אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

למצוא חן ושכל טוב בעיני העמים ובעיני אובמה נשיאם


בעה"י מגןאחד העם, אביר הרציונליזם ואביר החילוניות הוכיח במאמרו "חצי נחמה", "כי אפשר שכל העולם חייבים והיהודים זכאים". וסיים דבריו בדוגמה מכריעה ואמר: "אפשר ואפשר, ועלילת הדם תוכיח. פה הרי היהודים זכאים כמלאכי השרת: יהודי ודם היש הפכים גדולים מאלו? ואף- על-פי-כן...". אויבי ישראל טענו שהמצות שהיהודים אוכלים בפסח היו מעורבים בדם של ילדים נוצרים,ואפילו קרו מקרים שבהם גויים רצחו את ילדיהם לפני פסח, והשתמשו בגוויות על מנת להאשים את היהודים. הם רק שכחו שמצוות יסוד בדת ישראל הוא האיסור של אכילת דם – כל דם, אפילו דמה של תרנגולת.בהחלט אפשר אם כן שכל העולם מאשים את היהודים בקורופציות ובקונספירציות נגד האנושות על אף שהיהודים נקיים הם מכל אשם ואף צחורים כשלג. יש מעין פחד פטולוגי, מיתולוגי ומיסטי במבנה הפסיכולוגי, הסוציולוגי, הדתי, התרבותי והפילוסופי של עמי האיסלם והנצרות כלפי הארגון הדתי, התרבותי והפילוסופי של היהדות. ניטשה נתן לדבר זה ביטוי גלוי וברור, בהאשימו את המוסר היהוד-נוצרי, שהוא מרחיק את האדם הטבעי הסביר מפעולותיו ומהנאותיו הטבעיות. מרכס לעומתו ובמקביל לו ראה באמביציות החומריות והרוחניות של היהודים איום על פרנסת הפרולטריון. עם תקומת מדינת ישראל לאחר ההתלהבות הראשונית מגילויי ההצלחה הצבאית, הפוליטית הכלכלית והטכנולוגית. באה השלב של הקנאה והבהלה מהצלחת העם הקטן, המגלה כושר עמידה הגובל בנס, בים האיסלמי העויין, ובים הנוצרי המסוייג כלפי עם ישראל בארצו. האנטישמיות הקלסית הישנה כלפי כל יהודי כפרט, הופנתה עתה כלפי ישראל כאומה וכמדינה. לאור מצב זה, מנצלים העמים כל כשל שקרי או כל כשל אמיתי, כדי להתגולל ולאיים על המדינה הקטנה, המרגיזה והמקוממת. (הם מאיימים גם בהשמדה פיזית, וזה לא רק נשיא פרס, אלא גם נשיא טורקיה, המבקש להעביר סחורות מאיסטנבול למרוקו בלי עצירה בגבולות. לא קשה להבין את משמעות הדברים הללו למדינת ישראל). מי שסבור שזה אינו אנטישמיות לא ראה אנטישמיות מימיו. כל הסממנים משנות השלושים מזדקרים כאן לנגד עינינו. לעניות דעתי זה המצב של עם ישראל בשעה זו בקרב עמי העולם הצבועים. מה שקשה לי להבין היא קבלת האשמה והפנמתה על ידי קבוצות ידועות של הקרבנות היהודיים עצמם. כל השנים, אבל במיוחד בשנים האחרונות פשטה המגמה בקרב האינטלקטואלים למחצה ולשליש, כולל אנשי אקדמיה, משפט ותקשורת יהודיים, לקבל כל האשמה המופנית נגדינו, ולהרבות להכות על חטא, להרבות בהטפות מוסר ובשידולים המסבירים כיצד עלינו לתקן את דרכינו, כדי להיות מקובלים בעולם. מה שמקומם הוא ההבנה המעוותת והתמימות המוגזמת, הגורמות להם להשלות את עצמם, שאם רק ננהג אחרת גם הגויים יתייחסו אלינו באופן אחר, ולא יחפשו נימוקים אחרים לשנאה. איך אפשר לא להבין שהאנטישמיות בכלל, וזו הפוסטמודרנית בפרט, אינם תלויים במה שאנו עושים, אלא בעצם העובדה שאנו קיימים. יהודים חסרי הבנה אלה נחשבים לאנשים בריאים בנפשם, ש"נרפאו" מן הטראומה של השואה, ופרקו אותה מעל גביהם. הם מאמינים גם, שאנו יכולים להרשות לעצמנו לעשות כל ג'סטה כלפי אזרחינו שאינם יהודים, ואף כלפי העמים העוינים בסביבתנו, שהרי "אנו העם בעל העצמה הצבאית החזקה ביותר במזרח התיכון". תמימות זו, העולה על כל האשליות שהשלו עצמם קרבנות השואה, מביא אותי לשערי היאוש, גורם לי לפסימיות מחלטת, ומאפשר ליגון להשתלט עלי. השנאה העצמית העיוורת מתוך בורות ונבערות של יהודים כלפי היהדות – כלפי כל מה שהוא ממקור יהודי, וההערצה העיוורת חסרת המצרים, אף היא מתוך בורות כלפי כל מה שאינו יהודי גורמים לי לחשוב שאולי כדאי להרים ידיים ולוותר על כל הישגי האומה ולכתוב את פרקי הסיום של תולדותיה. משמעות דברי מן הבחינה המעשית היא, שאולי באמת עלינו לחדול מן השאיפה לשמור על ייחודנו התרבותי בין העמים. אולי המעשה הנכון לעם ישראל בעשור השני של האלף השלישי הוא לוותר על הכול, ולחזור כפי שדרשה אותה עיתונאית אמריקאית לארצות המוצא שלנו: לרוסיה, לפולין, לגרמניה, להונגריה האנטישמית בגלוי, ולכל שאר ארצות הרוצחים ועוזריהם. מה שחשוב הוא, לתת לכל הגויים את מבוקשם, לרצות אותם ולחדול לגרום צרות לעמי תבל הקרובים והרחוקים המבקשים לישון את שנתם בשלווה ובלא הפרעות. לשם כך ראוי אולי שאנחנו היהודים נעשה את הפעולות הבאות:א. לגלות לעולם את כל הסודות הצבאיים של ישראל, כולל את סודות האטום. יש לגלות הכל, ולפרוש הכל לפני כל עמי העולם, כולל המדינות העוינות של הערבים. ב. להסכים לזכות מלאה של שיבת הפליטים הערבים, ולגרום על ידי כך לביטול הרוב שלנו במדינת ישראל, ובעצם לביטול מדינת ישראל כמדינה עבור העם היהודי. זה יבטל את הצורך בציונות השנואה הנחשבת גזענית ונאצית בעיני אויבינו ג. לעשות צדק עם ערביאי ישראל המקופחים, ולהכניס אותם ללא תשלום כשותפים מלאים ושבים ביוזמות הכלכליות, התעשייתיות וההתיישבותיות. של היהודים. לכל יזמה יהודית יצטרפו מספר ערבים ויקבלו חלק פרופורציוני של המניות. בזה יתבטל החלק הארי של קיפוח הערבים בשישים השנה האחרונות.ד. כדי לעודד את הילודה של בני המיעוטים, יש לחוקק חוק, שכל ערבי הנאמן למסורת אבותיו, נושא ארבע נשים, ומוליד כארבעים ילדים, יזכה בביטוח לאומי מוגדל מעבר ליחסיות של מספר ילדיו. במקביל יש להטיל קנס על כל משפחה יהודית המביאה לעולם יותר משני ילדים.ה. בג"ץ צריך לחייב את הרבנות לבטל את האיסור על התאבדות. זכותו של אדם על גופו הוא ערך יסוד בחוקת ישראל. יתכן אפילו שראוי לעודד התאבדויות של יהודים, על ידי מענקים לשאיריהם. ל ס י כ ו ם: כל התיקונים הללו יאפשרו לבני המיעוטים להשיג את מיטב מאווייהם, ולתפוס מקום כבוד ראוי בחברה הישראלית. . הואיל והקונפליקט היהודי – פלסטיני ילך וידעך במצב זה, . גם עמי תבל וגם חוסיין אובמה ירוו נחת מן המצב המתוקן החדש, שיביא סוף סוף "שלום על ישראל". דב לנדאו

תגיות: 

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת דב לנדאו