אתם גיבורי התהילה
"
כיובלים קטנים אשר יתחברו בקול אדיר אשר ישטוף בדרכו את כל מי שעומד מולנו
", אלה מילים מדבריו של רן ארז בהפגנת המורים הגדולה בחוף ירושלים בתל אביב. רן ארז יו"ר הארגון שלי, ואני גאה להיות שייכת לארגון המורים העל יסודיים. הארגון שהוקם בשנת 1968 מעביר לכל עם ישראל שיעור באזרחות בימים אלה, וכעת יודעים מיהו מורה בישראל.
כבר עשרים יום יושבים המורים בבית או יוצאים לרחובות ולצמתים כדי להפגין. אין כמעט עיר שלא נערכה בה הפגנה. כמעט כל הערים המרכזיות זכו להפגנות מחאה. הדרכים שבלטו היו צמתים בדרך למשרדי הממשלה. בירושלים יש בכל צומת כמעט קבוצת מפגינים. גם מנהל תיכון ומורה התחילו לשבות רעב בירושלים. היום יותר מתמיד נמצאים אנו בעין ההפגנה. וכן, מחאת המורים היא מחאה חברתית. לא בכדי נבחר הצבע האדום לאפיין את המפגינים לציון המחאה החברתית.
היום ב 1.11.07 אוטובוסים רבים אספו את המורים מערים שונות והובילו אותם להפגנת המורים הגדולה בתל אביב. מורים רבים הגיעו בכוחות עצמם וגדשו את מגרש החנייה הצמוד למגדלי האופרה. כולם הגיעו להפגנה שבה הביעו המורים אחדות וסולידאריות באשר לתחושותיהם ובאשר לתביעותיהם.
תביעות המורים להעלאת שכר היא אחת התביעות המרכזיות של המאבק הזה. ואין טעם שהמורים יחזרו ללמד בעבור חמישה אחוזים ובפריסה לחמש שנים שעליהם מכריז שר האוצר מעמדתו המתנשאת. אין סיכוי שגם עשרה אחוזים ישיבו את המורים וירככו את תביעותיהם . המורים תובעים את עלבונם כחלשים בחברה. המורים תובעים את עלבונם, בכך שהפכו להיות השמרטפים הכי זולים של ילדי ישראל. אנשי החינוך שלמדו והשכילו ומשתלמים שנה אחר שנה כמעט בלא פרופורציה למקצועות אחרים לא יוותרו וייסוגו בעקבות הצעות שאינן ענייניות מצד האוצר. המורים גם לא ישובו ללמד מכוח צווי ריתוק. מורה לא יכול ללמד בכפייה. צריך ללמד מתוך הערכה מתוך ראייה שמקצוע ההוראה הוא מקצוע נדרש. צריך לתגמל מורה כמו הוא אחד מן המקצועות החשובים במדינה. מורה חייב לדעת שהוא הולך ללמד ושיש בידיו את האוצרות הכי יקרים לנו. אלה ילדי ישראל. כל מי שמלמד יודע שילדים הם המוצר הכי יקר שיש לנו. לא ייתכן שרק בעלי היכולת יוכלו לרפד את ילדיהם בשיעורים פרטיים ובהעשרה ושאר התלמידים יהפכו לחוטבי עצים ושואבי מים. במצב הנוכחי המדינה מעודדת חוסר חינוך. קיצוץ הולך ונמשך של שעות ההוראה הופך את מקצוע ההוראה לבלתי ישים ולבלתי אפשרי. מרוץ מטורף כנגד הזמן. צריך להשיב שעות גם כדי להשיג חינוך ערכי בעבור ילדי ישראל.

ההפגנה בחוף ירושלים, בתל אביב הייתה הפגנה שהתחילה כאשר המורים צובאים על הכביש הראשי משני צידיו ליד המזרקה . עמדו וקראו קריאות כמו "חינוך זול עולה ביוקר", "לא, לא נשבר החינוך שווה יותר", "איזה, איזה בלאגן, כולם עובדים בכסף אנחנו בחינם". עמדתי בין המפגינים וכמובן הקריאות הדביקו אותי ובין הבזקי הצילומים שלי עמדתי על הכביש והתחלתי לצעוק ולהביע מחאתי כמי שעובדת כבר שני עשורים ומשכורתי לא מזנקת פלאים. עמדתי על הכביש והרמתי קולי על כל תחושת הביזוי כשבאתי הביתה עם תלוש המשכורת העלוב שלי, עם תחושת העלבון שעם כל כישוריי אני בקושי מרוויחה שכר מינימום. שלא לדבר על קיצוץ השעות שהפכו לעניין של שגרה. על כך ששיחקו עם מקצועות ההוראות כאילו היו קובייה הונגרית ולא יותר.
היום לאור ההפגנה הגדולה שהשתתפתי בה, הרגשתי שההפגנה ביטאה את עוצמתנו את נחישותנו. המורים התגלו כלא רק מורים מקצועיים העושים ימים כלילות למען התלמידים בלא תמורה ממשית אלא גם ככוח מלוכד. סיגלית, חגית, אילנה, סיגל, גלית, עודדה, מיכל, משה ויעקב אינם רק המורים ללשון או המורים לפיזיקה או המורים לספרות הם נלחמים על מעמדם. גם המורים להיסטוריה והמורים לאזרחות וכן, גם המורים לתנ"ך מובילים מאבק שעוד ידובר בו שנים רבות. היום יותר מתמיד צריך להבין שהמאבק שלנו אינו מאבק של קבוצה קטנה ותו לא, אנו נאבקים על פני החברה ועל עתיד ילדנו. אלה גיבורי התהילה, כפי שרן ארז כינה אותנו, מביע את תמיכתו ועידודו במורים שמסייעים למען המאבק של עצמם.
ואין ספק הופעתו של רן ארז יו"ר ארגון המורים כעבור שעה קלה והצטרפותו לקהל המורים המפגין הוכיחה עד כמה שליחותנו נאותה. כאשר רן ארז הופיע כולם שרו לו שירי תהילה, סגדו לו כי באמת, מגיע לו. מחיאות הכפיים לא היו מתוך עיוורון והטעייה של קהל שלם. מנהיגותו של ארז נובעת מצדקת דרכו. וכולנו הולכים אחרי רן ארז עד לים התיכון עד לאן שרוצים להטביע את החינוך.
רן ארז, כינס את המורים במקום בטוח, הסיט אותם מן הכביש הסואן, והבטיח שבעתיד הקרוב נמלא גם את כיכר רבין. נבוא לשם עם הילדים עם הסטודנטים המשפחות , תנועות הנוער עם כל הנדכאים. המדינה שרוצה שאנו נשרת אותה ולא היא אותנו צריכה להבין היום. והקהל ענה "הוא גדול, הוא גדול" ואכן יש תחושה בימים אלה שרן ארז המנהיג שצמח בארגון המורים מהווה אלטרנטיבה למנהיגות המגמגמת שלנו. רן ארז עוד אמר בדבריו שהמהפכה החברתית למדינה חברתית למדינת רווחה מתחילה עם המורים. אם נהייה מאוחדים נצליח. ואכן, המורים מגלים בשעה קשה זאת אחדות. עוד מעט מתחיל חודש חדש ובחודש הבא לא ישולמו משכורות למורים, את המעט שעדיין קיבלו לא יקבלו. יש רשויות שמוכנות לתרום למורים שכרם. ויש לברך על כך. ללא תרומתם של ראשי הרשויות לא יצלח המאבק.
"אני רוצה שכולם יראו כיצד מטביעים את החינוך, אני מזמין את כולם להיכנס לים". ואכן בסיום דבריו לאחר שרבים עצרו ולחצו את ידיו ירדו המורים לחוף הים ליד סוכת המציל בחוף ירושלים החזיקו ידיים והטביעו את הרגליים שבאות ללמד. רן ארז הדגיש בדבריו שאם נקבל יותר שעות לימוד זה יהיה שירות יותר טוב לתושבי העיר. אם יקטינו את מספר התלמידים בכיתה ראשי העיר יתנו שירות יותר טוב. הגדלת המשכורות תוביל לכך שהאזרחים יהיו יותר מרוצים משירות יותר טוב של המורים. אם עדי אלדר יו"ר השלטון המקומי יוציא צווים, (ורן ארז לא מאמין שבית המשפט יסכים להוציא צווים. )אבל אם יקרה כדבר הזה המורים יתפטרו התפטרות קולקטיבית, וכך צווי המניעה לא יחולו על המורים.

ליד חוף ירושלים עשו המורים מעשה מקודש, הם הרימו ראש. הם נשאו את ראשם בגאווה, עוברים ושבים הביעו עידוד וצפרו ממכוניותיהם לאות הזדהות. המורים רקדו על הכביש עם הפסקות יזומות. התנועה המשיכה ועצרה מדי פעם כשהמורים הביעו קול מחאה שרו והפעם נשמע קולם מאוחד וברור עם תקווה לעתיד.
לא נחזור בלי הישגים, אין סיכוי שבעולם. בלי הישגים לא נוכל לקדם את ילדי ישראל מן המקום החמישים בעולם במתמטיקה, ולא נצליח להעצים את כוחנו במקצועות הנדרשים כיום. רק בזכות השכלה ראויה נצליח.
עכשיו, למען המחר!
כתבה : שושנה ויג
מורה וחברת ארגון המורים העל יסודיים, סופרת ומשוררת
sifreset.com
|
|
|
מעמד המורה בשפל בשל משכורתו
|
1 |
|
אורן ספיר ( 2007-11-01 20:38:58 ) בתגובה לemago |
|
|
שימו לב מה קורה בארצות אחרות, שימו לב מי הולך שם לעסוק בהוראה. זה המדד למעמד המורה.
בארצות אחרות שכר המורים גבוה, וגם מבחני הכניסה למקצוע הם גבוהים. לכן שם הטובים הולכים
להוראה ולא להייטק. היום מזכירה מקבלת כמו מורה, ואין גם קידום למורים בשכר כמו בכל מקצוע.
המורה נשאר טר"ש כל הזמן, ומכיוון שמדובר בנשים, אפשר לומר טר"שית.
שושנה ויג שמה את הנושא על השולחן בדיווח מתוך התרחשות. דיווח מתוך הפגנה, וזוהי הפגנה צודקת.
אם ההפגנה תיכשל, אנו נידונים להיות בעתיד מדינה השייכת לעולם השלישי. זה המבחן. וראו כמה
מגזרים וכמה תותחים מתגייסים לפגוע במורים וכמובן בעומד בראשם. זה לא מקרי. המערכת מתגייסת
לשבור את המורים. אל תתנו להם!
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
יפתח אורעד ( 2007-11-01 21:24:01 ) בתגובה לemago |
|
|
במיוחד לאור העובדה שגם תלמידים ואנשים שאינם מורים יוצאים להפגין.
ובכלל, מעודד ואפילו מרגש לראות את התמיכה האמיתית מצד הציבור הרחב. יש
באוויר תחושה שהגיע הזמן לשינוי עמוק ואמיתי בחברה הישראלית. רפורמה
מקיפה בחינוך היא צעד ראשון, משמעותי והכרחי לשם כך. לאור צפירות
התמיכה של נהגים בצמתים בהם מפגינים - כנראה שמרבית הציבור מבין זאת
כיום.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
שושנה ויג ( 2007-11-01 21:58:16 ) בתגובה ליפתח אורעד, ( 2 ) |
|
|
כשעמדתי עם חבריי המורים בלב ההפגנה הרגשתי כמו בתוך מהפכה.
וזוהי ההרגשה שאנו חווים.וצריך להמשיך אי אפשר לעצור .
שושנה
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
לשושנה ויג ולכל המורים.תומך בכם לאורך
|
4 |
|
עלאם עאקל ( 2007-11-02 14:20:39 ) בתגובה לשושנה ויג, ( 3 ) |
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
מר קג´טי נגהי ( 2007-11-02 15:30:04 ) בתגובה לשושנה ויג, ( 3 ) |
|
|
איזו מהפכה איזו נעלים. אפילו לא מהפכונת. מי שקורא דברים אלו עוד
יחשוב שיש בישראל מצב רוח מהפכני הזהה לזה של 1789 או 1848.
אין בישראל מקום לשינוי חברתי, אין בישראל mood מהפכני, אין נכונות
לצאת ולשנות. אין מניפסטים רדיקלים. אין תנועות לרפורמה. יש כמה מורים
שעומדים בחוף הים עם שלטים וסיסמאות סמי-פואטיות שלא היו עוברים מבחן
בגרות בספרות ברמה של 1 יחידת לימוד.
אני לא אופטימי. הם יחזרו ללמד בתוספת של 5 אחוזים. המורה ימשיך להיות
מפרנס מישני וההכשרה למורים תמשיך להיות סמינרים 2 ב 10.
שינוי לא יתרחש וישראל תהפך למדינה שבה יש חינוך פרטי לעשירים ואליתות
מול אספסוף צייתני שניזון מכוכב נולד וביקור בקניון כספורט להמונים
ואקמול לאומי
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
מסכים עם נגהי.האמת,בתוספת למה שכתבתי,
|
7 |
|
עלאם עאקל ( 2007-11-02 18:40:32 ) בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 5 ) |
|
|
רציתי לכתוב את אותם הדברים שכתב נגהי.אבל לא יכולתי.מכיוון שאני מחבב
את הכותבת ואת ציבור המורים,ולא רציתי לפגוע בהרגשת האחדות הקטנה שצצה
בציבור המורים.
אבל לאחר שהדברים כבר נאמרו ע"י נגהי,אין לי אלא להסכים איתו.אני מקווה
שדברי נגהי ודבריי התומכים בו לא יחלישו את אחדות ציבור המורים,אלא,
ציבור המורים יראו את הדברים כביקורת בונה.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
שושנה ויג ( 2007-11-02 19:19:42 ) בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 5 ) |
|
|
זו פעם ראשונה שבה ציבור המורים מלוכד ומוכיח "בגרות" מסויימת. יש כאן
מהפכה קטנה כיוון שיש כאן מנהיג שמוביל לשינוי. גם אם רבים מלעיזים
כנגד רן ארז, הוא פועל כמהפכן במידה מסויימת. המהפכה חייבת להתרחש ואני
מאוד מקווה שהמורים יחזרו לכיתות מתוךעמדה של הישגים ושל הערכה.
המורים רובם עוסקים באחד המקצועות הכי קשים שקיימים היום. בעולם בו
הידע נמצא בידי כולם, בעולם שבו אין המורה הוא הגימיק הכי מוצלח. המורה
אינו יכול לתפקד בבחינת כוכב נולד. חייבים דווקא היום להאמין בפרופוסיה
הנקראתמורה. והיא צריכה לקבל הכרה דווקא מצד ההורים. הם צריכים להצטרף
למורים להפגנות. המורים מקבלים יום יום אתאוצרותהמדינה, וצריך לשאוף
לתוצרים המשובחים ביותר יד אחת עם המורים ולא לעמוד כנגדם ולהתריס כנגד
הרצון להפוך את עולמינו לעולם טוב יותר.
חינוך טוב הוא מה שאנו צריכים וזה לא קשור רק לשכר!!!זה קשור לראייה
מהפכנית חדשה .המורים לא השמרטפים של העם.
שושנה ויג
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
שמנית ( 2007-11-03 11:11:29 ) בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 5 ) |
|
|
1. מסכימה אתך - כמה עצוב
2. יש להפריד בין העלאת השכר למורה לבין הרפורמה
אין להתנות את האחד בשני !
ראשית יועלה שכר המורים מגיע להם , פשוט מגיע להם
רפורמה - תעשה כנדרש ולא תחת לחץ ואיומים - זה חינוך זה?
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
mr.globy ( 2007-11-02 17:44:26 ) בתגובה לemago |
|
|
על מנת לקבל תוספות כאלו ואחרות יציגו תחילה המורים קבלות על עשיה. לא
קבלות על דיבורים.
בכל מקום עבודה רגיל, תחילה מוכיח העובד את יכולתו וכישוריו. במידה
והוא ראוי ומוכיח זאת מעלים לו את שכרו ובאם הינו מתאים גם מציעים לו
תפקידים בכירים יותר.
כאשר הולכות נשים למסלול הוראה כי זאת משכורת שניה בבית ו/או ה"חופשות
טובות",(יוצאות לחופשות יחד עם ילדיהן9. ןלא כי רואות במקצוע הנידון
דבר אשר אותו הן מעונינות לעשות. התוצאה היא חוסר מוטיבציה.יש אומנם
כמה,צדיקות בסדום אשר רואת בהוראה מקצוע כלבבן. מקצוע אשר הן בחרו בו
מנימוקים שונים מלבד מאלו שהוזכרו. פגשתי בימי חיי מהזן הנכחד הזה.
על כן, מורים ומורות יקרים. הורידו את בגד הים. כנסו למקלחת. לבשו בגדי
עבודה ככל עם ישראל וקדימה לעבודה. מי שאינו מעונין/יכול/רוצה (מחק את
המיותר)במטוטה ממנו, יגיש נא מכתב התפטרות וישחרר את התלמידים החפצין
לקנות דעת מנוכחותו.
הראו נא תוצאות ואז אהיה בין הראשונים לתמוך בכם.
ממני
תלמיד לשעבר והורה לתלמידים כיום.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
עודד רייכספלד ( 2007-11-03 10:14:25 ) בתגובה לemago |
|
|
למען הגילוי הנאות, אני מורה, גאה מאד בעבודתי ובהישגי תלמידי לאורך
השנים. כמו שושנה, גם אני מרגיש בשביתה הזו רוח אחרת, אופטימית מאד אבל
מצד שני אני אישית די פסימי..... אנסה לתאר את מצב המערכת בעזרת משל....
למסעדת הממשלה יש בתפריט שלה מאכל הנקרא חינוך. על פי חוק הממשלה חייבת
לספק את המאכל הזה לכל אזרחי המדינה. היות והממשלה רוצה לחסוך מהציבור
(כדי שיהיה לה יותר לתת לעשירים) היא מחפשת דרכים להוזיל את המנה. היא
מקטינה את הכמות, מקטינה את האיכות והציבור.... הוא ממשיך לאכול עאילו
כלום לא קרה. פשוט רווח נקי....
המהלך האחרון של מסעדת הממשלה הוא כפול:
מצד אחד, החליטה הממשלה באבחת קולמוס של פקידי האוצר להקטין בצורה
משמעותית את היקף המנה ואיכותה. הפעם על ידי פגיעה קשה הטבחים ובמלצרים.
מצד שני, החלטת הממשלה תגרום לחלקים הולכים וגדלים בציבור להעדיף מנה
בתשלום על פני המעדן הציבורי (חינוך פרטי).
לחינוך פרטי יש שוב שני יתרונות:
ראשית, זה עסק שמגלגל הרבה מאד כסף. אפשר להקים בתי ספר פרטיים, לחנך
בהם את העילית של העשורים הבאים ואגב כך לדאוג שהם יהיו רק בני המעמד
הנכון
שנית, יציאת אוכלוסיה איכותית מבתי הספר הציבוריים תגרום לכך שהדרישה
לאיכות בהם תקטן וכך הממשלה תוכל שוב להוזיל את המנה הקדוחה שהיא מגישה
לאזרחיה.
ובקיצור הפערים הזועקים לשמיים במדינת ישראל ילכו ויגדלו...
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
שושנה ויג ( 2007-11-03 10:38:49 ) בתגובה לעודד רייכספלד, ( 9 ) |
|
|
עודד , מודה לך על תגובתך. אני מבקשת להתייחס לבתי הספר הפרטיים בכמה
משפטים. יש מעט מאוד בתי ספר פרטיים שאומרים אמת לציבור ההורים.רוב
בתי הספר הפרטיים הם מכבסה לכסף אני לא רוצה לפרט אבל בתי הספר הפרטיים
הם אלה שלילדי ישראל אין אליהם כמעט גישה. לדוגמה בית הספר האמריקאי
שעבר כמדומני לאבן יהודה. בתי ספר פרטיים טובים קיימים באיזור המרכז
לדעתי בתל אביב. רוב בתי הספר הפרטיים במקומות אחרים עונים על מצוקה של
הורים אשר להם תלמידי פליטי מערכת החינוך, זהו מספר מצומצם ביותר של
תלמידים. או לדודמה קראתי שיש מערכתשל בתי ספר פרטיים בשדרות עם נטייה
לכיוון הדתי. בתי הספר הפרטיים הם המיעוט והם לא הרוב. לא כל ההורים
יכולים לשלם בעבור בתי הספר הפרטיים וההורים שמשלמים בעבור ביתספר פרטי
מוצאים זאת כמפלט אחרון.גם הדמוקרטי הוא בית ספר פרטי ועד שידוע הוא
עדיין לא העיקר הוא שייך לפתרונות החלופיים. בהרבה מקרים ההורים מחפשים
אלטרנטיבה למערכת הקיימתכי נואשו מהקיימת.
לדעתי, אם מערכת החינוך תקרוס המערכת הפרטית לא תיתן מענה למצב. צריך
אולי לשנות את המבנה המערכתי ולחזור למבנים של בתי ספר קטנים שכונתיים
ולא אינטגרטיביים שבהם כמויות עצומותשל תלמידים משאבים שבמקרים רבים לא
מופנים למקומות הנכונים והמנהל בהרבה מקרים לא יודע מה קורה עם אחרון
תלמידיו. בתי הספר היסודיים עדיין מקיימים אתהצורה הזאתושם עדיין קיימת
החממה הזאת. כמורה אני מתגעגעת לבית הספר התיכון השכונתי שגדלתי בו.
שושנה ויג
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
לעודד ושושנה.כתבתם נכון,ומהלב.הבעיה היא
|
12 |
|
עלאם עאקל ( 2007-11-03 11:42:00 ) בתגובה לשושנה ויג, ( 10 ) |
|
|
בציבור.הציבור הישראלי שטוף מוחין מהתעמולה של השוק וההפרטות.הציבור גם
עייף.אם לא היה עייף,היה מצטרף למאבקכן.איני מורה,אבל אני הורה.ןלכן
עליתי לירושליים לפני כמה ימים עם בני,
(אני מנסה לחנך את בני לאזרחות נכונה,ע"י פעילות והשתתפות חברתית למען
מטרות שאנו מאמינים בהם.פעם גם הופתעתי לטובה.בני כתב תגובה
באינטרנט ,ללא ידיעתי,בנושא שאני והוא דיברנו עליו.
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/780227.html
התגובות שלי היו:מס´ 48 ,ו 71 ,עלאם עאקל.
התגובה של בני ,שנשלחה ללא ידיעתי,היא תגובה מס´ 75 .תחת שם המגיב: לא
רשע.
רק לאחר כמה ימים ניגש אלי בני וגילה לי שהוא שלח תגובה באופן עצמאי.
מיותר לציין שליבי רחב על המעשה שהוא נקט באופן עצמאי.)
כדי לחזק ולעודד את רוחם של שני שובתי הרעב מול מול משרד ראש הממשלה.
הבעיה היא באופן שבו מתנהלות רוב מדינות העולם כיום.למעשה,במיוחד
בישראל ובארה"ב,אנו חוזרים לפ´יאודליזם של סוף המאה ה19 .של עידן
הברונים השודדים.בו בית הספר נתפס כמערכת שתפקידה להיות השמרטף של
הילדים,כדי שאלה לא יפריעו להורים להמשיך בתהליך הייצור והצריכה.עם
השקפה קלקלית כזו,ברור שלא ישקיעו בחינוך יותר מאשר את הבסיס.את המעט
שבמעט.
לכן צודק נגהי.חייבים את המהפיכה.(לצערי הוא צודק באבחנתו את הציבור )
כדי לבצע את המהפיכה חייבים את התודעה,את המרמור הבא מתוך ההבנה.וכמו
שאמר יוג´ין דבס,זה :או מרמור בונה,או סטגנציה.
If it had not been for the discontent of a few fellows who had not
been satisfied with their conditions, you would still be living in
caves. Intelligent discontent ,is the mainspring of civilization.
Progress, is born of agitation. It is AGITATION, or STAGNATION.
Eugene Debs
http://www.e-mago.co.il/Editor/edu-1896.htm
תגובה מס´ 1 ו תגובה מס´ 9 ,עלאם עאקל.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
עודד רייכספלד ( 2007-11-04 01:57:38 ) בתגובה לשושנה ויג, ( 10 ) |
|
|
בתי הספר הפרטיים הם די עובדה. מציע למשל לקרוא כאן
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3379130,00.html
כבר היום, בתוך המערכת הציבורית יש ניצנים איתנים של הפרטה. הורים
מממנים מסייעות, מוסיפים כסף כדי לממן כיתה נוספת (חוץ תקנית) כדי
להקטין את הצפיפות וכמובן נשף סוף השנה, טיולים ועוד.
בבתי ספר במרכז (תיכונים) תלמידים משלמים על השתתפות בשיעור יחודיים
כמו מחול או רובוטיקה (למען ההגינות אני חייב לציין שהמנהל פועל בניגוד
להוראות המשרד). אני סבור שיקשה מאד על מנהל בית ספר לדחות הורים
שמוכנים לקנות בכספם את מה שמשרד החינוך החליט להוריד.
גם רן ארז הציג נתונים לפיהם תשלומי ההורים למערכת החינוך נמצאים
בעלייה מתמדת.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
אלון2000 ( 2007-11-18 07:08:30 ) בתגובה לעודד רייכספלד, ( 9 ) |
|
|
עם כל הכבוד למורים על השביתה והסליפ שהם מפזרים למען התלמידים
ואני רוצה לציין שאני תומך בתוספת שכר למורים ולסמלי המאבק אך המורים עושים שימוש ציני בתלמידים
לא יכול להיות שלא ניראה מורה עומד מאחורי תלמיד כאשר מאוים להיזרק ממגמה כי הוריו פושטי
רגל,לא יכול להיות שמחנך ישמש צינור לגביית כספים מבלי לבדוק רקע של תלמיד,לא יכול להיות שמורה
לא ילחם על חופש התלמיד ללמוד את המגמה שהוא מעוניין כאשר המורה משמש בבית הספר גם כמורה
וגם כגובה
הצביעות של המורים מרגיזה ומקוממת למשל תיכון קרית שרת בחולון תבדקו שם מה תפקיד המורים
בנוסף לתפקיד כמורה נכון צינור גביה
תבדקו בתיכון קרית שרת חולון האם יש סיכוי לילד ללמוד במגמה מקצועית אם הוריו פושטי רגל
בושה שמורים בישראל לא נאבקים על זכותו של ילד ללמוד במגמה למרות שהוריו פושטי רגל
זה בסיס החינוך אז שיפסיקו רן ארז ומוריו לשים את דגל התלמיד בחזית זאת צביעות
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
אלי תל אביב ( 2007-11-03 14:39:58 ) בתגובה לemago |
|
|
מה יעזרו העלאות שכר, כאשר האפקטיביות נפגעת בגלל מיעוט קולני ואלים של
תלמידים ?
ללא מענה לבעיה הזאת , העלאת השכר תהיה בזבוז
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
הורה מודאג ( 2007-11-03 18:28:35 ) בתגובה לאלי תל אביב, ( 13 ) |
|
|
הרבה שיעורים מתבטלים או מתקיימים באוירה של אלימות קשה.
הנורמה השלטת כיום היא השתלטות של בריונות על מהלך השיעור. הרה מקרים
של שימוש במצלמה של הנייד כדי לתעד שיעורים מביכים. הכל לא רציני.
צריך לעשות בדק בית באשר לספורט החדש הזה.
הורה מודאג
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
עודד ( 2007-11-04 02:00:10 ) בתגובה להורה מודאג, ( 14 ) |
|
|
האלימות הגואה רק תאיץ את הקמת בתי ספר פרטיים.
הורים ישלמו כסף כדי שילדיהם לא יהיו חשופים לאלימות.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
שושנה ויג ( 2007-11-04 07:49:20 ) בתגובה לעודד, ( 16 ) |
|
|
אתה מאמין שהאחוזים גבטהים? אני לא מאמינה שיש לכל משפחה יכולתלעמוד
בתשלומי בתי ספר פרטיים.
שושנה
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
בתי ספר פרטיים וטבע האדם , הגב´ ויג
|
18 |
|
מר קג´טי נגהי ( 2007-11-04 15:33:58 ) בתגובה לשושנה ויג, ( 17 ) |
|
|
אין לי ספק שזה לא אידיאלי, זה לא חברתי, זה לא אגליטארי -- אבל זה בלתי נמנע. ישראל צועדת לכיוון
שבו יווצר חינוך פרטי איכותי מול רשת של public schools שמכילה מוסדות טובים יותר או פחות , לרוב
בינוניים.
בואי ונחשוב בהיגיון, למה שהורה ישלח את הילד שלו לבית ספר של המדינה שבו איכות המורים בינונית
(בגלל שכר נמוך), יש אלימות למכביר ורמת התכנים שואפת למקסימום בינוני במקרה הטוב.
לכל הורה, הילד שלו הוא אוצר, מוצארט קטן ואינשטיין צעיר, ולכן אותו הורה ירצה לטפח את הציקר
פישקה (קופסת סוכריות באידיש) שלו. ויש הורים עם יכולת.
בעולם של היום, בריאות ממלכתית וחינוך לכל יש רק במדינות כמו קובה ושם נוסעים כולם על סוס ועגלה.
זה טבעו של עולם ואין בידי האנושות כיום ידע חברתי-כלכלי שיהיה מסוגל להעמיד תיאוריה שתוכל להוות
אלטרנטיבה לקפטילזם, הלוואי והיה. טבע האדם לא מאפשר מערכות חברתיות שבנויות על שיתוף
והרמוניה. טבע האדם דורש תחרות ופערים. טבע האדם בא למיצוי רק כאשר העשיר הרבה יותר עשיר
מהעני והעני מתוסכל ופונה לדת ולחזונות של עולם הבא.
מי יודע, אולי במאה ה 21 יקום לנו איזה מרקס חדש יותר מוצלח קצת מהקודם
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
המציאות החברתית אינה תוצאה של חוק טבע או
|
19 |
|
עלאם עאקל ( 2007-11-04 18:20:50 ) בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 18 ) |
|
|
כוח עליון, אלא תוצאה של מדיניות ממשלות ישראל.
http://themarker.captain.co.il/hasite/spages/904841.html
דו"ח: ירידה בהוצאה הציבורית להשכלה הגבוהה .
לפי ארגון אירופי, גורמים פרטיים ממנים כ-50% מהוצאות ההשכלה הגבוהה
בישראל; שכרם של המורים נמוך יחסית.
נוסף לכך,אני לא מבין מדוע מביאים תמיד את הקיצוני
כדוגמא.למשל,קובה.ודווקא קובה אינה דוגמא רעה.יחסית למצבה הרעוע,בעקבות
השיטה הכלכלית הקובנית,והאמברגו המתמשך,יפה שקובה מביאה הישגים נאים
ביכולת לתת בריאות וחינוך טוב לאזרחיה.אם כבר דוגמא,הייתי מביא את
קולומביה,או מקסיקו.
מדוע תמיד להביא כדוגמא,או את הקפיטליזם הדרווניסטי,או את הצד הקיצוני
השני.קובה,צפון קוריאה,וכד´.
יש בעולם גם השקפות אחרות.ישנן דרכי ביניים אחרות.יש מדינות המשלבות
קפיטליזם(אבל לא דרווניסטי) עם מדיניות חברתית ממשלתית מצויינת בתחום
החינוך והבריאות.מדיניות המביאה הישגים נאים לאותן המדינות.
במדינות סקנדינביה,כמו הולנד ופינלנד למשל,השיטה הכלכלית היא שיטה
קפיטליסטית טהורה,אבל הן גם מדינות שבהן הפערים בחינוך נמוכים ביותר.
מדוע?
המדיניות הכלכלית -חברתית בהן ,רואה בחינוך השקעה מצויינת.
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?
itemNo=675977&contrassID=2&subContrassID=3&sbSubContrassID=0
סקנדינוויה, לא מה שחשבתם.
ציטוט:"מודל מדינת הרווחה הסקנדינווית שמציגים ראשי העבודה רחוק
מהמציאות
מדינת הרווחה הסקנדינווית הצליחה בגישה הפוכה מזו המוצעת על ידי עמיר
פרץ וחלק מראשי מפלגת העבודה.
קשה להתווכח עם הצלחתה של מדינת הרווחה הסקנדינווית. המדינות הנורדיות
מדורגות תדיר בראש מדד הפיתוח האנושי של האו"ם, מדד המדרג את מדינות
העולם על פי איכות החיים. השנה דורגו במקומות הראשונים נורווגיה
ואיסלנד, ובשנה שעברה - נורווגיה ושוודיה. לעומתן ירדה ארה"ב השנה מן
המקום השמיני לעשירי, וישראל - מן המקום ה-22 למקום ה-23. מדינות
סקנדינוויה מקנות לאזרחיהן שירותי בריאות וחינוך ברמה גבוהה ביותר
ובחינם, וכן הגנות סוציאליות נוספות במימון ציבורי, כגון חופשת לידה
ארוכה בתשלום (שמונה חודשים לשני ההורים בשוודיה). כל זאת לצד שיעורי
צמיחה ואבטלה טובים בהרבה מן הממוצע האירופי
אז לא חייבים להביא תמיד את קובה עם הסוס והעגלה,ואת צפון קוריאה עם
החמור והעגלה.
ומה קורה במדינות הקפיטליסטית דרווניסטיות? (ארה"ב וישראל)
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=511686
התלמידים בארה"ב מידרדרים במתמטיקה, בדר´ קוריאה שולטים במדעים.
ציטוט:"הפעם משתכשכת בליגה הנמוכה דווקא ארה"ב. המעצמה, שכבר יותר
מעשור מנהיגה רפורמה חינוכית שסיסמתה "אף ילד לא יישאר מאחור", הידרדרה
מהמקום ה-19 במתמטיקה למקום ה-28, בין לטוויה לרוסיה. כרבע מהנבחנים
האמריקאים דורגו כבעלי יכולת מינימלית בלבד במתמטיקה, מתחת לרמה הנמוכה
ביותר שהגדירו הבחינות.
לעומת זאת, בראש הרשימה נמצאות גם הפעם - כמו במבחני פיז"ה 2000,
שהתרכזו בקריאה - הונג קונג ופינלנד. עיקר המבחן הפעם הוקדש למתמטיקה,
וחלקים נוספים עסקו בקריאה ובמדעים. במתמטיקה הובילו התלמידים מהונג
קונג, ואחריהם תלמידי פינלנד; הפינים הובילו בקריאה; ובמדעים דורגו
בראש דרום קוריאה, פינלנד והונג קונג. בעשירייה הפותחת נכללות גם
הולנד, ליכטנשטיין, יפאן, קנדה, בלגיה, מקאו (סין) ושווייץ (ראו גרף).
http://cafe.themarker.com/view.php?t=132870
מערכת חינוך, או שמרטפות ממוסדת?
http://cafe.themarker.com/view.php?t=132861
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
Re: המציאות החברתית אינה תוצאה של חוק טבע או
|
20 |
|
מר קג´טי נגהי ( 2007-11-04 19:01:11 ) בתגובה לעלאם עאקל, ( 19 ) |
|
|
תמיד מביאים את סקנדינביה כדוגמא. סקנדינביה הולכת ונהפכת ליותר ויותר קפיטליסטית בשנים
האחרונות. מדניות הרווחה מתמעטת. הסוציאל דמוקרטיה היא לא הדרך. זה לא פתרון מספיק טוב
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
עודד רייכספלד ( 2007-11-04 22:45:49 ) בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 18 ) |
|
|
הניתוח של מר קג´טי נגהי בדבר דחיפת מערכת החינוך לכיוון של הפרטה
והגדלת פערים לפי הרקע הכלכלי של ההורים לצערי נכון.
אולם יש פרמטר אחד עליו אני חולק. רוב ההורים (והפוליטיקאים שהם בחרו
לכנסת) מצקצקים בלשונם כאשר מדובר על חינוך. הם טוענים שהוא חשוב, שהוא
עתיד המדינה אבל בפועל לא מוכנים לעשות למען העניין כלום כלומר דבריהם
זה מס שפתיים שאין מאחוריו מעשים.
האמת העירומה, וזאת יש לומר בצער רב היא שחלק גדול מההורים לא
מתעניינים בכלל בילדים שלהם. הם לא יודעים מה קורה להם, מי החברים
שלהם, כיצד הם מעבירים את שעות הפנאי, מה תחומי העניין שלהם ומה עתידם.
ההורים הללו מנווטים את הילדים שלהם דרך הפלאפון במהלך שעות העבודה,
חוזרים הבייתה עייפים סחוטים וטרודים בבעיות קיומיות יום יומיות
ובשבילם חינוך, בריאות, איכות סביבה וכל מה שניתן לדחות למחר הם בגדר
מותרות.
לכן הסיבה שהורה כבר בימים אלו שולח את הילד שלו למערכת בינונית שבה
האלימת גואה, איכות המורים יורדת, הצפיפות בכיתות עולה ועוד היא שפשוט
בסדרי העדיפויות שלו זה לא נמצא במקום כל כך גבוה - זו האמת וחבל.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
רק חינוך פרטי יפתור את הבעיה
|
22 |
|
גור ( 2007-11-04 23:05:34 ) בתגובה לעודד רייכספלד, ( 21 ) |
|
|
אני אשמח אם אוכל לשלוח את הילד שלי לבית ספר פרטי ואיכותי.
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
עודד רייכספלד ( 2007-11-04 23:21:09 ) בתגובה לעודד רייכספלד, ( 21 ) |
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
ויקטור ( 2007-11-23 20:53:50 ) בתגובה לעודד רייכספלד, ( 23 ) |
|
|
אני מתעניין בארץ מולדתו של רן ארז
|
הגב להודעה זו
|
|
|
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |