מול כל העולם? מול כל המוסלמים?
וכל זאת כאשר הסולידריות החברתית שלך נעלמת,(תוצאה של המדיניות הקלקלית
ואיבוד הערכים),וכאשר אנשים שואלים יותר ויותר :למה לי את זה? בשביל
מה? בשביל מי? "
אייל,במצב העכשווי של ארה"ב,אין לאובמה ברירה,אלא לעבוד בצורה שהוא עובד
בה כעת.יש פתגם בערבית האומר:" אית´מסכאן,חתה תיתמכאן".
עשה עצמך מסכן,עד שתתחזק.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
Re: אייל היקר,תודה.ואוסיף.....
|
21 |
|
מר קג´טי נגהי ( 2009-05-02 20:53:27 ) בתגובה לעלאם עאקל., ( 16 ) |
|
|
תרגיע מר עאקל ידידי
אם אכן ארה"ב נמצאת בנסיגה אז מדובר על תהליך ממושך שיקח עשרות שנים ואז ניוותר עם עולם רב
קוטבי שבו ארה"ב תמשיך ךהיות מעצמה אך לא מעצמת על.
בכל מקרה, שום מדינה ערבית לא תגיע לדרגת מעצמה מהבחינה הכלכלית, תרבותית ופוליטית במאה
השנים הבאות ולדעתי גם במאתיים.
אז האמריקאים are here to stay
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
מר נגהי, אל תהיה כל כך בטוח
|
22 |
|
ישראל בר-ניר ( 2009-05-02 21:43:52 ) בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 21 ) |
|
|
ידועה האימרה "רומא לא נבנתה ביום אחד". באותה מידה אפשר גם לאמר
ש"רומא לא נהרסה ביום אחד". זה היה תהליך שנמשך קרוב למאה וחמשים
שנה.
דברים השתנו מאז. תהליך ההתפוררות של האימפריה הרוסית היה הרבה
יותר מהיר - פחות מ 15 שנה. לאור המגמות הנוכחיות במדיניות ארה"ב
לא הייתי בונה על כך שהיא תשמור על מעמדה כמעצמה יותר מזה.
[%sig%]
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
Re: מר נגהי, אל תהיה כל כך בטוח
|
23 |
|
מר קג´טי נגהי ( 2009-05-04 01:13:52 ) בתגובה לישראל בר-ניר, ( 22 ) |
|
|
ברית המועצות הייתה אימפריה טוטאליטארית שהרקבון בה היה קיים מאז המהפכה הבלשוויסטית.
מדינה טוטאליטרית נופלת מהר ברגע שהיא מפסיקה להיות טוטאליטארית. בעצם המילה טוטליטארי יש
שחור ולבן - מקיצוניות לקיצוניות.
ארה"ב היא מדינה דמוקרטית עם איזונים ובלמים ולכן התהליכים אצלה מתרחשים לאט יותר.
עם זאת , אני עדיין יכול לחשוב על תרחיש אימה של שבירת כלים מוחלטת והתמוטטות כלכלית פתאומית
שתכניס את המדינה הזאת לספין מסוכן שיביא להתפוררות פוליטית, לספרטיזם ולהתערערות הממשל
הפדראלי.
זה מפחיד אותי לחשוב את זה, זה מעורר בי פלצות לקום בבוקר ולראות את ארה"ב שקועה במלחמת
אזרחים ומדינות כמו קליפורניה נפרדות מהאיחוד. זה נראה לי הזוי. זה עולם של סיוט מתמשך.
הרסת לי את השינה!!!
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
השמועות על מות ארה"ב מוגזמות
|
25 |
|
יונאס ( 2009-05-04 19:24:58 ) בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 13 ) |
|
|
קצת מוקדם להספיד את ארה"ב, היא לא קרובה וגם לא מתקרבת לקריסה מבפנים.
זה שהאמריקאים גילו את מגבלות הכוח שלהם לא אומר שהם נחלשים. למרבה
האירוניה הם מגלים את הגבולות האלה בדיוק בגלל נשיא שלא התנהג בהתרפסות
כזה שהיה בטוח שהוא יכול להשליט את ה"פאקס אמריקנה" לבד.
הניתוח שהצעת לשקיעתה של בריטניה גם אם הוא לא מדוייק הרי שהוא שימושי.
בריטניה נפרדה מהאימפריה בגלל שהיא התפרשה מעבר ליכולות שלה ולא בגלל
פייסנות. דווקא נסיון של אובמה לרתום עוד גורמים לעבודת השיטור העולמי
(כמו האירופים שתפשו טרמפ עד עכשיו) הוא דווקא סימן מעודד.
באשר ליורשים הפוטנציאלים של ארה"ב, סין - כנראה "תזדקן" לפני שתהפוך
ל"עשירה", יפן- בתהליך הזדקנות, אירופה - גם מזקינה וגם לא מאוחדת, רוסיה
- ממשיכה להיות לא רלוונטית (ננס כלכלי עם שגעון גדלות ואוכלוסיה
מדלדלת), מדינות אמל"ט ודרא"מ מפרקות את עצמן על הדעת עם מרקסיזם.
אז מי לעזאזל נשאר?
לקינוח - הפונדמנטלים האסלאמי והעם היהודי:
תמוהה שתחשיב את עיראק ואפגניסטאן למופת הלחימה בפונדומנטליזם, דווקא הן
אלו שעזרו לגבש את הג´האד העולמי כפי שהוא מעולם לא הצליח בעבר. אולי אתה
מתגעגע לאמירה הצבאית הידועה: "מה שלא הולך בכוח הולך עם עוד יותר כוח"
אבל היא לא הוכיחה את עצמה. הפעלת כוח ישיר רק תגרום לאנשים להתרכז סביב
הכוח המותקף אם זה בעיראק, אפגניסטאן או איראן.
עדיף להיות חכם ולא צודק גם אם זה אומר שאנחנו מוחלים על כבודנו.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
עידו לם ( 2009-05-01 17:39:37 ) בתגובה לemago |
|
|
הייתי מעוניין לדעת איך אתה בתור יוצא פרס מרגיש אם ההתלהמות המטורפת
של ישראל כלפי אירן? במיוחד שהיהודים חיו באירן אלפי שנים ובצורה
מכובדת ובטוחה(הרבה יותר מאחיהם באירופה).
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
עידו לם, שאלה מצויינת!
|
20 |
|
גיטה ( 2009-05-01 21:41:51 ) בתגובה לעידו לם, ( 19 ) |
|
|
והנה גם אוסיף טיפ נחמד:
נשיא איראן לא יודע בכלל שבישראל חושבים שהוא אמר שהוא רוצה להשמיד את ישראל!?
הוא כולה אמר "שישראל תושמד בעצמה..." דהיינו בבעיות של זהות ודימוגרפיה...
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |