אימגו מגזין מאמרים

כתב עת בנושאי תרבות ותוכן

בני החמולה של חנין זועבי, הגיעו לארץ כמהגרים


התמונה של רבקה שפק ליסק

בני החמולה של חנין זועבי, בל"ד, הגיעו לארץ כמהגרים לכל היותר לפני כ- 137 שנים

לא רק חה"כ ג'מאל זחלקה מהכפר קרע, חבר בל"ד, שנוסד במאה ה- 18 אינו מכיר בזכויות היהודים בארץ זו. חה"כ החדשה, חנין זועבי, חזרה לא מכבר מסיור לדה-לגיטימציה של ישראל בקמפוסים של אוניברסיטאות באוסטרליה. כתבה לי על כך ידידה מאוסטרליה, ולכן החלטתי להקדיש לה מאמר. חנין זועבי, בת טיפוחיו של עזאם בשארה, שנמלט מהארץ כדי להינצל מהעמדה לדין בחשד לריגול, שייכת לחמולת זועבי, שבט הזועבייה. חנין חושבת שיש לחסל את מדינת היהודים ולהקים במקומה את "מדינת כל אזרחיה". לכאורה, זוהי קריאה לדמוקרטיזציה של המדינה. אבל מאחורי הרטוריקה הדמוקרטית מסתתרת גזענות כלפי העם היהודי. חנין אינה מכירה בזכות ההגדרה העצמית של העם היהודי ובקשר ההיסטורי שלו לארץ זו. היא רואה ביהודים שהתיישבו בארץ במסגרת שיבת ציון קולוניאליסטים ולא בנים השבים לארץ אבותיהם. היא מוכנה לקבל על בסיס של שוויון את היהודים הישראליים בתנאי שיתנתקו לחלוטין מהעם היהודי. אבל, לגישתה, ערביי ישראל הם פלסטינים ומהווים חלק בלתי נפרד מהעם הפלסטיני ומהאומה הערבית. מה שמוגדר כזכותם של הפלסטינים- לשמור על קשר עם עמם ואומתם- אינו נחשב לזכותם של היהודים- הישראליים. המשמעות של תפישה זו היא ניתוק הקשר ההיסטורי בין עם ישראל למולדתו שלילת זכותו של העם היהודי על הארץ הזו. היהודים הישראליים יחיו כאן לא בשל זכות כלשהי אלא מתוך השלמה עם היותם כאן.

"מדינת כל אזרחיה" פרושה ביטול כל הסממנים היהודיים של המדינה, כולל חוק השבות , אבל הכרה בזכות השיבה של הפליטים למדינת כל אזרחיה. המשמעות- רוב פלסטיני עם מיעוט יהודי. הרוב הזה יהפוך את המדינה למדינה פלסטינית באופן דמוקרטי.בקיצור, מאחורי הרטוריקה הדמוקרטית מסתתרת גזענות כלפי העם היהודי. חנין הפלסטינית משוכנעת שארץ זו שייכת לאבות אבותיה וזוהי אדמה ערבית מקדמת דנה אבל, קיימות 2 גירסאות לגבי מוצאה של חמולת זועבי והגירתה לארץ: בחמולה רווחת המסורת שהם הגיעו מעיראק לפני כ- 500 שנה, כלומר בשלהי התקופה הממלוכית או בראשית התקופה העות'מאנית. אבל, פרופ' זאב וילנאי ומקורות אחרים סבורים שמוצאה של חמולת זועבי מאזור אירביד בעבר הירדן, ושבט הזועביה כולו הוזמן ב- 1873 ע"י השלטון העות'מני להתיישב ברמת יששכר. הם התיישבו בכפרים באזור גבעת המורה ונהנו ממעמד יוקרתי בתקופה העות'מאנית. ניראה שהם הגיעו לאירביד מעירק .שבט הזועביה פרוש על פני שטחים נרחבים. הכפרים הזועביים הם: דחי, סולאם(ש/ונם היהודית), נין(נעים היהודית) ומצר במועצה האזורית בוסתן אל- מארג'. טמרה, טייבה(עופרה היהודית) ונאעורה (אנחרת בנחלת יששכר) במועצה האזורית גלבוע. ימה, מרג'ה ואיבתאן באזור השרון. המנהיגות מתגוררת בנצרת. חנין, שמשפחתה נמצאת בארץ 137 שנים, טוענת ליותר זכויות על הארץ מיהודים:בסנג'ק עכו (אזור הגליל) חיו בשלהי המאה ה- 19 25,642 מוסלמים ו- 20,637 יהודים.יהודים אלה נמנים על משפחות החיות בארץ מאות שנים יותר משבט הזועביה.הם כללו:* יהודים שחיו בגליל ברציפות, גם לאחר חיסול המדינה היהודית ובית המקדש השני, ע"י האימפריאליזם הרומי ביו 63 לפנה"ס ל- 70 לס', ומעולם לא עזבו את הארץ. חלקם החזיקו מעמד, למרות רדיפות וגזירות דתיות וכלכליות, ומעשי טבח, עד תקופת הכיבוש העות'מאני במאה ה- 16 ואף מאוחר יותר במאות ה- 17 ואף ה- 18. בפקיעין חיו ברציפות יהודים עד קום המדינה. בכפר כנה, וגוש חלב חיו יהודים עד המאה ה- 17 . בעין זיתים חיו יהודים עד המאה ה- 17 או אולי ה- 18 .בעלמא חיו יהודים עד המאה ה- 18 .בכפר יאסיף עזב היהודי האחרון ב- 1870בשפרעם עזב היהודי האחרון ב- 1920. * יהודים שחיו ברציפות, מלבד הפסקות מאולצות, בערים חברון, ירושלים, צפת וטבריה. *מאות יהודים שהגיעו לארץ מאנגליה, צרפת וגרמניה, ומצפון אפריקה במאה ה- 13 .*עשרות אלפי יהודים ממגורשי ספרד ואנוסים שהגיעו לארץ והשתקעו בגליל ובערים ברחבי הארץ, בה במאות ה- 16 וה- 17 *אלפי יהודים אשכנזים שהגיעו לכאן במאות ה- 17 וה-18. ערב התחדשות ההתיישבות היהודית בארץ בשלהי המאה ה- 19, בערך כאשר הזועבים היגרו לכאן, חיו כאן למעלה מ- 80,000 יהודים. עברים/ ישראלים/ יהודים חיו פה מהמאה ה- 18 לפנה"ס (יש חוקרים הטוענים שרק מהמאה ה- 13 לפנה"ס). הם הקימו וחזרו והקימו מדינות שחוסלו ע"י האימפריאליזם האשורי, הבבלי, והרומי. האימפריאליזם הרומי והביזאנטי חיסלו את הרוב היהודי בארץ. מ- 2,700,000 בתקופה החשמונאית נותרו בין 150,000 ל- 200,000 בתקופה הביזאנטית. היהודים נהרגו בעת דיכוי מרידות, נערכו בהם מעשי טבח, שבויי המלחמה שלהם נמכרו לעבדות ורבים נאלצו מברוח בשל המצב הביטחוני, הרדיפות הדתיות והגזירות הכלכליות. מספרם המשיך לרדת תחת הכיבוש המוסלמי בשל המצב ביטחוני והכלכלי.לעם שהיה קורבן האימפריאליזם לאורך כ- 2000 שנים בארץ זו , אין, לדעת חנין זועבי כל זכויות כאן. על ההיסטוריה הארוכה של הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל ניתן ללמוד מהמימצאים הארכיאולוגיים, מהשמות העבריים של רוב היישובים בארץ- כולל היישובים הערביים ששמרו על השם העברי בגירסה ערבית- ומספרי ההיסטוריה. חמולת זועבי איננה יכולה לטעון שהיא שייכת לאוכלוסייה הקדומה של הארץ הזאת. הזועבים אינם התושבים המקוריים של ארץ זו אלא מהגרים החיים כאן פחות מ- 200 שנה.איזו זכות יש לה לשלול מהיהודים שאבות אבותיהם חיו פה אלפי שנים את זכותם למדינה במולדתם ההיסטורית, במדינת ישראל, לצד מדינת פלסטין בגדה ובעזה. חנין היא חברה בבל"ד שהיא מפלגה לאומנית- גזענית : עזאם בשארה חשף את ההונאה מאחורי התביעה להפיכת ישראל ל"מדינת כל אזרחיה".עזאם בשארה, מייסד בל"ד שנמלט מהארץ מחשש שתוגש נגדו תביעה משפטית על מגע עם סוכן זר, חשף במספר ריאיונות שנתן את מטרתה הסופית של בל"ד. הוא טוען שכל פלסטין (כולל שטח מדינת ישראל) היא שטח כבוש במובן היסטורי- תרבותי, מאחר שהיהודים הם זרים ואילו הפלסטינים הם אדוני הארץ הזאת. בנאום בבירות הוא אמר:"לא נוותר על פלסטין. המערכה עוד ארוכה לכיבוש הארץ מידי הציונים- הכובשים, כולה לפנינו".

בדיקת מצעה של בל"ד והמסמך על "עמדת מפלגת בל"ד לבקשת היועמ"ש לפסול את הרשימה" מ- 23.12.02 מוכיחים, לצערי, שהמפלגה שואפת להביא לחיסולה של המדינה היהודית ולכן, אין לה לגיטימציה להשתתף בבחירות. הסעיפים העיקריים הרלבנטיים לענייננו במצעה של בל"ד ופרסומיה קובעים:1. הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה2. ביטול ההכרה במוסדות הציוניים על ידי המדינה (הסוכנות היהודית, קק"ל) 3. ביטול חוק השבות, הדגל, ההימנון ושאר החוקים הקובעים את אופיה היהודי של המדינה4. ביטול הזיקה של היהודים בישראל ליהודי התפוצות 5. שמירת הזיקה של הפלסטינים במדינה לעם הפלסטיני ולאומה הערבית6. החזרת פליטי 1948 לשטח "מדינת כל אזרחיה" (ישראל לשעבר)7. הקמת מדינה פלסטינית בגדה המערבית ורצועת עזה , שבירתה ירושלים.המשמעות של סעיפי המצע של בל"ד

סמל בלד

סעיפים 1-4 משמעותם חיסול ישראל כמדינת העם היהודי והפיכתה למה שהוגדר במצע כ"מדינת כל אזרחיה". זוהי הכרזה השוללת את אופייה היהודי של מדינת ישראל:בל"ד אינה מכירה בקיומו של עם יהודי ובזכות ההגדרה של העם היהודי ובזיקתו לארץ. בל"ד אינה מכירה בישראל כמדינת הלאום היהודי. בל"ד מוכנה להכיר בזכות הגדרה עצמית לישראלים- היהודים החיים כאן, כמיעוט אתני, אבל מנתקת אותם מהקשר עם העם היהודי. ניתוק הקשר ההיסטורי בין עם ישראל לארץ ישראל שומט מתחת למדינה היהודית את זכות קיומה כמדינה יהודית. הקשר ההיסטורי הזה הוא הבסיס לשיבת ציון, להקמת התנועה הציונית, להצהרת בלפור בנובמבר 1917 , להחלטת חבר הלאומים על מנדט בריטי ב- 1922 לשם יישום בית לאומי ליהודים ולהחלטת האו"ם מ- 1947 על הקמת מדינה יהודית. במסמך נאמר ש"מדינת כל אזרחיה איננה תביעה לחיסול המדינה אלא לדמוקרטיזציה שלה, וכו'". זוהי דמגוגיה: איש לא טען שבל"ד רוצה לחסל את המדינה כמדינה. הטיעון הוא שהמטרה היא חיסול אופייה היהודי. לא מדובר בדמוקרטיזציה, אלא בניצול ציני של הדמוקרטיה הישראלית כדי לחסל את מדינת היהודים. עזאם בשארה, מייסד בל"ד הודה בכך בראיונות שנתן לארי שביט ב"הארץ", ב- 29.5.1998 , ולירון לונדון בתוכניתו בערןץ 10, ב- 22.6.2009 .בראיון לעתון הירדני "אל דוסתור" חשף בשארה את המזימה של בל"ד- ניצול הדמוקרטיה הישראלית לצורכי חיסולה של המדינה היהודית: הרעיון המרכזי בראיון היה שמדיניות המפלגה היא להוכיח ששוויון לערביי ישראל אינו אפשרי במדינה יהודית, ושוויון מחייב חיסולה והחלפתה במדינת כל אזרחיה. ואלה עיקרי דבריו לעתון הירדני:"השאלה הנשאלת היא איך לעשות שימוש בכלים הדמוקרטיים שבמסגרת השלטון הישראלי הקיים על מנת להחריף את הניגודים בקרב הישראלים ולעורר את הקונפליקט בין רעיון השוויון והרעיון הציוני...זהו המבחן שאני סבור כי השגנו בו הצלחה רבה ע"י העלאת ענין מדינת כל אזרחיה מול מדינת היהודים...לכך יש להןסיף את ההיחלצות נגד תהליך הישראליזציה (הוא מתכוון להשתלבות ערביי ישראל)והפיכת מושג השוויון ממושג של התמזגות עם הציונות למושג העומד בסתירה עמה".ביולי 2001 אמר בשארה ש"כיום הדרישה היא שוויון, אך זאת היא רק דרישה זמנית, ואנו רוצים להגיע למצב שהיהודים יבקשו שוויון מאחר שהם זרים ואנחנו בעלי הארץ הזאת". סעיפים 6 -5 חושפים את אופייה האמיתי של "מדינת כל אזרחיה". לכאורה, "מדינת כל אזרחיה" היא מדינה דו- לאומית בה יהודים וערבים יחיו בשוויון. אבל, סעיף מרכזי במצע קובע שבל"ד "רואה בזכות השיבה כזכות שלא ניתן לוותר עליה וכו'", כלומר, מדובר בזכות השיבה לשטחי המדינה היהודית, לשעבר, והפיכת היהודים למיעוט. אם נוסיף לזה את ביטול המוסדות הציוניים, הדגל, ההימנון, הסמל וחוק השבות- כל הסממנים של המדינה היהודית, הרי המרצע יוצא מהשק: המונח "מדינת כל אזרחיה" הוא מילה מכובסת לחיסול המדינה היהודית והפיכתה למדינה פלסטינית, מאחר שקליטת הפליטים בישראל, תהפוך את הפלסטינים לרוב, את היהודים למיעוט. אז ניתן יהיה להחליט באורח דמוקרטי, במשאל עם או ע"י רוב פלסטיני בכנסת, על הפיכת המדינה לפלסטינית.סעיף 5 : שמירת הזיקה של "מדינת כל אזרחיה" לעם הפלסטיני ולאומה הערבית. בל"ד שוב חושפת כאן את מטרתה האמיתית. הפלסטינים במדינת כל אזרחיה הם חלק בלתי ניפרד מהעם הפלסטיני ומהאומה הערבית, ויש להם זכות לשמור על הזיקה לעם הפלסטיני ולאומה הערבית. אבל, למיעוט היהודי במדינה זו אין זכות לשמור על זיקתו לעם היהודי. היהודים בישראל, לדידה של בל"ד, הם קולוניאליסטים מאירופה שהשתלטו על אדמה ערבית, ובל"ד ברוב חסדה מתירה להם להישאר בארץ כמיעוט. יוצאי מדינות ערב החיים בישראל יכולים להעיד על מעמדו של מיעוט יהודי בארץ ערבית. הם חוו זאת על בשרם.בסעיף 7 יש גם תביעה לנסיגת ישראל מכל השטחים, והקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. במלים אחרות: לצד "מדינת כל אזרחיה", תקום מדינת הלאום הפלסטיני, היא פלסטין בגדה המערבית וברצועת עזה. כך תהיינה לפלסטינים 2 מדינות ולעם היהודי אף מדינה. זהו הצדק וזוהי הדמוקרטיזציה נוסח בל"ד.בל"ד תומכת, למעשה, בהקמת מדינה פלסטינית בכל השטחים, כולל השטחים שלטענת הערבים נכבשו ב- 1948 , כלומר, במקום מדינת ישראל. כך או שתהיינה 2 פלסטין או שהן תתאחדנה למדינה אחת מהים התיכון לנהר הירדן ו"האמנה הפלסטינית" של ארגון אש"פ, שמטרתה הייתה הקמת מדינה אחת מהים לירדן, תתגשם. ואולי יש לדבר על 3 מדינות מכיוון שבירדן יש רוב פלסטיני.במלים אחרות, במצע יש לא רק ניצול ציני של הדמוקרטיה הישראלית, אלא גם דמגוגיה והולכת שולל והונאה. המונח "מדינת כל אזרחיה" הוא מילה מכובסת למזימה לחיסול מדינת היהודים.בל"ד רוצה מדינה פלסטינית מהים לירדן וכל השאר נועד לכסות על האמת הזאת. אם לזה לא קוראים גזענות- איני יודעת גזענות מהי.

כיבוד זכויות לאומיות חייב להיות על בסיס הדדיות: מדינה לאומית יהודית לצד מדינה לאומית פלסטינית: פשרה טריטוריאלית.

תגובות

המעניין כאן שני דברים הראשון כשהיו כאן מטיילים אנגלים הם מתארים

את המדינה שממה אחת גדולה בצפון לא ראו נפש חוץ מכמה בדואים שעסקו בשוד הם הגיעו לגילבוע ולתבור ! לפי מקורות של משפחת זועבי הם בכלל הגיעו כמסתננים מערב הסעודית !!!!! כמו כן המשפחה מורכבת מכמה עירובים כמו מרוקו,סעודי ומצרי כך שהנתונים לא מדוייקים בכלל לפי ההיסטוריה של המקום עם כיבוש הארץ ע"י הערבים הם בנו אך ורק את רמלה יפו ,עכו וכל השאר מעולם לא היו של הערבים !! לגבי הערבים כאן הם מהגרי עבודה שהגיעו מארצות ערב כולל קווקז לאחר שהחלוצים החלו לעלות לכאן כי הם חיפשו עבודה והחלוצים נעזרו בהם ! בהחלטת חבר הלאומים על מנדט בריטי ב- 1922 נקבע שיש לתת בית לעם היהודי ולכן נקבע שגבולות הארץ יהיו : רצועת עזה ששם חיו יהודים ברפיח ובעזה ! יהיה בשטח המדינה היהודית ללא תושבים שהם אזרחי מצרים ! במזרח כל יהודה ושומרון כולל חלק מירדן ופרוזדור רחב עד גבול עירק !! שהבריטים לא קיימו את המנדט זה כבר סיפור אחר אבל כל הערבים היושבים באיזור ניקבע באותו מחקר שהם בכלל מהגרים שבאו מכל ארצות ערב

במה הם שונים מהיהודים?

כולם כאן מהגרים ערבים כיהודים

היהודים גלו מהארץ ומאז לא הפסיקו להתפלל, לכסוף אליה ולבקר בה

והיה ידוע לכולם שזאת הארץ של עם ישראל, כפי שלבסוף הוכר ע"י חבר הלאומים וכו'.

הוסף תגובה חדשה

CAPTCHA

משהו קטן לוודא שאינך רובוט. משתמשים רשומים מדלגים

ענה לשאלה / השלם את החסר

הנצפים ביותר

מאמרים נוספים מאת רבקה שפק ליסק