מאמרים אימגו
מומלץ: סדנת אתרים
סדנה של יום אחד בלבד -
והאתר שלך באויר! + מתנות!
www.practinet.co.il
מאמר מגזין

בעיניך תראה ואליה לא תבוא - איך בונים את אל אקצה

אהרון חבר, 03/11/2007

כן, כן, זו לא טעות. זה לא "בנו" בלשון עבר, זה "בונים" בלשון הווה.

רבים מבין מכחישי עברה היהודי של ארץ ישראל חייבים, כדי לחזק את דבריהם, לחזור ולומר כי כלל לא היה קיים מקדש יהודי בירושלים ובכלל , ירושלים מעולם לא היתה משהו מיוחד, אולי איזה כפר קטן וזנוח, ודוד המלך לא היה מלך כזה גדול כמו שכתוב בתנ"ך, ושהממלכה לא היתה ממלכה אלא איזה משהו עלוב.

אם כך היה הדבר בזמנו של דוד המלך, אז ברור שגם שלמה המלך לא היה יותר מאשר איזה שייך קטן, שגם אם היה רוצה לא היה לו כוח לבנות את בית המקדש כמו שהוא מתואר ו"המפרט הטכני" הכתוב במלכים א' פרק ו' פסוקים 36 – 15 הוא לא יותר מפנטזיה או משאלת לב, ולמען האמת ההיסטורית, זה לא יותר מפרופגנדה.

ישנם כמה פרופסורים, ארכיאולוגים ואחרים, שמעמדם ועתידם האקדמי מבוססים על כך. אי לכך הם חייבים להוכיח את דעתם, שהיא אינה יותר מאשר תיאוריה ואג'נדה פוליטית, וההוכחה היא כי עד היום לא נמצאו ממצאים חומריים המראים כי אכן ירושלים היתה עיר ואם ביהודה ושבה שכן מקדש כזה או אחר ולבטח לא מקדש יהודי כפי שהוא מתואר בתנ"ך.

על כך ישנם המבססים טענות חוזרות ונשנות של מדינות ערביות, מנהיגים ערביים ומדינות וארגונים השוללים את עצם קיומה של מדינת ישראל, כולל ארגונים ישראלים, במיוחד בארץ ישראל ובכלל.

לשוללים חשובות העובדות יותר מהמציאות. למחייבים ולאוהבים, העובדות הן כמעט חסרות משמעות.

ב-1962 חזרתי לירושלים עיר הולדתי. אף כי נעדרתי ממנה רק תשע שנים, היתה העיר שונה מזו שעזבתי. ברצוני או שלא ברצוני התגוררתי באופן זמני ברחוב הס שליד ימק"א, קרוב למרכז המסחרי, לא רחוק מהעיר העתיקה.

רק הגעתי. עבודה עוד לא מצאתי. תחילת שנת הלימודים באוניברסיטה, שהיו סיבת חזרתי לירושלים, עוד היתה רחוקה. חזרתי לזיכרונות נעורי, למראות העיר העתיקה בה צפיתי מעל המגדל של כנסית דורמיציון כשעסקתי ב"מודיעין". כמובן שהכנסיה היתה נעולה בפני אך לא זיכרונות מראות הנוף. מצאתי עצמי הולך לכיוון ארמון הנציב. אז עוד לא היתה שם טיילת, גם הדרך שהובילה לשם היתה משובשת והיתה בשימוש בלעדי של כוחות האו"ם שבסיסם היה ארמון הנציב.

שם, בנקודה מסויימת של הדרך, אפשר היה לעמוד בשוליה ולצפות אל תוך העיר העתיקה. לראות מרחוק ואליה לא להגיע. היא היתה מעבר לגבול. לרגלי הנקודה הזו היתה מוצבת עמדה מאויישת בחיילי הלגיון הערבי ובהחלט שלא היה רצוי להתקרב. אפשר היה לנסות ולרדת במדרון, אבל היה סיכון גדול שלא תוכל לעלות חזרה בכוחות עצמך, אלא רק להינשא באלונקה, אולי חי, אך סביר יותר כגווייה מכוסה בשמיכה.

כוחות קסומים רבי עוצמה היו במקום הזה. לשם הייתי לוקח את חברותי. במזרח, בהמשך, נחסמה הדרך בשערי האבן של ארמון הנציב. ידעתי כי ניצבים שם, עשרים וארבע שעות ביממה, שומרים חמושים, אך היו הם רואים ואינם נראים. אפופי סוד מטיל אימה.

מעט צפונה לגדר הארמון השחירה חורשת אורנים שניטעו על ידי הבריטים, חורשה הנאחזת המדרון היורד אל גיא בן-הינום, והלאה אל המזרח גלשו ברכות גבעות וגיאיות מלבינים באדמת מדבר יהודה, לובן ההופך צהוב/ורוד עם שקיעת השמש. גבעות שעל קוו האופק שלהן, "דוקר" את השמיים, מלון אינטרקונטיננטל על שבעת קשתות שעריו שזגוגיותיהם מחזירות לשמש השוקעת את קרני הזהב שלה.

וכאן, לרגלינו, מתדרדר המדרון בשיפוע חריף מנוקד בבתי אבן חד-קומתיים הנצמדים לקרקע כקרציות, אך נראה שהאדמה מקבלת אותם ברצון, מחבקת אותם שחס וחלילה לא יפלו ויתרסקו אל תחתית הואדי. ומעבר, החומה, סוגרת בקירותיה את העיר העתיקה. מנגד, מעבר לעמק, הושט היד וגע בם, משחירה כיפת מסגד אל אקצה ומעבר לו וכאילו רוכבת על גבו זוהרת כיפתו המוזהבת של כיפת הסלע, ואתה עומד כאן, כמשה על הר נבו, רואה אותם מנגד ואליהם לא תבוא.

לכאן באנו, חברתי שלימים היתה לאשתי (44 שנים שהינם כימים אחדים). צוללים האחד אל השני באהבתנו החבוקה באהבתנו לנוף הזה, למקום הזה, להיסטוריה הבונה והנבנית על ידי היופי הזה הנשקף אלינו, הקורא אלינו לבוא אליו ואנחנו רואים, ואליו לא נוכל לבוא.

אחר כך היתה המלחמה. השכינה נשאה על כנפיה אל כל רחבי העולם, בייחוד אל בני העם היהודי, בכל מקום בו היו את הקריאה:"הר הבית בידינו". וחברי, אלה שלא הגיעו כי נפלו בדרך, רק שמעו את משק כנפי מלאך המוות. חודש אחד הייתי מגוייס. חודש אחד הייתי משוחרר ושוב גוייסתי לעוד חודש.

הוא, אחד מחברי, רץ ברחוב צלאח-א-דין. עוד מעט והגיע אל מול שער שכם. כמו עוד רבים אחרים, נבלם ורוטש באש הרושפת שהתפרצה מ-"סמטת המוות". לא, הוא לא הגיע אפילו כדי לראות מקרוב את החומה.

הוא, הגבוה, היפה, החזק, היה מחותל בתחבושות שכיסו את כל גופו, אינן משאירות אף לא קטע קטן חשוף שדרכו תוכל נשמתו לפרוח. הוא לא היה פלא אדם. הוא היה ככולנו, בשר ודם. בשר ודם שלא נשאר הרבה מהם בתחילה.

עבר חודש. פיו מצא דרך לדבר. עיניו מצאו דרך לראות ולהביע. "הוא יחלים", אמרו לי האחיות. הוא "פלא רפואי". קיווינו וידענו שזה פלא זמני. לא רצינו אותו כפלא. כל שרצינו, הוריו ששהו בביתי בכל פעם שבאו מהקיבוץ לבקרו, חברתו שהתאכסנה בביתנו ואנחנו שעקבנו, גם אישית וגם דרכם, אחרי החלמתו, היה שיחלים ויחזור להיות את אשר היה ואת אשר הכרנו.

שוב גוייסתי. לבוש במדים ירדתי להדסה להגיד לו שלום. הוא כבר היה ישוב/שכוב במיטתו. התחבושות הצטמצמו במקצת. "קח אותי, אני רוצה לראות", אמרו לי פיו ועיניו. נשאתי מבטי תחנונים אל האחיות. היה שקט. דומיית רגע אין קץ. "קונסוליום" מאולתר בעמדת האחיות עם הרופאים, דן ,החליט ואישר. כמעט ורצנו אל מגרש החניה. היתה לי אז מכונית "פיאט" קטנה וישנה. "אנחנו נשמור על הכיסא", הבטיחו לי האחיות. הוצאתי את הכיסא שליד מושב הנהג. תוך דקות היתה הפיאט לקן מרופד כריות.

כשייך סעודי לבוש לובן תחבושות צעד לאט לאט מוקף בכל נשות הרמונו, גם הן לבושות במדי אחיות לבנים. בזהירות וברכות הושיבו/השכיבו אותו לידי. אורך גופו מילא את האוטו. "תחזיר אותו בשלום" לחשו אלי תפילה.

המחסום הראשון היה בתחילת הירידה לכביש א-סולטן. שם כבר היו אזרחים שהצליחו לעבור את המחסום שאמור היה למנוע מישראלים לעבור לשטחי הערבים. ירדנו ונסענו לאורך חומת העיר העתיקה. עברנו את השער החדש שלא עורר את סקרנותו. עוד רגע ואנחנו מול שער שכם. עצרתי כדי שייטיב לראות. מיד הסתערו עלינו חיילים שהיו מוצבים שם. הם ראו את המדים. הם ראו את הדרגות. הם ראו את חברי המוטל לצידי. ליבם נפתח אלינו ופתח לפנינו את הדרך. הוא לא רצה לראות את רחוב צאלח-א-דין. אותו הוא ראה לפני שנעצמו עיניו ואבדה הכרתו.

המשכנו עד אל פינת החומה. מתעלמים משער הפרחים. מימין מעל לראשינו התנשא "מגדל החסידות" ומשמאל, על הגבעה ניצב לו מוזיאון רוקפלור על מגדלו חסר הראש. לפניי פרשת דרכים: ימינה לדרום/מזרח, מעבר למחסום, הירידה לגת שמנים ואל הכביש הקצר שהוביל את הצנחנים בראשות מוטה גור אל שער האריות עד ל"הר הבית בידינו".,או להמשיך ולעלות בצילן של הכנסיות היפהפיות דרך בית הקברות המחולל של הר הזיתים עד לפסגת ההר הכבושה תחת בתי הכפר צור באחר.

שמאלה לצפון/מזרח, מעבר למחסום, הירידה לוואדי ג'וז שהמשכה עליה תלולה וישרה עד אל ראש ההר הכבוש תחת בתי הכפר "טור-מלכא". ושם, בראש ההר, על קו פרשת המים, מעבר למחסום, הדרך דרומה עד אל מלון אינטרקונטיננטל או צפונה, מעבר למחסום, דרך אוגוסטה ויקטוריה אל קמפוס האוניברסיטה של הר הצופים שהיה מובלעת מ-1948 ועד ימי המלחמה ב-1967 .

אחוז התפעלות על הקלות בה מדים ודרגות ותחבושות פותחים לפנינו את המחסומים, ירדתי בדרך אל וואדי ג'וז, צובר מהירות כדי שאצליח לעלות בעליה התלולה. הפיאט הקטנה אספה כוחות, אך העלייה סחטה אותם במהירות. אני לא יודע אל מי פניתי לאסוף מספיק כוח כדי להגיע לראש ההר והיא נשמה עמוקות ונשפה בשריקה המשיכה לעלות בכוחות הולכים וכלים עוד קצת ועוד קצת. "אוטו לא עוצר בעליה".

כבר ראיתי אותם אבל רק כשעצרנו בראש העלייה שמעתי אותם קוראים קריאות עידוד שאולי בזכותם הצליחה המכונית להגיע.

החיילים התכנסו והקיפו אותנו, מציצים ובוחנים את פנים המכונית. אולי מנסים לזהות ללא הצלחה את חברי המסתתר תחת לתחבושות. ראיתי את עיניו זורחות מחורי העיניים וידעתי שאת כולם, מכיר או לא מכיר, הוא אוהב. אלה היו חבריו שנשארו בחיים והוא היה חלק מחייהם כפי שהיו הם חלק מחיו. אלמונים זה לזה אך יודעים, כולם ביחד וכל אחד לעצמו, כי הם חייבים את חייהם האחד לשני.

המשכתי לנסוע עד אל הרחבה שלפני המלון. עצרתי במקום שבמשך שנים רבות אחרי זה עמד שם הגמל הכי מצולם בעולם. השארתי את הדלת שלצידו פתוחה. עמדתי ליד המכונית מעשן סיגריה (אז עוד עישנתי). רציתי לתת לו להיות עם עצמו ורציתי שידע שאני איתו. הוא התרומם מעט על מושבו/משכבו. עיניו היו בהר שמעבר לעמק. וההר פרוס לפנינו בין כיפתו השחורה/אפורה של מסגד אל אקצה לבין כיפתה המוזהבת של כיפת הסלע שהשמש, שכבר היתה גבוה בשמים, יורה בה את חיציה. ובדרומו של ההר, העבר למסגד, מתנופף דגל ישראל. מצהיר כי ההר בידינו.

"בוא נחזור", אמר לי. בכל מחסום שחזרנו על פניו ליוו אותנו החיילים בקריאות ובנפנופי ידיים. השארתי אותו יושב במגרש החניה והלכתי לקרוא לאחיות. כל הדרך חזרה הוא לא הוציא הגה. גם כשהובילו אותו האחיות לחדרו לא אמר דבר. מבעד לתחבושות היה נדמה לי שראיתי דמעות בעיניו.

שנים לאחר מכן, כשביקרתי בקיבוץ. ישבנו על כוס קפה מדברים על השדות המורחבים של גידולי הכותנה, אמר לי לפתע מבלי כל קשר לשיחתנו. "הייתי יורה בכולם". הוא לא אמר לי במי היה יורה אבל אני חושב שידעתי למי הוא התכוון.

מאז המלחמה ההיא זרמו עוד הרבה דם ודמעות על אדמת הארץ הזו שאין להרוותה.

מאז המלחמה ההיא זרם עוד הרבה ביוב בנחל שורק. אבל באותו היום בו היה הר הבית בידינו, רק מעט חיילים זרמו בין חומות העיר העתיקה. בעת שצעד בעקבות כרסו הבולטת, מוכן להצטלם כמנצח הגדול של המלחמה. כבר ידע שההר לא יהיה בידינו. הוא ידע כי יהיה זה הוא עצמו, בעצת עוד כמה מנהיגים, שימסור את ההר בחזרה לידי הוואקף.

אינני יודע עד כמה היו הם אנשי שירה. אני בספק אם הכירו את "למות או לכבוש את ההר", מילים מהמנון תנועת בית"ר שנכתבו על ידי זאב ז'בוטינסקי. אני בספק גם אם יותר מקומץ הקצינים והחיילים המלווים אותו, ידע את מילות השיר, אך אני חושב כי לא הפריע להם ששלחו את החיילים למות ולכבוש את ההר, ולכן גם לא הפריע לו ללכת ביניהם ובראשם ולהצטלם כאחד מהם, כשהוא כבר החליט להחזיר את ההר. מייחסים לו את האמירה: "למה אנחנו צריכים את הוותיקן הזה"? אם כך היה בעיניו הר הבית לא אתפלא אם כך גם היו בעיניו חיי החיילים.

זמן קצר לאחר שחרורי נפתחו שערי העיר לביקורו של עם ישראל. נהרות נהרות של גברים נשים וילדים זרמו לראות את חציה המזרחי של העיר שחולקה ב-1948 . העיר שחוברה לה יחדיו יותר מכל עיר אחרת שהכרתי. כתף התחככה בכתף, איש לא חשש לפגוש האחד בשני , יהודים וערבים זרמו בזרם סוחף אחד בסמטאות הצרות מהכיל של העיר העתיקה. כולם מכרו וקנו, כולם אכלו את כל מה שהוגש.

ביתנו היה למלון אורחים. חברים קרובים ו"חברים" רחוקים כיסו מידי לילה את ריצפת דירתנו בשקי שינה. עם הקרובים השתדלתי לטייל יחד, הרחוקים באו רק ללון ואנחנו שמחנו, על אף אי הנוחיות, לתת להם פיסת ריצפה להניח עליה את ראשיהם.

באחד הימים יצאתי עם מספר חברים לטייל. הכניסה לכיפת הסלע היתה מותנית רק בחליצת נעליים. מאות זוגות , מכל המידות, הצבעים והריחות, מילאו את רחבת הסלע הסובבת למבנה היפה הזה. עשרות אנשים הסתובבו בין בנעליים בניסיונות לאתר את הנעליים שהשאירו "בדיוק כאן". אנשים סבבו את אבן השתייה כעוברים על פני ארונו של איש חשוב שהלך לעולמו ומחכה לקבורתו. היו כאלה שידעו שהנה כאן עקד אברהם את יצחק לפני השחיטה שלא התבצעה ואחרים ידעו שהנה כאן קשר מוחמד את אל-בוראק לפני שיצא אל מסעו השמימה.

מסגד אל אקצה היה סגור למבקרים כי הייתה זו שעת תפילה. פנינו מזרחה ללכת אל אורוות שלמה. היינו רק אנחנו. כנראה שהאנשים עוד לא ידעו על קיומן או מקומן. עלינו על החומה שהיא נמוכה מבפנים להר. עמדנו להיכנס בדלת הנמוכה היחידה שדרכה אפשר היה להיכנס. בצעקות אימים ובנפנוף ידיים מאיים רץ אלינו איש הוואקף "ממנוע! ממנוע" צעק עלינו. אינני יודע אם היה זה במודע או לא. החזרתי לו מבט מאיים. "דיר באלאק! רוח מין הון!" הרמתי עליו בקולי. ידיו נפלו ונשארו צמודות לצידי גופו. עוד רגע עמד שוקל בדעתו אם להמשיך את המאבק בינינו. כנראה כי בזמן ההוא עוד לא היה ברור לו מי השולט בהר. אך אני מאמין כי כבר אז ידע שעם היהודים זו רק שאלה של זמן, שהרי הם תמיד ידעו לנצח בקרב ולהפסיד במלחמה.

החלל הגדול היה מלא עד מחנק באוויר שומר סוד. קולות נשימתנו התפרצו לרוץ בין עמודי האבן הבנויים להביע עוצמה, כאילו יודעים כי הם אמורים לשאת על ראשם את רחבת האבן הרחבה שמעליהם ושעליה בנוי מקדש שלמה ועליה מתאספים אלפי מתפללים. או את מסגד אל אקצה אליו מתקבצים אלפי מתפללים. לה לא חשוב אם אלה יהודים או מוסלמים. לה חשוב הכבוד שניתן לה להיות מקום קדוש, והיא לא מוכנה לעבור שוב את ההשפלה שהנחילו לה הנוצרים כשהפכו אותה למזבלה.

היו ימים יפים. רבים גילו את "אבו שוקרי". אנחנו גילינו את "לינא". מקום קטן וצנוע בו מגישים רק חומוס וסלט ירקות, בצל יבש מחולק לרבעים ושתייה. עד היום, ברגע זה שאני כותב את הדברים, עולה בפי טעם החומוס לפוצץ את בלוטות הרוק. לא, אין זה הלעג המקובל היום כי כל יחסינו עם הערבים וכל הכבוד המהול בבוז כלפיהם מבוססים על "לנגב חומוס". זה היה ועודנו החיוך המבויש של בעל המקום. זו היתה קבלת פנים שאין בה העמדת פנים, אלא הכנסת אורחים שהם כמעט בני בית וקרובים רחוקים.

ככל ששמרנו על פתיחות לבבות של אדם לאדם, כן הלכו ונסגרו והצטמצמו ההבנות שבין עם לעם. לא רק מסגד אל אקצה נסגר בפני מטיילים ובעיקר יהודים וישראלים. ולא רק בזמני התפילות, אלא שכל שטח ההר, שבתחילה לא הזכיר איש את מעמדו כ-חראם-א-שריף, נסגר גם הוא בטענות מטענות שונות ובכל פעם שעלה הדבר בראשם של אנשי הוואקף. בפתח הנמוך המוליך לאורוות שלמה הותקן שער ברזל ומנעול. שוב אפשר היה להיכנס להר הבית רק דרך שער המוגרבים (המערביים). אפילו שוטרי משטרת ישראל הוצאו אל מחוץ לשטח ההר והוצבו מחוץ לשער.

העם היהודי חזר ל-"מצבו הטבעי": להתכנס לבכייה, תפילה ותחינה לרגלי הכותל. מפעם לפעם, בימי שישי בהם מלאו המתפללים המוסלמים את הר הבית היה לפתע מטח של אבנים נזרק על ראשי המתפללים שלרגלי הכותל, והם, היהודים, היו בורחים להתרחק מטווח האבנים או להסתתר בתוך קשת רובינסון, לחכות בפנים חיוורים ובשפתיים רועדות מפחד עד שיירגעו הפורעים המתפרעים ויבואו על סיפוקם ויוכיחו לעולם ולעצמם כי חראם-א-שריף הוא לא רק הר הבית אלא כל ירושלים היא "אל קודס" הקדושה רק למוסלמים.

הדברים הגיעו עד לכדי אבסורד עם עלייתו של אריאל שרון להר הבית. אני מאמין כי היתה בעליה הזו פרובוקציה. אני מאמין שהיתה בעליה הזו התגרות. אבל אני גם מאמין שהיתה לאריאל שרון הזכות המלאה לעלות להר גם מהיותו יהודי וגם מהיותו שר בממשלת ישראל שהיא, לפחות באופן פורמלי, מייצגת את הריבונות הישראלית על כל שטח שיפוט ירושלים והוא ראה לעצמו חובה להוכיח את הריבונות הזו.

המצב הגיע עד עוות שאיש לא ראה אותו בהתהוותו. אי אפשר להאשים את המתים. אבל חייבים לשפוט את הפעולות ואת מנהיגיה המדיניים של ישראל שבקוצר ראותם את תוצאות מעשיהם ובחוסר הבנתם את אפשרות התהליכים המדיניים גרמו לעיוותים הפטאליים שבאו על ההר ומעבר לזה על היחסים בין ישראל לערבים ולמוסלמים רבים ברחבי העולם. מי היה מאמין כי שוב תעלה הסיסמה "למות או לכבוש את ההר", אלא שהפעם המתים היו המוסלמים על ההר, שלא היתה למשטרת ישראל הברירה אלא לכבוש אותו מידיהם.

לרגע חולף בהיסטוריה הקצרה של מדינת ישראל היה "הר הבית בידינו". לרגע חולף היתה ריבונות מדינת ישראל על הר הבית. היתה ואבדה. אולי עד המלחמה הבאה. אולי לדורי דורות. אולי לנצח נצחים.

לא על קמצא ובר קמצא אבד לנו הר הבית אלא אך ורק ב"זכות" טיפשותם של מנהיגינו. אותה טיפשות שהביאה לאבדן כל ירושלים והעיר העתיקה בליבה במלחמת העצמאות. היא שהביאה לאבדן סמל הסמלים של העם היהודי על מרכיביו השונים. אלה הציונים ואלה האנטי-ציונים, עם סיום מלחמת ששת הימים, סיום שבפעם הראשונה בהיסטוריה של ימינו הביא להכרה ולהערכה של כל העולם בעם היהודי שבניו הישראלים הם כאלה.

אסור, ואין, לשכוח את דבר החכמה "למה אנחנו צריכים את הוואתיקן הזה". לא לשכוח ולא לסלוח. "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". לא לשכוח ולא לסלוח כי הנה מזה שנים וביתר אינטנסיביות קמים לנו יורשיהם של אותם מנהיגים שיחד עם תפיסת עולמם המעוותת, ירשו גם את טיפשותם, את חוסר הבנתם ואת העדר אמונתם. "מי צריך את ירושלים" הם אומרים. הם מכירים בזה שירושלים צריכה להיות בירת מדינת ישראל, אך לאיזה ירושלים הם מתכוונים? לירושלים המחולקת, לפי איזה חלוקה?

עולה על כולם זה שירש את התואר "המשנה לראש הממשלה". תואר שהומצא לכבודו של המפסידן הגדול ביותר בתולדות המדינה (באמת שלא כדאי להיכנס לעומק הנושא, הרי כיום הוא ראוי לכבוד המיועד לנשיא המדינה גם אם הוא נבחר לנשיא במניפולציה של הרגע האחרון בחייו הפוליטיים).

והיורש העכשווי, זה שזכה בתואר שלא היה צריך להיות קיים, אותו אנחנו מכירים מזה שנים. אנחנו יודעים שאפשר לומר עליו "שהוא לא חכם גדול ולעומת זאת גם טיפש לא כל כך קטן", בידיו רצו ואולי עוד רוצים להפקיד את גורל ירושלים. בידיו של מי שריסק את הסתדרות העובדים והחליש את קופת החולים ובכך פגע בשכבות החלשות ביותר של מדינת ישראל. מי שהצליח להביא להחלטה על הקמת גדר ההפרדה שיש מי שרואים בה דבר חיובי ויש מי שרואים בה (כמוני) אסון בטחוני, פוליטי, אקולוגי וכלכלי, גם לנו וגם לאוכלוסיה הערבית בארץ ישראל.

בדבר אחד אני מוכרח להודות ולהכיר: בכישרונו להיות אחד הדמגוגים המוצלחים שקמו לפוליטיקה הישראלית. "מי צריך את שועפט! מי צריך את וואלאג'ה!" צרח, וכל העם שמע את הצרחה על גלי האתר. אני לא בטוח שהוא יודע איפה היא וואלאג'ה. אני מאמין שהוא יודע איפה היא שועפט. אני רק לא יודע איזה קו גבול הוא רואה בעיני רוחו שיכול לחבר בין שני המקומות האלה.

לא אלה הן השכונות שאותן יש לבחון אם רוצים להחזיר "שכונות ערביות לרשות הפלשתינית, שכונות יהודיות לישראל" מי שחושב שבכך אפשר יהיה לפתור את בעית ירושלים, אינו רק רואה רוח. (אני מתבייש לומר כי לדעתי הוא על גבול מחלת רוח). כן, כדמגוג הוא יכול להציג כך את השכונות האלה וכמיטב המסורת הישראלית הוא ואחרים המציאו לנו את המושג "שכונות הקצה" יעני בערבית יקרא להם "חארת אל אקצה". נשמע מוכר? "אל אקצה"!

הבעיה אינה שכונות הקצה, אני חושב כי גם התייחסות לשכונות שבמרכז, כלומר שכונות כמו שייך ג'ארח או וואדי ג'וז הערביות, שמעבר להן ניבנו השכונות היהודיות שיצרו חיץ בין השכונות הערביות לשאר שטחי יהודה ושומרון או אם תרצו הגדה המערבית (אין זה משנה דבר איך ייקרא להן) היא בעיה חמורה הרבה יותר.

מעבר לכך: תמיד אנחנו חושבים בשביל עצמנו ובשביל אחרים. מי הבטיח למי כי הערבים יסכימו לרעיונות הישראלים ? מי הבטיח למי כי מתיישבי השכונות היהודיות יסכימו לרעיונות האלה? רק מי שרואה רוח, יכול לראות בהחלפת השכונות הערביות בשכונות היהודיות, "שכונות קצה" בשכונות אחרות כל שהן, רק הוא יכול לחשוב כי כך תיפתר בעית ירושלים.

לצערי שוב אני צריך להתייחס לאופי היהודי ההולך ומשתלט על חלומה של התנועה הציונית ששאפה ליצור בארץ יהודי עם אופי אחר. משום מה מנהיגי ישראל מנסים בכל כוחם וכישרונם למצוא דרך בה ישראל תיסוג מכאן או משם, תוותר כאן או שם. מדברים תמיד על וויתורים כואבים אך משום מה אלה רק ויתורים שעל ישראל לקחת על עצמה.

לא זכור לי שהצד הערבי לסכסוך מדבר על ירושלים מחולקת. הם תמיד מדברים על ירושלים כבירת מדינת פלשתין. ירושלים לא מחולקת. הם לא מדברים על שכונות ערביות ועל שכונות יהודיות. הם מדברים על ירושלים ששוב לא תקרא ירושלים אלא "אל קודס", ואני משוכנע כי אם יעלה הדבר בידיהם לא ירחק היום בו ימחק שמה של ירושלים והיא כולה תהיה חראם-א-שריף.

אני לא יודע היכן יימצא המקום ממנו נוכל מנגד לראות ואליה לא לבוא.


שלום מר חבר... אייל {2007-11-03 21:39:07} בתגובה לemago
1
מה הקטע הזה, עם הטענה של "הכחשה", של כל מה שלא מתאים לדעתך?

הרי, ברגע, שכל מה שלא מתאים לדעתך, זו "הכחשה", אז אתה בעצם אומר,
שלא משנה מה, אתה בטוח בצידקתך, ויהי מה...

אז אולי אני אטען שאתה "מכחיש" ארכיאולוגיה?
שאתה "מכחיש" היגיון?
שאתה "מכחיש" גילויים חדשים?

או שאני "מתכחש" לשקרים, למיתוסים מדומיינים ומופרכים,
מותר לי?

ולעצם העניין: זה ממש לא משנה אם היה בית מקדש, אם לאו,
אנחנו כאן, זו עובדה!
המסגד המוסלמי קיים על ההר, זו גם עובדה!

ומי שינסה לשנות שתי עובדות אלה, בכוח, או, בכל דרך אחרת,
הרי הוא אוייבי, ואוייב העם שלי.






הגב להודעה זו
אייל,לפי ההשקפה היהודית,בית המקדש עלאם עאקל {2007-11-03 23:25:35} בתגובה לאייל, ( 1 )
2
השלישי עומד לרדת שלם מהשמיים.כך שמה זה משנה, אם יום אחד ימחק שמה של
ירושלים, והיא כולה תהיה חראם-א-שריף.זה יהיה זמני.עד לרדת בית המקדש
השלישי על הר הבית.
הגב להודעה זו
ואללה ככה.... אייל {2007-11-03 23:41:07} בתגובה לעלאם עאקל, ( 2 )
3
עוד לא ראיתי דבר שכזה, כמו שאצל היהודים:

מצד אחד, הם מאמינים שאלוהים בחר בהם, ושהכל כתוב מראש,
ומצד שני, רק עסוקים בלשכנע את עצמם, ואת כל העולם, בצידקתם,
ולזרז את התוכנית האלוקית, שלוח הזמנים שלה כתוב מראש...

ויש לי הרגשה, שהקפטריה, ו"האוירון דוד", של הגששים, ירדו בטבריה,
לפני שירד המבנה המדובר בירושלים.

ובכלל, הרי דווקא כשהיו כאן שני בתי המקדש, התרחשו האסונות הגדולים
ביותר, אז למה הם כל כך מקווים בעצם?

שאולי הפעם זה יהיה שונה?

איך אומרים, "פראיירים רק מתחלפים".

חשוב לציין: באותה המידה, אני בז לכל הדתות האחרות...





הגב להודעה זו
למה אתה לא עונה לעניין תנ"כיסט {2007-11-04 12:47:08} בתגובה לעלאם עאקל, ( 2 )
5
לפני שסב סב סב סבו של סב סבו של מוחמד חשב להיוולד בית המקדש היהודי
היה במקום זה ולכן הניסיון להפוך את בית המקדש היהודי לבדיה הוא
האיוולת והשקר.
הגב להודעה זו
אם כבר עוסקים בארכיאולוגים [פוסט ציוניים] ישראל בר-ניר {2007-11-04 05:05:46} בתגובה לemago
4
איך הם הוכיחו שבזמן שבית המיקדש היה קיים בני ישראל השתמשו
בטלפונים סלולריים? כי הם לא מצאו בחפירות חוטי טלפון.

[%sig%]
הגב להודעה זו
להטטנות פוליטית מר קג´טי נגהי {2007-11-04 14:53:22} בתגובה לemago
6
אני לא רואה כיצד ניתן לפתור את בעיית ירושלים או בעיית הפליטים. כל טיוטה של הסכם בועידה כזאת
או אחרת היא להטטנות פוליטית שאינה מיושמת במציאות. לכן אני לא מבין על מה כל הפילפולים במו"מ
על סעיפים משפטטים. יש מציאות בשטח והיא בלתי פתירה
הגב להודעה זו
Re: להטטנות פוליטית מיכלי {2007-11-04 15:07:46} בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 6 )
7
אמרות מהסוג הזה רק מנציחות את הסכסוך בגדר נבואה שמגשימה את עצמה. אם לא תהיה תקווה, לא
יהיה פתרון
הגב להודעה זו
לעתים תקווה ופתרון לא הולכים ביחד מבקר המדינה {2007-11-04 16:09:56} בתגובה למיכלי, ( 7 )
8
או במילים אחרות, כל הניסיון לסיים את משחק סכום ה-0 שמתרחש בארצנו כבר
מאה שנה באמצעות הסכם בין עורכי דין, לא יצלח.
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=650300&contrassID=2&subContrassID=2&sbSubContrassID=0
מאמר בנושא
הגב להודעה זו
התיקוה, התיקוה שכזאת ישראל בר-ניר {2007-11-05 04:33:55} בתגובה למיכלי, ( 7 )
10
אם רק אפשר היה לחיות מתיקוות . . .

[%sig%]
הגב להודעה זו
לקגאטי היקר, יש בעיות ללא פתרון! רפי אשכנזי {2007-11-06 18:36:19} בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 6 )
26
לקגאטי נגהי היקר, יש בעיות שאין להן פתרון.
השגיאה הגדולה של השמאל הוא בחיפוש פתרון לבעיות שאין להן פתרון והתוצאה שוכבת לנו מתה לפני
הרגליים בדמות "תהליך השלום שלך אוסלו".
בכל הבעיות הקריטיות שהיו בינינו לבין הפלשתינאים לפני פרוץ ה"תהליך" מבית מדרשם של ביילין והד"ר
פונדק והירשפלד, לא זזנו במילמטר אחד בכל 14 שנות "התהליך". ככה פשוט.
בעיית ירושלים
בעיית זכות השיבה לפליטים
בעית הגבולות
את שלושת "המוקשים" האלו שום מו"מ לא פירק והזיז הצידה אלא הזיזו אותם קדימה לפנים בכל
פעם.בכל השלוש שהן ליבת הקונפליקט, {לא סיכסוך!} איננו יכולים להתקדם כי המקסימום שישראל
יכולה לתת איננו מתקרב ולו במעט למימימום שהפלשתינאים יכולים להסכים קבל.
לא יעזור לנו , לעם התחמנים, הערבים דבקים בעקרונות בניגוד למנהלי המו"מ מהצד שלנו, ממח\כנה
השמאל.
האמונה בזכות השיבה אצל הפלשתינאים היא ליבת הזהות הפלשתינאית הלאומית ואיננה איזה גחמה
של מו"מ שאפשר לעקוף אותה או לוותר עליה תמורת איזשהן תופינים..
-לך תגיד את זה לביילין...
הגב להודעה זו
מיתוס בית דוד תגלת פלאסר 3 {2007-11-04 22:50:43} בתגובה לemago
9
ממלכת דוד ושלמה היתה ממלכה זניחה לחלוטין בהיסטוריה של הסהר הפורה ולא
זכתה לאיזכור מאושש בתעודות של עמים אחרים . גבולותיה שנזכרים
במקרא "מנופחים" וסביר להניח שבהעדר "מריאנו" הממלכה השתרעה באופן ממשי
בגב ההר ובמדבריות ולא הצליחו להדביר את הפלישתים והכנענים
כמו כן מרותם על הארמים בסוריה היה זמני והצבת הגבול על הפרת לא היה
ולא נברא ולאחר מכן מלכות ישראל בכל שנותיה היתה נתונה ללחץ ארמי בלתי
פוסק

בתעודות האשוריות הבבליות והמצריות נזכרות ממלכות ישראל ויהודה כמדינות
שוליות ואסאליות מעלות מס וכשמרדו סופן היה רע ומר - גלות וחורבן
למעט הכתוב בתנ"ך לא נמצאו תעודות וכתובות עבריות משמעותיות כפי שהציבו
מלכים מעמים אחרים , דבר המעיד על חולשתם
הגב להודעה זו
so what? מר קג´טי נגהי {2007-11-05 10:15:26} בתגובה לתגלת פלאסר 3, ( 9 )
11
אני לא חושב שיש מלומד רציני שטוען לרגע שממלכת דויד או שלמה יכלה הייתה להחליף את אשור או את
שישק הפרעוני. אבל הייתה פה ממלכה לפני אלפי שנים שיש לנו היום קשר תרבותי אליה בדת ובשפה.
חוגים כאלו או אחרים יכולים להפוך את שלמה המלך לפומפיוס הכובש ואת דויד לאדריאנוס, אין לזה
חשיבות
הגב להודעה זו
על פי המעט שידוע לי בנושא זה... אייל {2007-11-05 18:03:59} בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 11 )
12
הדת, של אז, היתה משהו שונה לחלוטין ממה שהיא כיום,(טקסים, תפילות
וכד´).
והשפה? האם דיברו אז עברית, כפי שמוכרת לנו?

תן טיפ, אם תוכל...

הגב להודעה זו
גם הנצרות ע"פ ישו היא לא בדיוק הנצרות מבקר המדינה {2007-11-06 15:48:58} בתגובה לאייל, ( 12 )
21
שידועה לנו כיום,לא שמישהו ידע אי פעם מה הבן אדם (?) רצה מהחיים שלנו,
כל המסר שלו עוות לחלוטין בשנים שבאו מאוחר יותר ע"י הכנסייה הקתולית
בשביל לשמור על כוחה. אז מה בדיוק אתה רוצה מהחיים שלנו?
שנית, אם יצא לך אי פעם לקרוא אי פעם את הספר הלא משמעותי המתקרא תנ"ך,
אולי דבר או שניים משהו על השפה שדברו אז.
הגב להודעה זו
שלום למבקר המדינה... אייל {2007-11-06 15:56:41} בתגובה למבקר המדינה, ( 21 )
23
את התנ"ך קראתי בערך 20 פעם, מתחילתו ועד סופו,
וכנ"ל את הברית החדשה.

ואתה צודק בכל שכתבת על העוות שבנצרות...

בעניין השפה:
הרי האלפבית העברי השתנה הרבה מאוד פעמים,
ולפני 2000 שנה, הרי שוחחו כאן בארמית, כמדומני.

העובדה, שהתנ"ך כתוב בעברית, אינה מצביעה על כך, שאברהם, משה, שלמה
ודוד, שוחחו בעברית, ממש לא.
הגב להודעה זו
לא מבין מה אתה רוצה מלבד לעצבן מבקר המדינה {2007-11-06 16:51:52} בתגובה לאייל, ( 23 )
24
בימי בית שני כתבו ודיברו בעברית מקראית, 1000 שנה לפני הולדת האיסלם
בזמן ששבטי האזור השתחוו לאבנים ובעלו כבשים (טוב, לפחות זה לא השתנה).
מובן שזו לא העברית של היום, כמו שהעברית של לפני 100 שנה בראשית תחייתה
היא לא העברית של היום, והיוונית שדיברו בימי אתונה וספרטה היא לא
היוונית של היום. SFW? גש ליווני הקרוב למקום מגוריך ותאמר לו שאתה משתין
על ההיסטוריה שלו כי זו לא אותה תרבות, לא אותה מורשת ולא אותה שפה.
במקרה הטוב תקבל צלחת בראש.
בעניין הדת, יש לי חשד מסוים ומרושע שלחורבן בית המקדש יש נגיעה בעניין.
האם אתה עד כדי כך בור?
אותה דת, אותה שפה, אותה מורשת. דה פקטו.

הגב להודעה זו
שלום מבקר... אייל {2007-11-06 17:13:29} בתגובה למבקר המדינה, ( 24 )
25
קודם כל, דת אינה קבוצת כדורגל, שעושים תחרות, מי ראשונה, ושצברה יותר
נקודות.

האם אתה מאמין ביהדות, כפרנציפ, כנגד האיסלם, או דתות אחרות?

ובעניין המורשת: מסכים איתך, כעיקרון, שמדובר, בערך, באותה דת, ובאותה
שפה, אבל, לא באותו עם...

אבל, מה זה משנה בעצם, אנחנו יהודים, איך שלא נסתכל על זה.

נ.ב. האם זה לא צורם לך, שהיהודים של היום, מנשקים אבנים?
עולים לקברי שייחים מוסלמים, שיוהדו לפני 60 שנה?



הגב להודעה זו
ההכחשה הערבית על ההיסטוריה היהודית מבקר המדינה {2007-11-06 21:00:46} בתגובה לאייל, ( 25 )
27
בארץ ישראל, שבאה לידי ביטוי באופן מעולה בכתבה שהבאתי מדאיגה אותי הרבה
יותר.
הגב להודעה זו
שלום מבקר... אייל {2007-11-06 21:35:55} בתגובה למבקר המדינה, ( 27 )
29
הערבים מכחישים את ההיסטוריה היהודית כאן,
כי, העם שהיה כאן, בזמן מלכות ישראל ויהודה, היו בעצם "בני ישראל",
ולא "יהודים".

הרי, אם היית אומר לדוד המלך, או, לשלמה המלך, שהם יהודים,
הם ממש לא היו יודעים מה אתה רוצה מהם...

האיסלם מכיר במובחרות של בני ישראל, אבל, האיסלם והערבים אינם רואים כל
קשר בין בני ישראל, של לפני 2000 שנה, ולבין היהודים.

אז נכון שאין קשר בין בני ישראל, שהיו כאן לפני 2000 שנה, לבין היהודים
של היום, לא קשר גנטי, ולא קשר אחר. אבל, אנחנו כאן, כיהודים,
וזכותנו למדינה ריבונית משלנו, כאן, אינה ניתנת לעירעור.
הגב להודעה זו
הפעם הגזמת בשטויות שלך ישראל בר-ניר {2007-11-08 00:03:47} בתגובה לאייל, ( 29 )
42
"אין קשר בין בני ישראל, שהיו כאן לפני 2000 שנה, לבין היהודים
של היום"

שטות והבל. נכון שבמהלך 2000 שנות הגלות חלו הרבה שינויים כתוצאה
מגיורים, נשואי תערובת, אונס בתקופות של פוגרומים וכיוצא באלה.
זה גורם לכך שהעם היהודי של היום איננו זהה עם בני ישראל של תקופת
בית שני או ראשון. אבל להגיד ש"אין קשר"?

הכינוי יהודים נגזר משבט יהודה שהיווה את מרבית עם ישראל אחרי
חורבן בית ראשון, לכן זה לא פלא שבתקופת דוד ושלמה השם הזה היה
חסר משמעות.

[%sig%]
הגב להודעה זו
ישראל... אייל {2007-11-08 00:30:08} בתגובה לישראל בר-ניר, ( 42 )
44
הזכרת את כל האפשרויות, זולת אחת, והיא ההתאסלמות של בני ישראל אז...

וחלק גם התנצרו, כמובן.

בקיצור, לא ה "תוספות" שהתווספו ליהדות זה העניין,
אלא מיליוני היהודים שאימצו דתות אחרות,
ושזנחו את דת ישראל.

אין קשר גנטי, בין בני ישראל הקדמונים, לבינינו, היהודים של היום,
אבל, זה לא מערער, כמובן, על זכותנו שלנו למדינתנו כאן.

ואתה ממשיך לבלבל בין המונח "יהודים", לבין המונח "יהודאים",
כי, דתם של אותם יהודאים, בתקופה ההיא, היתה דת ישראל.

הגב להודעה זו
אין קשר בין היהודים מלפני 2000 שנה... אלי943 {2007-11-24 22:48:39} בתגובה לאייל, ( 29 )
49
ליהודים בארץ של היום? חבל שלא ידענו זאת בכל שנות הגלות... האירופאים אם כך טבחו והשמידו
ועלילות דם היו על עם אחר... אולי כדאי שנתבע אותם לפיצויים על הפרעות שפרעו באנשי עם
אחר "בטעות"? וגם השואה - אוי איזה טעות... אנחנו בכלל עם אחר...
הגב להודעה זו
אם אין קשר בין היהודים של אז והיהודים אלי {2008-01-18 14:53:04} בתגובה לאייל, ( 29 )
50
של היום - פירוש הדבר, שכל שנות הגולה עד תום מלחמת העולם השניה, כולל
השואה, העמים האירופיים רדפו עם לא נכון! אם אנו לא אותו עם, איך אפשר
להאשים אותנו בצליבת ישו? הרי אנו עם אחר...
ומי אמר שהערבים הם אותו עם? הפלשטינאים בוודאי שאינם הפלישתים של אז -
לכן אין להם כל זכות להיות פה.
וכתוצאה - יש לסלק אותם מפה... אבל - לזה כל המכחישים יתנגדו... כי הם
נגד היהודים. אך ליישם אותו כלל כלפי הערבים? זה בטח לא...
האם אנו אותו עם? את זה אפשר לבדוק על ידי בדיקת dna - אך יש חשש שזה
יסתור את התיאוריות של המכחישים (ואולי הם יודעים שלא כדאי לבדוק?!)
הגב להודעה זו
Re: על פי המעט שידוע לי בנושא זה... מר קג´טי נגהי {2007-11-07 17:29:12} בתגובה לאייל, ( 12 )
36
כל אחד יודע שהיהדות היום היא יהדות פרושית ולא צדוקית. השפה היא אותה שפה במקור והקשר בינה
לבין עברית של היום, לדעתי, דומה לקשר בין
current english ו old english
הגב להודעה זו
תודה... אייל {2007-11-07 17:54:38} בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 36 )
39
זה באמת משהו שאבדוק,
כי זה מאוד מעניין אותי.
הגב להודעה זו
כדאי שתדע ישראל בר-ניר {2007-11-08 00:07:34} בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 36 )
43
שהעברית של היום הרבה יותר קרובה לשפת המיקרא מאשר האנגלית של
היום לאנגלית שדוברה בבריטניה במאה העשירית לספירה. אם תהיה לך
גישה לכך, לא יהיה לך כל קושי לקרוא את הטקסט הכתוב במגילות הגנוזות.

[%sig%]
הגב להודעה זו
נגהי, ברשותך, משהו אחר... אייל {2007-11-05 20:40:18} בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 11 )
15
אני מקווה שצפית הרגע בחדשות ערוץ 10,
כי שם, פירסמו, את שידעתי זמן רב, ושלא העזתי לספר.

על מתקן הציטוט, לשיחות חוץ, מישראל, לכל לעולם,
שישב ברח´ קרליבך 7, וששם האזינו לכל שיחות החוץ של אזרחי ישראל לחו"ל.

וכמובן, על כך ששירות ביטחון, ועוד גופים שלא הוזכרו,
מאזינים גם כיום, ובאופן קבוע, וללא כל צו בית משפט, לכל השיחות בארץ...

הרי, אם הייתי כותב את זאת כאן, לפני מספר שבועות, אז היו אומרים לי
שאני קונספיראטור, נכון?
מדמיין?
הוזה?

והכי מצחיק, שזה קרה כאן, בכל אותם השנים, שבילבלו לנו את המוח על
ההאזנות לטלפונים בברה"מ הנוראית, אתה זוכר?

והכי עצוב, שזה נמשך גם כיום, ואף אחד לא מפיק לקחים, על כך, שבמשך
שנים רבות, הם לא האמינו שהדבר הזה קיים...

ותאר לעצמך מה עוד אנחנו לא יודעים...






הגב להודעה זו
Re: נגהי, ברשותך, משהו אחר... מר קג´טי נגהי {2007-11-07 17:15:28} בתגובה לאייל, ( 15 )
35
אין לישראל יכולות טכנולוגיות להאזין ולנטר כל שיחה ושיחה. מדברים על לווין אמריקאי שעושה את זה .
עדיין קשה לי להאמין. חוץ מזה אני לא רואה רע בזה שיקשיבו לשיחות בעידן שבו מתאמים מגה פיגועים
בטלפון ובאינטרנט. לי אין מה להסתיר.
הגב להודעה זו
ציטוט מההגמון רישליה."תן לי שישה משפטים עלאם עאקל {2007-11-07 17:48:53} בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 35 )
37
שאדם חף מפשע אמר, ואמצא ביניהם סיבה לתלות אותו".

אם אתה מעוניין שיקשיבו לך,בעייה שלך.אבל יש אחרים שאינם מעןניינים
לוותר על חירותם.אינם מעוניינים שגורמים מסויימים יאזינו להם.

רק שים לב.לטובתך. דאג לדבר פחות משישה משפטים.

הגב להודעה זו
ברור.... אייל {2007-11-07 17:52:36} בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 35 )
38
שלא האזינו לכל השיחות גם יחד.

רק קח בחשבון, שאולי, פעם, יהיה לך משהו להסתיר, לא פלילי, לא ביטחוני,
אלא סתם משהו אישי...

המערכת האמריקנית, ששייכת ל- NSA,
מוציאה תדפיס שיחות, לפעמים, גם לאחר 4 חודשים מזמן קיומה בפועל.
הגב להודעה זו
תמימות גור {2007-11-07 17:55:02} בתגובה למר קג´טי נגהי, ( 35 )
40
מי שמדבר בטלפון או מתכתב במייל ולא לוקח בחשבון שאולי מקליטים אותו
הוא תמים.
הגב להודעה זו
וחשבתי... אייל {2007-11-07 17:57:28} בתגובה לגור, ( 40 )
41
שרק אני הפארנואיד כאן... :-)

(בצחוק, כן?)
הגב להודעה זו
מלכות דוד ושלמה בקושי מוזכרות ... אך אלי {2007-11-24 22:42:54} בתגובה לתגלת פלאסר 3, ( 9 )
48
האם הערבים מוזכרים שם בכלל? אם הם לא מוזכרים כלל, איזה זכות יש להם
לתבוע - אלא אם כן זכויות אפשר לתבוע בכח הכח, תוך התעלמות מהעבר...
וזה מה שהערבים עושים היום (בעזרת אלה המעונינים בהחרבת ישראל...).
והאירנים שמדברים על השמדת ישראל - מדוע אינם מציינים כי האיסלם השתלט
על איראן בכח הכח? (אהה... זה לא מתאים לאלה שמתעלמים מעובדות
היסטוריות...)
הגב להודעה זו
Re: מלכות דוד ושלמה בקושי מוזכרות ... אך נילי {2008-10-24 19:52:41} בתגובה לאלי, ( 48 )
51
פליז תאזרו לי פליז אני לא
הגב להודעה זו
אהרון חבר, ציוני אמיתי! רפי אשכנזי {2007-11-05 19:06:34} בתגובה לemago
13
מרגש לקרוא דברי אלוהים חיים. אכן ציוני אמיתי אתה מר חבר. כל מילה בסלע.
תחת מתק שפתיים של "שלום", ועידה תורנית ועוד אחת שאחריה, דוחפים הערבים אותנו מוויתור לוויתור
ומדחי אל דחי.לכל הממהרים לוותר לערבים, סופם שימצאו עצמם ואת כולנו על חוף הים במיקרה הטוב.
כל ויתור והרהור בקול על כך, מרימים את רף הדרישות של הפלשתינאים ומגבירים את התיקוות שהנה
הנה אנחנו מחוסלים בידינהו עצמנו.
ככה לא בונים מדינה\חומה.
הגב להודעה זו
שלום רפי... אייל {2007-11-05 19:38:12} בתגובה לרפי אשכנזי, ( 13 )
14
גם אני אוהב אנשים ערכיים ושורשיים,
אוהבי העם והארץ.

יש בזה מן הרומנטיקה הנפלאה והמושכת.

אבל, ברומנטיקה, כמו ברומנטיקה,
לפעמים גם עושים שטויות, שנובעות מן התרוממות הרוח,
ההתלהבות, וכוח ההתמדה...

יש לדעת מתי להפעיל היגיון, גם בזמן של אופוריה רומנטית, התיישבותית,
או אחרת, כי, כמו שקרה לחלק מחבריי,
שהתגרשו, ונשארו ללא הבית והחסכונות...

ודבריי אלה מכוונים גם למחנה האחר שבעם, כמובן...
הגב להודעה זו
היכן הרומנטיקה ניסים {2007-11-05 21:03:52} בתגובה לאייל, ( 14 )
16
אתה הופך את היוצרות הרומנטיקה נמצאת אצל אותם אלו המפנטזים כי רק לו
יתנו לערבים חלק זה או אחר בירושלים הערבים יסכימו לנוכחתנו בשאר העיר
והאמת כפי שנאמרת בריש גלי בקולם הברור של הפלשתינים תושבי יהודה
ושומרון וכן בקולם הברור של "ערביי מדינת ישראל" שאין לנו חלק ונחלה
בירושלים ולכן לאיוותרו על סמ"ר אחד מ"אל קודם"
וסתימת אוזנינו וכיסוי ענינו הוא איוולת חמורה שעליה נשלם כולנו
הגב להודעה זו
שלום ניסים... אייל {2007-11-05 21:20:19} בתגובה לניסים, ( 16 )
17
אם שמת לב למשפט האחרון בהודעתי,
אז שם, בעצם, אני מתייחס גם ל "רומנטיקה" של המחנה השני,
הלא הוא מחנה השמאל...

שני סוגי הרומנטיקה, מפחידים אותי, באותה המידה...
הגב להודעה זו
אז מה אתה אומר ניסים {2007-11-05 21:53:42} בתגובה לאייל, ( 17 )
18
.
הגב להודעה זו
מאוד פשוט.... אייל {2007-11-05 22:31:09} בתגובה לניסים, ( 18 )
19
אסור לקבוע מדיניות לפי אידיאולוגיות גורפות,
כי, כל אידיאולוגיה, מעוורת את המחזיק בה,
מלראות את המציאות כפי שהיא,
ולעשות שטויות, שגורמות לצרות צרורות,
שבעתיד, כבר אי אפשר יהיה לפתור אותן,
ואז, סבל לכל...
הגב להודעה זו
מאד לא מובן ניסים {2007-11-06 15:25:10} בתגובה לאייל, ( 19 )
20
על פי מה נקבע את המדיניות
אידיאולוגיה היא כלי וכמו כל כלי ניתן להשתמש בו בצורה נכונה או עקומה
אבל הכלי הוא ניטרלי
מומלץ לעיין בערך אידאולוגיה בויקיפדיה
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%93%D7%99%D7%90%D7%95%D7%
9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%94


הגב להודעה זו
הסבר אקטואלי... אייל {2007-11-06 15:50:49} בתגובה לניסים, ( 20 )
22
1.הימין, הדתי משיחי, שם יהבו בהתערבות אלוקית, שתבוא פעם, ותסדר את
הכל,
נו, ואם זה לא יקרה, באיזה מצב נהיה אז?
2.השמאל המשיחי, שם יהבו, על כך, שרצון האדם הוא טוב מטבעו,
והם מתעלמים מן הכוונות וההצהרות של הפלסתינים,
נו, ואם יסתבר שהם טעו, באיזה מצב נהיה אז?

אם שמת לב, אז, בהודעתי בעניין זה, כתבתי על הסכנה
שבאידיאולוגיה "גורפת",
דהיינו, טוטאלית.
הגב להודעה זו
נו, אבל מה אתה אומר נייסים {2007-11-06 21:28:15} בתגובה לאייל, ( 22 )
28
הבנתי הימין סהרורי השמאל חולני
נשארת אחרון על הספינה מה אתה מציע
(ועזוב את השמאל והימין)
הגב להודעה זו
אני מציע.... אייל {2007-11-06 21:40:45} בתגובה לנייסים, ( 28 )
30
למעצמות הגדולות, לכפות הסכם על שני הצדדים, ובכל האמצעים,
על מנת שיצילו אותנו, מעצמנו,
ואת הפלסתינים, מעצמם.

אין ברירה אחרת,
למרות שיש לי תחושה מסויימת, שאולמרט, ואבו-מאזן, כבר הגיעו להסכמה על
שלום סופי ומוחלט.

אבל, זו רק תחושה שכזו, אז אני מניח שאני רק מפנטז...

הגב להודעה זו
כנראה שנשאר חלוקים ניסים {2007-11-06 21:57:27} בתגובה לאייל, ( 30 )
31
אותי אבי לימד כי מה שאני לא אעשה אף אחד לא יעשה במקומי ולכן אני
משתדל כל ימי לעשות כמצוותו.
לעניין המעצמות - מישהו יכול לחשוב שיש לנו עסק עם מלאכים או לפחות
חסידי אומות העולם שכל מטרתם שלום יציב ובר קיימא .אז בא אחדש לך כי
להם אנטרסים נמוכים יותר גם מהשמאל וגם מהימין הישראלי ולכן מהם תצא
ישועה אבל לא לנו.
לכן לדעתי מי שיפתור את בעיותינו רק אנחנו ואם נעביר את העבודה למעצמות
נקבל את פוטין הצדיק ובוש החלש והמנותק מנהלים את חיינו וזה יהיה רע מאד
כי אנחנו נשמש סטטיסטים בהצגה מטופשת כמו עירק דרפור טיבט שם
מוכיחות המעצמות את כישוריהם המדהימים

הגב להודעה זו
שמע... אייל {2007-11-06 22:15:52} בתגובה לניסים, ( 31 )
32
כאילו שאנחנו והפלסתינים מלאכים?


מה גם, שמדובר בשני עמים פסיכוטיים,
שלא מוותרים על פנטזיות מדומיינות.

עם אחד, חושב, שאלוהים שלח אותו לפה, לצורך ביאת המשיח,
עם שני רוצה לחזור לבית שאינו קיים כבר 60 שנה,
ולפרדסים שהפכו ממזמן למגרשי חניה.

שני העמים הדפוקים האלה, חושבים שאלוהים איתם,
אז הגיע הזמן שמישהו ינער אותם מן הטירופים שלהם...

הגב להודעה זו
בזכות הפסיכוטיות אנחנו כאן ניסים {2007-11-07 09:03:36} בתגובה לאייל, ( 32 )
33
אחרת אין הסבר למה סבי עזב את ביתו הנעים והטוב ונחת בארץ זו
ואכן יש פה עם אחר שחושב כמונו ולכן הפתרון הוא עמידה ולא התקפלות
את מחירה של הפנטזיה אנו רואים היום בדרום והמשך הפנטזיה יביא לנו את
החלום הרע למרכז כי שכניך לעולם ( גם עם המעצמות יצעקו ויקשקשו בזנב)
לא ישלימו עם נכוחתנו -זו לא משיחיות זו מציאות שאל אותם ותראה שאני
צודק (ולא רק את תושבי יש"ע אלא גם את ערביי ישראל)
לכן כי העברה של הבעיה למגרש אחר היא בריחה מתוך בחירה ולא פתרון.
הגב להודעה זו
מסכים איתך... אייל {2007-11-07 15:22:16} בתגובה לניסים, ( 33 )
34
אבל, אני עדיין מתעקש, שיש צורך דחוף,
שהבריון השכונתי יעשה כאן סדר...

כי, זה מאוד עצוב, שמאז שנת 1945, המקום הגרוע ביותר בעולם, ליהודים,
היא מדינת ישראל...

אני יודע, אין ברירה אומרים, אבל, מותר לי להיות עצוב על כך,
שרק כאן נהרגו יהודים צעירים באלפיהם?
ונרצחו באלפיהם?
שהשכול כאן, גדול ועצום, מאשר בכל קהילה יהודית אחרת בעולם?

לפעמים, אני שואל את עצמי, מה הטעם בקיום המדינה,
אם המחיר על הקיומה זה שכול ואובדן תמידיים?

הרי מדינה קיימת למען העם שלה,
ולא שהעם קיים למען המדינה, נכון?

אז נכון ש"עמידה" היא התנאי לקיום המדינה,
אבל, האם זה מבטיח את קיומנו כאן, כבני אדם, מבחינה פיזית?

מה הטעם במדינה, אם העם "נגמר" לה כל הזמן...

טוב,כנראה שנחתה עליי עצבות גדולה,
ולכן כתבתי את שכתבתי כעת,
שמע, אני מאוד מודאג מעתידנו כאן.





הגב להודעה זו
טוב שאתה מזכיר את זה אלי תל אביב {2007-11-09 09:14:38} בתגובה לemago
45
בעולם, מה שמכריע, בסופו של יום , הוא כח

כח עמידה
כח שיכנוע
כח צבאי

מה שיוציא אותנו מירושלים יהיה הפיצול הפנימי ולא כח חיצוני
ואז, מה משנה מי אמר למי ?
הגב להודעה זו
את חצפיה אמירה {2007-11-14 18:24:07} בתגובה לאלי תל אביב, ( 45 )
46
את צריחה לדעת ולא לחסף
לשני בגלל שיתחלו לתחצף אליך אבנית
הגב להודעה זו
זלא ממש יפי אמירה {2007-11-14 18:27:15} בתגובה לאמירה, ( 46 )
47
אתים אמרים כיפת הזהב לא יפה אתים אדעים שקיפת הזהב היא מלאה בזהב



אבמתים כן או לא
הגב להודעה זו
Re: בעיניך תראה ואליה לא תבוא - איך בונים את אל אקצה מאת: אהרון חבר נילי {2008-10-24 19:53:09} בתגובה לemago
52
נילי+ביל
הגב להודעה זו
אתר + עיצוב + קידום
באויר תוך יום אחד בלבד!
יש עניין?
www.practinet.co.il